Wystawa „Homo Spatius” w Cité du Design w Saint-Étienne, łącząca wyobraźnię i potrzebę człowieczeństwa, podkreśla rolę projektanta w podboju kosmosu.
Space: The Final Frontier » Pierwsze słowa z napisów końcowych w kultowej serii Star Trek, który został wyemitowany w 1966 roku, wciąż rozbrzmiewa w uszach fanów. W tym czasie szaleństwo gwiazd sięgnęło zenitu. W środku zimnej wojny oba supermocarstwa stawiają okupację kosmosu na czele swojej propagandy. Księżyc pod ręką wyzwala wyobraźnię architektów i projektantów. Wyrywają się z tradycyjnych form dzięki nowym materiałom. Czysty i gładki plastik to materiał przyszłości par excellence.
Przeczytaj takżeKosmos: „Europejczycy nie są już zdobywcami”
Plany science fiction przenikają Ziemię, od Seattle Space Needle (1961) przez budynek tematyczny na lotnisku LAX w Los Angeles (1961), po sferyczne telewizory Keraclonic i piłkę krzesełkową z Aero Arneo (1963). Agencje Superstudio i Archigram malują idealne podwieszane lub mobilne siedlisko. Koło dominuje w tej futurystycznej estetyce przypominającej pierwsze satelity
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Rozpoczęła się kampania startowa przyszłej europejskiej rakiety
Pierwsze trzy przypadki „lokalnej” cholery potwierdzono na wyspie Majotta
Dlaczego planety we wszechświecie są okrągłe, a nie kwadratowe?