Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Producent wykorzystuje swoją dominującą pozycję na składanych smartfonach

Producent wykorzystuje swoją dominującą pozycję na składanych smartfonach

Samsung cofa się, aby umocnić swoją dominację na rynku składanych smartfonów, sektorze, który wciąż się rozwija, ale szybko się rozwija. Cztery lata po premierze swoich pierwszych modeli koreański producent ogłosił w środę 10 sierpnia globalną premierę czwartej generacji urządzeń, z: jak wcześniejwersja kompaktowa, zwana Galaxy Z Flip 4, a Galaxy Z Fold 4 jest dość duży.

« Tę część stworzyliśmy w 2019 rokui wziąłFrançois Hernandez, wiceprezes Samsung Electronics France odpowiedzialny za mobilność. Globalna sprzedaż składanych smartfonów wzrosła czterokrotnie w 2021 roku, osiągając 10 milionów sztuk. Według firmy badawczej Counterpoint Research segment ten może wzrosnąć o 73% w 2022 r., podczas gdy jego kolega Strategy Analytics spodziewa się sprzedać 75 milionów urządzeń na całym świecie w 2025 r. Jest to jednak poziom marginalny, biorąc pod uwagę numer telefonu 1,3 miliarda. .

Przeczytaj także: Testowaliśmy… Oppo Find N, przemyślany składany smartfon

mała konkurencja

Wynalazca koncepcji, z prototypem zaprezentowanym w 2009 roku, Samsung miażdży konkurencję. Korea Południowa ma 99% francuskiego rynku składanych smartfonów, ale nieco mniej globalnie, około 80%, według prognoz Counterpoint na koniec 2022 roku. Jej największy konkurent, Apple, nie wystartował w tej dziedzinie. Południowokoreańskie LG nie może włamać się, podobnie jak Motorola, amerykańskiej marki chińskiej firmy Lenovo. Jeśli chodzi o chińskich konkurentów, Huawei, Oppo czy Xiaomi, wycofali się oni na swoje rynki macierzyste od czasu sankcji USA w 2019 r. wobec chińskich firm technologicznych.

Konstrukcja tego typu urządzenia różni się od klasycznej konstrukcji smartfona, poza obecnością połączenia między dwoma ekranami, co generuje słabości w użytkowaniu i wymaga dalszych badań i rozwoju. „Wymaga dużych możliwości przemysłowych i logistycznych”potwierdza François Hernandez, aby z wyprzedzeniem wyjaśnić czas dla koreańskiej marki.

Przeczytaj także: W Samsung Fold and Flip składany ekran okazał się delikatny
READ  Dostępna wersja beta systemu Android 12L: nowe funkcje, kompatybilność i instalacja

Samsung wykorzystuje tę przewagę nad konkurencją, aby uczynić swoją broń składaną, sprzedając od 1109 do 1289 euro za Z Flip 4 i od 1799 do 2159 euro za Z Fold 4, broń o zwiększonej wartości. „We Francji składane urządzenia stanowią 15% naszej sprzedaży smartfonów z wyższej półki. Zamierzamy zwiększyć ten udział do 25%”Poznajmy zatem François Hernandeza „Nawet przy tych poziomach cenowych wiemy, jak sprzedawać w dużych ilościach, tak jak w przypadku Galaxy S22”.bestseller Samsunga, „które należą do tej samej kategorii cenowej”.

wzrost ceny

Ten wzrost wartości pozwala przeciwdziałać erozji wielkości globalnego rynku smartfonów, który według IDC ma spaść o 3,5% w 2022 r., do 1,31 mld sztuk. We Francji, gdzie Samsung twierdzi, że w pierwszej połowie 2022 r. sprzedał sześć razy więcej składanych urządzeń w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku, ten wpływ na ceny można zaobserwować od pierwszego wejścia w 2020 r., co skłoniło Francuzów do przekierowania części ich zwykłych wydatki. W czasie wolnym lub na spacer na urządzeniach elektronicznych. Według GFK średnia cena smartfona we Francji wzrosła z 417 euro w 2019 r. do 492 euro w pierwszej połowie 2022 r. Samsung twierdzi, że współpracuje z sieciami dystrybucji, aby pomóc w finansowaniu, zwiększeniu dotacji i ostatecznie zwrocie przystępnych cenowo smartfonów z wyższej półki. opinii publicznej.

Ale producent polega głównie na funkcjach obiecanych przez te składane ekrany, aby dotrzeć do szerszej publiczności. „Urządzenia składane nie tylko oferują nowy wygląd smartfona, ale także zapewniają większą powierzchnię ekranu. Ten aspekt staje się coraz ważniejszy w miarę rozszerzania się zastosowań smartfonów, szczególnie w mediach, rozrywce i pracy”., wyjaśnia Jane Park, analityk w Counterpoint Research. Samsung zadbał też o funkcje fotograficzne i wideo dwóch nowych urządzeń, dostosowując je do zastosowań społecznościowych.

READ  Zanieczyszczenie krzyżowe: Należy zachować ostrożność w przypadku toreb wielokrotnego użytku
Przeczytaj także Samsung Flip and Fold: Czy nadszedł czas na smartfony ze składanym ekranem?

Do Z Folda dodano nowy pasek zadań przypominający laptop, z możliwością podzielenia ekranu na trzy po otwarciu, zamieniając urządzenie w mały komputer z 7,6-calowym (około 18 cm) ekranem. Współpraca z Meta (spółką macierzystą Facebooka, Instagrama i WhatsApp) oraz Google została zmuszona do dostosowania swoich aplikacji do tych składanych ekranów. „Nie chcemy efektu ogólnego, ponieważ może to prowadzić do rozczarowania” I zabijają rynek, jak przyznaje François Hernandez. Stąd chęć Samsunga do pozostania na razie na drogim i wysokiej jakości sprzęcie.