80. Festiwal Filmowy w Wenecji zakończył się w sobotni wieczór, a zwycięzcy zostali ogłoszeni podczas wieczoru zamykającego. Mostra ukoronował „Kobietę Frankensteina” Emmą Stone, zamykając festiwal naznaczony strajkiem w Hollywood i wezwaniem twórców filmowych będących celem ruchu #MeToo.
Festiwal Filmowy w Wenecji ukoronował Kobietę Frankensteina Emmą Stone, zamykając festiwal naznaczony strajkiem w Hollywood i wzywając twórców filmowych będących celem ruchu #MeToo. z Biedne stworzeniaGrecki reżyser Yorgos Lanthimos (rak, Ulubiony), bywalca festiwali, w końcu osiąga konsekrację. Film jest rodzajem kobiecego Frankensteina, fantastycznego i barokowego, w dużej mierze czarno-białego. czasami szorstki, Biedne stworzenia To rozrywka i przesłanie o tym, jak standardy wpływają na kobiety.
Amerykańska gwiazda Emma Stone, która jest także producentem filmu, gra szczery obiekt przechodzący edukację emocjonalną i seksualną. Nie mogła przyjechać do Mostry z powodu strajku, który sparaliżował Hollywood. „Film i jego główna bohaterka, Bella Baxter, «niesamowita istota», nie istnieliby bez Emmy Stone, kolejnej niesamowitej istoty” – powiedział Yorgos Lanthimos odbierając nagrodę.
Pełni zwycięzcy 80. edycji:
– Złoty Lew dla najlepszego filmu: Biedne stworzenia Grecki reżyser Yorgos Lanthimos
– Srebrny Lew – Nagroda Główna Jury: Ako wa Sunzai Chennai (Zło nie istnieje) Napisane przez Ryusuke Hamaguchi (Japonia)
– Srebrny Lew dla najlepszego reżysera: Matteo Garrone Jestem, kapitanie (Włochy)
– Nagroda dla najlepszej aktorki: Cailee Spaeny za rolę w filmie Priscilla Sofii Coppoli
– Nagroda dla najlepszego aktora pierwszoplanowego: Peter Sarsgaard za rolę w filmie pamięć Przez Michela Franco
– Nagroda za najlepszy scenariusz: Guillermo Calderon i Pablo Larraín El Conde autorstwa Pabla Larraina
– Nagroda Specjalna Jury: Zielona granica (Zielona granica) polskiej reżyserki Agnieszki Holland
– Nagroda Marcello Mastroianniego dla Młodej nadziei: Seydou Sarr za rolę w filmie Jestem, kapitanie Matteo Garrone
Nagroda dla najlepszego debiutanta dla Senegalczyka Seydou Sarra
Młody senegalski aktor Seydou Sarr zdobył nagrodę dla najlepszego nowicjusza za rolę młodego imigranta, który przemierza Afrykę i Morze Śródziemne i ryzykuje życiem, aby dotrzeć do Włoch. Jestem, kapitanie Film wyreżyserowany przez Matteo Garrone’a zdobył także Srebrnego Lwa dla najlepszego reżysera.
Sztuczna inteligencja
Jeśli chodzi o wykonawców, w Mostrze wystąpiły dwie Amerykanki: Cailee Spaeny (25 l.) w swojej pierwszej głównej roli – żony. królPriscilla Presley w swojej biografii Priscilla Peter Sarsgaard, napisany przez Sofię Coppolę, wciela się w Jessicę Chastain, mężczyznę cierpiącego na demencję. pamięć Przez Michela Franco. W przeciwieństwie do wielu gwiazd filmowych z największych wytwórni, które ze względu na strajk nie mogły przybyć do Wenecji, dwójka zwycięzców wyszła na scenę, aby odebrać nagrody.
Peter Sarsgaard skorzystał z okazji, aby wyrazić swoje poparcie dla strajku i przeprowadził zjadliwy atak na sztuczną inteligencję, której nadzorowania domagają się scenarzyści i aktorzy. „Jeśli przegramy tę bitwę, nasz przemysł upadnie jako pierwszy z wielu” – przewidział i możliwe jest, że medycynę lub zarządzanie wojną można by z kolei powierzyć sztucznej inteligencji, co „otworzyłoby drogę do okrucieństw” .”
Pierwszy festiwal, w którym doszło do strajku w Hollywood
Mostra był pierwszym międzynarodowym festiwalem, który mocno odczuł historyczny konflikt ze studiami, mimo że wzięło w nim udział kilka gwiazd, takich jak Adam Driver, Mads Mikkelsen i Jessica Chastain, a każda z nich chciała wesprzeć strajkujących. Żądania Unii nie były jedynymi, które próbowały zostać wysłuchane w Wenecji. Feministki próbowały także zabrać głos, szczególnie za pośrednictwem uczelni w mieście, i potępić zaszczyty, jakie najstarszy na świecie festiwal przyznaje artystom będącym celem ruchu #MeToo, który potępia przemoc seksualną i płeć wobec kobiet.
Luc Besson, oskarżony o gwałt, zanim francuski sąd ostatecznie odrzucił go w tym roku, był konkurentem… Dogman. Woody Allen, wyrzucony z amerykańskiego przemysłu filmowego i nigdy nie postawiony przed sądem, kręci swój 50. film Przebłysk szczęściaJest to pierwszy film nakręcony w języku francuskim poza konkursem.
Roman Polański, który ponad 40 lat temu uciekł przed amerykańskim wymiarem sprawiedliwości po tym, jak został skazany za stosunki seksualne z nieletnią, nie pojechał do Wenecji, gdzie wyświetlono jego najnowszy film. Pałac, również poza konkursem, spotkało się z chłodnym przyjęciem. Reżyser Mostry Alberto Barbera uzasadnił zaproszenie trzech reżyserów wezwaniem do rozróżnienia człowieka od artysty.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
Arabia Saudyjska nadal chce zaoferować Lewandowskiego
„Jestem bardzo rozczarowana, goście tak mało wysiłku włożyli w swoje stroje” – Lily-Rose Depp i Charlotte Casiraghi odrzucane przez Marsylię.
„Wojna się skończyła, Letizio”: te tragiczne słowa wciąż dźwięczą w pamięci żonę Johnny'ego Hallydaya