80. Festiwal Filmowy w Wenecji zakończył się w sobotni wieczór, a zwycięzcy zostali ogłoszeni podczas wieczoru zamykającego. Mostra ukoronował „Kobietę Frankensteina” Emmą Stone, zamykając festiwal naznaczony strajkiem w Hollywood i wezwaniem twórców filmowych będących celem ruchu #MeToo.
Festiwal Filmowy w Wenecji ukoronował Kobietę Frankensteina Emmą Stone, zamykając festiwal naznaczony strajkiem w Hollywood i wzywając twórców filmowych będących celem ruchu #MeToo. z Biedne stworzeniaGrecki reżyser Yorgos Lanthimos (rak, Ulubiony), bywalca festiwali, w końcu osiąga konsekrację. Film jest rodzajem kobiecego Frankensteina, fantastycznego i barokowego, w dużej mierze czarno-białego. czasami szorstki, Biedne stworzenia To rozrywka i przesłanie o tym, jak standardy wpływają na kobiety.
Amerykańska gwiazda Emma Stone, która jest także producentem filmu, gra szczery obiekt przechodzący edukację emocjonalną i seksualną. Nie mogła przyjechać do Mostry z powodu strajku, który sparaliżował Hollywood. „Film i jego główna bohaterka, Bella Baxter, «niesamowita istota», nie istnieliby bez Emmy Stone, kolejnej niesamowitej istoty” – powiedział Yorgos Lanthimos odbierając nagrodę.
Pełni zwycięzcy 80. edycji:
– Złoty Lew dla najlepszego filmu: Biedne stworzenia Grecki reżyser Yorgos Lanthimos
– Srebrny Lew – Nagroda Główna Jury: Ako wa Sunzai Chennai (Zło nie istnieje) Napisane przez Ryusuke Hamaguchi (Japonia)
– Srebrny Lew dla najlepszego reżysera: Matteo Garrone Jestem, kapitanie (Włochy)
– Nagroda dla najlepszej aktorki: Cailee Spaeny za rolę w filmie Priscilla Sofii Coppoli
– Nagroda dla najlepszego aktora pierwszoplanowego: Peter Sarsgaard za rolę w filmie pamięć Przez Michela Franco
– Nagroda za najlepszy scenariusz: Guillermo Calderon i Pablo Larraín El Conde autorstwa Pabla Larraina
– Nagroda Specjalna Jury: Zielona granica (Zielona granica) polskiej reżyserki Agnieszki Holland
– Nagroda Marcello Mastroianniego dla Młodej nadziei: Seydou Sarr za rolę w filmie Jestem, kapitanie Matteo Garrone
Nagroda dla najlepszego debiutanta dla Senegalczyka Seydou Sarra
Młody senegalski aktor Seydou Sarr zdobył nagrodę dla najlepszego nowicjusza za rolę młodego imigranta, który przemierza Afrykę i Morze Śródziemne i ryzykuje życiem, aby dotrzeć do Włoch. Jestem, kapitanie Film wyreżyserowany przez Matteo Garrone’a zdobył także Srebrnego Lwa dla najlepszego reżysera.
Sztuczna inteligencja
Jeśli chodzi o wykonawców, w Mostrze wystąpiły dwie Amerykanki: Cailee Spaeny (25 l.) w swojej pierwszej głównej roli – żony. królPriscilla Presley w swojej biografii Priscilla Peter Sarsgaard, napisany przez Sofię Coppolę, wciela się w Jessicę Chastain, mężczyznę cierpiącego na demencję. pamięć Przez Michela Franco. W przeciwieństwie do wielu gwiazd filmowych z największych wytwórni, które ze względu na strajk nie mogły przybyć do Wenecji, dwójka zwycięzców wyszła na scenę, aby odebrać nagrody.
Peter Sarsgaard skorzystał z okazji, aby wyrazić swoje poparcie dla strajku i przeprowadził zjadliwy atak na sztuczną inteligencję, której nadzorowania domagają się scenarzyści i aktorzy. „Jeśli przegramy tę bitwę, nasz przemysł upadnie jako pierwszy z wielu” – przewidział i możliwe jest, że medycynę lub zarządzanie wojną można by z kolei powierzyć sztucznej inteligencji, co „otworzyłoby drogę do okrucieństw” .”
Pierwszy festiwal, w którym doszło do strajku w Hollywood
Mostra był pierwszym międzynarodowym festiwalem, który mocno odczuł historyczny konflikt ze studiami, mimo że wzięło w nim udział kilka gwiazd, takich jak Adam Driver, Mads Mikkelsen i Jessica Chastain, a każda z nich chciała wesprzeć strajkujących. Żądania Unii nie były jedynymi, które próbowały zostać wysłuchane w Wenecji. Feministki próbowały także zabrać głos, szczególnie za pośrednictwem uczelni w mieście, i potępić zaszczyty, jakie najstarszy na świecie festiwal przyznaje artystom będącym celem ruchu #MeToo, który potępia przemoc seksualną i płeć wobec kobiet.
Luc Besson, oskarżony o gwałt, zanim francuski sąd ostatecznie odrzucił go w tym roku, był konkurentem… Dogman. Woody Allen, wyrzucony z amerykańskiego przemysłu filmowego i nigdy nie postawiony przed sądem, kręci swój 50. film Przebłysk szczęściaJest to pierwszy film nakręcony w języku francuskim poza konkursem.
Roman Polański, który ponad 40 lat temu uciekł przed amerykańskim wymiarem sprawiedliwości po tym, jak został skazany za stosunki seksualne z nieletnią, nie pojechał do Wenecji, gdzie wyświetlono jego najnowszy film. Pałac, również poza konkursem, spotkało się z chłodnym przyjęciem. Reżyser Mostry Alberto Barbera uzasadnił zaproszenie trzech reżyserów wezwaniem do rozróżnienia człowieka od artysty.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”