Podczas dziewiątej podróży na Marsa Ingenuity stanęło przed wyzwaniem: przemierzeniem trudno dostępnego obszaru dla swojego rydwanu wytrwałości. Aby przelecieć nad tym miejscem, NASA musiała przewidzieć błędy, jakie może napotkać system nawigacji helikoptera.
Dla NASA było to widoczne « Najsmutniejsza podróż „Od pierwszej twórczej podróży Na Marsie. 5 lipca 2021 śmigłowiec towarzyszący Wytrwałości na Czerwonej Planecie pomyślnie ukończył to wyzwanie. Po raz pierwszy samolot obrotowy był w stanie przelecieć nad obszarem, który byłby niezwykle trudny do pokonania dla statku na Marsie.
Podczas tego dziewiątego lotu Ibdaa przebył 625 metrów. Z kilku powodów artykuł ten różnił się od poprzednich artykułów, podsumowanych przez NASA w języku angielskim Opublikowany 7 lipca. Helikopter uderzył kilka dokumentacja : czas lotu (166,4 sekundy), prędkość (5 metrów na sekundę) i przebyty dystans. Na poniższym obrazku widzimy ścieżkę dziewiątego lotu Ingenuity na Marsa, która jest pokazana na żółto. Trasa lotu od 1 do 8 jest zaznaczona na zielono, dzięki czemu można zobaczyć, jak bardzo kreatywność przerosła podczas tego dziewiątego lotu.
Trudny teren do przejechania rikszą
Przede wszystkim NASA stwierdza, że to, co naprawdę zmieniło tę podróż” Jest to teren, z którym Ingenuity musiała się zmierzyć w ciągu dwóch minut i 46 sekund w powietrzu – obszar zwany „Séítah”, który trudno byłoby przebyć pojazdem lądowym, takim jak Wagon Wytrwałości. Ten dziewiąty lot pozwala nam również zobaczyć pewne cele naukowe, które wytrwałość musi zbadać, ale które nie powinny być w stanie osiągnąć ich natychmiast (jeśli w ogóle, jeśli oś czasu misji w końcu na to nie pozwala). Podczas poprzednich lotów śmigłowce NASA latały nad płaskim terenem. Agencja kosmiczna celowo unikała przelatywania nad kraterem.
Komfort jest ważnym czynnikiem kreatywności, ponieważ jego system nawigacyjny miał jedynie zapewnić techniczną demonstrację lotu na Marsie. Algorytm nawigacyjny jakoś zawsze „zakłada”, że śmigłowiec leci nad płaskim terenem. Jeśli wygodnie unosi się nad obszarem, ryzykuje popełnieniem błędów, które mogą spowodować, że na przykład skręci w niezamierzonym kierunku.
NASA nie może skorygować tego założenia (że Creative „myśli”, że leci nad płaskim obszarem), gdy planowane są loty helikopterem. Musimy więc przewidywać problemy, jakie może napotkać Ingenuity i starać się je złagodzić, dostosowując parametry lotu i instrukcje przekazywane śmigłowcowi. .
Sukces tego dziewiątego lotu jest w pełni zgodny z celem Operations Show, którym jest cel Drugi etap zadania twórczego. Od teraz śmigłowiec służy do sprawdzania, w jaki sposób latająca maszyna może przyczynić się do misji naukowej na innej planecie. Kolorowe obrazy uzyskane przez Ingenuity podczas tej ostatniej wyprawy powinny zapewnić świeże spojrzenie na krater Jezero.
Udostępnij w mediach społecznościowych
Kontynuacja wideo
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Słynny obraz centralnej czarnej dziury w Drodze Mlecznej, Sgr A*, będzie błędny!
Lekarze apelują o systematyczne badania przyszłych matek
SpaceX planuje zrobić znacznie lepiej ze Starship 6 i zapowiada się niesamowicie!