Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Parki tematyczne: motywacje odwiedzających i preferowane zajęcia

Parki tematyczne na całym świecie rozwijają swoją ofertę w coraz bardziej złożony sposób. Disney World Star Wars: Galactic Starcruiser oferuje „wciągającą dwudniową przygodę” – doświadczenie premium, które było krytykowane z kilku powodów – podczas gdy Universal podobno zwraca wzrok w stronę Metaverse.

Ale czy te luksusowe lub technologiczne doświadczenia są wielką zachętą dla konsumentów?

według naszego badania Ankiety YouGov Badanie, przeprowadzone w 18 krajach, główną motywacją odwiedzających parki rozrywki było spędzenie wartościowego czasu z przyjaciółmi i rodziną (23%) – na taki wynik wpłynęły osoby z regionu Azji i Pacyfiku (28%) oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich (27%). .

Widzimy zatem, że dla 14% populacji główną motywacją jest doświadczanie gier i atrakcji.

Sugestie takie jak spotkanie ze sławnymi osobami (2%), zakup konkretnych prezentów/pamiątek (2%), bony na zakupy (1%) rzadko są pierwszą zachętą dla odwiedzających.

Uwaga: 26% konsumentów twierdzi, że nigdy nie chodzi do parków tematycznych, a odsetek ten jest wyższy w Europie (33%) i Ameryce Północnej (30%).

Na całym świecie najpopularniejszą aktywnością jest korzystanie z atrakcji i krajobrazów na świeżym powietrzu. 35% – zaraz po nich kolejki górskie i przejażdżki wodne (30%).

Następnie znajdziemy oferty, które Cię interesują 27% Respondentów fakt zobaczenia zwierząt (24%) i uczestniczyć w interaktywnych/wciągających doświadczeniach (24%).

Uwaga: na poziomie lokalnym zwracamy na to uwagę Francuz Zdecydowanie częściej niż średnia światowa wykazują zainteresowanie atrakcjami i krajobrazami na świeżym powietrzu (38%), a także emocjonującymi przejażdżkami (22%). I odwrotnie, wydają się być mniej wrażliwi na kolejki górskie i przejażdżki wodne (21%) oraz zdolność widzenia zwierząt lub interakcji ze zwierzętami (18%).

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym badaniu lub naszych rozwiązaniach? Skontaktuj się z nami tutaj!

metodologia Badanie: Badania YouGov przeprowadzone w kwietniu 2023 r. wśród 19 362 dorosłych w 18 krajach (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Dania, Szwecja, Hiszpania, Polska, USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Indie, Australia, Chiny, Indonezja, Hongkong). Singapur, Kanada). Wszystkie badania przeprowadzono w Internecie, a próbki były reprezentatywne dla populacji krajowej, z wyjątkiem Meksyku i Indii (reprezentatywne próby populacji miejskiej) oraz Hongkongu i Indonezji (reprezentatywne próbki osób korzystających z Internetu).

READ  Nowy Jork obawia się, że dzięki Omicronowi ponownie przeżyje koszmar roku 2020