„We Francji pokazy prezentują się słabo lub słabo (…) jest to stan nadprodukcji, wynik braku organizacji, który jest główną przyczyną trudności w dystrybucji biznesu” : Notatka ta została sporządzona w 2004 roku przez Latarget Report na zakończenie misji przeprowadzonej na zlecenie Ministerstwa Kultury. Osiemnaście lat później tę diagnozę postawioną przez Bernarda Latargeta, który był przełomem w świecie sztuk performatywnych, został zauważony przez Trybunał Obrachunkowy, który orzeka „nadal związany z”. Co gorsza, w jego oczach ’Pogorszyło się’.
W opublikowanym w niedzielę 29 maja raporcie tematycznym „Wsparcie Ministerstwa Kultury dla Sztuk Performatywnych” sędziowie Cambon Street wyrazili zaniepokojenie nie tylko słabą dystrybucją mimo obfitej podaży, ale także brakiem rzetelności i żywotności. . Kompleksowe dane o działalności tego sektora. To tak, jakby polityka podaży, skoncentrowana wokół finansowania budowy, nadal nie była powiązana z minimalnymi wymogami dystrybucyjnymi.
Trybunał Obrachunkowy stwierdza, że Francja ma „bardzo gęstą sieć regionalną” liczącą około 1300 miejsc
Teatr, muzyka, taniec, cyrk i sztuka uliczna, Francja to kraj tętniący przedstawieniami, a jak wskazuje Trybunał Obrachunkowy,„gęsta sieć regionalna” Około 1300 miejsc (teatry wspierane, teatry miejskie, sale prywatne itp.). W 2019 r. przychody z występów na żywo oszacowano na 12,3 mld euro. Jeśli państwo pozostaje kluczowym graczem w sektorze (zarządzanie znakami, spotkaniami itp.), władze lokalne, zdając sobie sprawę, że kultura przyczynia się do rozwoju lokalnego, zapewniają „Prawie trzy czwarte bezpośredniego finansowania wyników” 2,5 mld w 2019 r. wobec 703 mln z Ministerstwa Kultury.
Kilka postaci pokazuje dynamikę sektora i rozproszenie pomocy: pomiędzy zespołami artystycznymi, festiwalami, rezydencjami artystycznymi, instytucjami poza sieciami i markami, w 2020 r. państwo wsparło 2850 budynków (w porównaniu z 1997 r. w 2015 r.). Połowa firm ma roczny budżet poniżej 65 tys. euro, z czego 29% pochodzi ze wsparcia rządowego. Za tą szeroką sceną zauważa Biuro Kontroli Niewystarczające wyniki dotyczące celów demokratyzacji i upowszechniania kultury.
„niepokojąca” sytuacja
tryb połączenia „Jeżeli chodzi o”Sędziowie uważają, że „Niski rozkład występów i trudność w zwiększaniu liczby występów były słabym punktem polityki publicznej wspierającej występy na żywo przez pięćdziesiąt lat”.. Tym samym sąd był w stanie obliczyć, że w 2019 r. średnia liczba przedstawień w spektaklu wyniosła 3,7 w Narodowym Centrum Dramatycznym (w porównaniu do 7 w 2004 r.) i 2,3 w Teatrze Narodowym. Krótko mówiąc, dużo zarabiamy we Francji, ale nadajemy bardzo mało, a część programu nie znajduje odbiorców. Przedmiot kontrowersji: system pomocy publicznej historycznie skoncentrowany na odnowie stworzenia. „Nie zrobiono nic, aby na nowo zdefiniować równowagę między tworzeniem a dystrybucją”, Sędziowie podnieśli, podczas gdy raport Latearget już to zalecał.
Masz 34,59% tego artykułu do przeczytania. Poniższe informacje są przeznaczone wyłącznie dla subskrybentów.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”