Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Państwowe Biuro Kontroli jest zainteresowane dystrybucją występów na żywo

Państwowe Biuro Kontroli jest zainteresowane dystrybucją występów na żywo

„We Francji pokazy prezentują się słabo lub słabo (…) jest to stan nadprodukcji, wynik braku organizacji, który jest główną przyczyną trudności w dystrybucji biznesu” : Notatka ta została sporządzona w 2004 roku przez Latarget Report na zakończenie misji przeprowadzonej na zlecenie Ministerstwa Kultury. Osiemnaście lat później tę diagnozę postawioną przez Bernarda Latargeta, który był przełomem w świecie sztuk performatywnych, został zauważony przez Trybunał Obrachunkowy, który orzeka „nadal związany z”. Co gorsza, w jego oczach ’Pogorszyło się’.

Przeczytaj także Ten artykuł jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów Sposoby nadania kulturze należnego jej miejsca w czasach kryzysu

W opublikowanym w niedzielę 29 maja raporcie tematycznym „Wsparcie Ministerstwa Kultury dla Sztuk Performatywnych” sędziowie Cambon Street wyrazili zaniepokojenie nie tylko słabą dystrybucją mimo obfitej podaży, ale także brakiem rzetelności i żywotności. . Kompleksowe dane o działalności tego sektora. To tak, jakby polityka podaży, skoncentrowana wokół finansowania budowy, nadal nie była powiązana z minimalnymi wymogami dystrybucyjnymi.

Trybunał Obrachunkowy stwierdza, że ​​Francja ma „bardzo gęstą sieć regionalną” liczącą około 1300 miejsc

Teatr, muzyka, taniec, cyrk i sztuka uliczna, Francja to kraj tętniący przedstawieniami, a jak wskazuje Trybunał Obrachunkowy,„gęsta sieć regionalna” Około 1300 miejsc (teatry wspierane, teatry miejskie, sale prywatne itp.). W 2019 r. przychody z występów na żywo oszacowano na 12,3 mld euro. Jeśli państwo pozostaje kluczowym graczem w sektorze (zarządzanie znakami, spotkaniami itp.), władze lokalne, zdając sobie sprawę, że kultura przyczynia się do rozwoju lokalnego, zapewniają „Prawie trzy czwarte bezpośredniego finansowania wyników” 2,5 mld w 2019 r. wobec 703 mln z Ministerstwa Kultury.

Kilka postaci pokazuje dynamikę sektora i rozproszenie pomocy: pomiędzy zespołami artystycznymi, festiwalami, rezydencjami artystycznymi, instytucjami poza sieciami i markami, w 2020 r. państwo wsparło 2850 budynków (w porównaniu z 1997 r. w 2015 r.). Połowa firm ma roczny budżet poniżej 65 tys. euro, z czego 29% pochodzi ze wsparcia rządowego. Za tą szeroką sceną zauważa Biuro Kontroli Niewystarczające wyniki dotyczące celów demokratyzacji i upowszechniania kultury.

„niepokojąca” sytuacja

tryb połączenia „Jeżeli chodzi o”Sędziowie uważają, że „Niski rozkład występów i trudność w zwiększaniu liczby występów były słabym punktem polityki publicznej wspierającej występy na żywo przez pięćdziesiąt lat”.. Tym samym sąd był w stanie obliczyć, że w 2019 r. średnia liczba przedstawień w spektaklu wyniosła 3,7 w Narodowym Centrum Dramatycznym (w porównaniu do 7 w 2004 r.) i 2,3 w Teatrze Narodowym. Krótko mówiąc, dużo zarabiamy we Francji, ale nadajemy bardzo mało, a część programu nie znajduje odbiorców. Przedmiot kontrowersji: system pomocy publicznej historycznie skoncentrowany na odnowie stworzenia. „Nie zrobiono nic, aby na nowo zdefiniować równowagę między tworzeniem a dystrybucją”, Sędziowie podnieśli, podczas gdy raport Latearget już to zalecał.

READ  Rynek sieci dostarczania treści do telefonów komórkowych: przegląd globalny i regionalny (Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Europa, reszta świata) 2021

Masz 34,59% tego artykułu do przeczytania. Poniższe informacje są przeznaczone wyłącznie dla subskrybentów.