Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oto ogromny test 46 samochodów

Oto ogromny test 46 samochodów

Zasięg samochodów elektrycznych jest często tematem dyskusji. La Chaine EV podjęła wyzwanie, testując 46 modeli, aby zweryfikować dane producenta i stworzyć ocenę na podstawie rzeczywistych warunków. Przeprowadzono ciekawy test z pomocą kilku subskrybentów i innych wyspecjalizowanych YouTuberów.

źródło: Unsplash

Seria EV zorganizowała bardzo fajne wyzwanie, a mianowicie Wielkie wyzwanie 2Przetestowano 46 samochodów elektrycznych, aby ocenić ich rzeczywisty zasięg. Test ten został przeprowadzony z udziałem profesjonalnych YouTuberów takich jak SIMPLEMENTOLIAN, Maxblood Lub XavMaX_Techktórego celem było porównanie autonomii deklarowanej przez producentów (w cyklu WLTP) z autonomią uzyskiwaną w podobnych warunkach dla wszystkich pojazdów.

Test kondycji

Wszystkie samochody zostały poddane tym samym warunkom testowym, aby zapewnić uczciwe porównanie. Uczestnicy zaczęli od poziomu 80% i kontynuowali jazdę, aż poziom naładowania akumulatora w samochodzie osiągnął 10%. Temperatura została ustawiona na 22 stopnie, a klimatyzacja i regeneracja ustawiona na pełną.

Tor wokół Bordeaux // Źródło: LaChaineEV

W tym momencie zatrzymaj się i zwróć uwagę na różne czynniki, takie jak zużycie energii i przebyty dystans.

READ  OnePlus Ace ujawniony na zdjęciach przed premierą

Wyniki: Tesla prowadzi

Wyniki pokazały, że Tesla Model 3 zdominowała światowe rankingi. Tesla Model 3 Grande Autonomie (2023) osiągnęła 721 km z 10,1 kWh/100 km, a tuż za nią uplasowała się Tesla Model 3 LR (2024) z 701 km i 10,6 kWh/100 km. Dobrze wypadły także BMW i4 i Hyundai Ioniq 6, które zajęły odpowiednio trzecie i czwarte miejsce.

Pierścień samochód Autonomia (km) Zużycie (kWh/100 km)
1 2023 Tesla Model 3 dalekiego zasięgu – 18 cali 721 10.1
2 Tesla Model 3 Highland LR – 18 cali 701 10.6
3 BMW i4 eDrive 40–19 cali 690 11.6
4 Hyundai IONIQ 6 Rwd Executive – 18 cali 683 11.4
5 2023 Tesla Model 3 dalekiego zasięgu – 18 cali 669 10,5
6 Model wykonawczy Volkswagen ID.7 Pro – Klasa E 660 11.6
7 BMW EX50 – 20 cali 649 15.3
8 Kia EV9 GT Line – 21 cali 608 17.1
9 Kia EV6 Rwd GT-line – 19 cali 601 13,0
10 Renault Scenic E-Tech – 20 cali 601 13.8
11 Skoda Enyaq Sportline 80 – 21 cali 571 12.6
12 Cobra Born Vz XL – 19 cali 565 12.7
13 Hyundai Ioniq 6 Pierwsza edycja – 20 cali 564 13.6
14 Napęd Tesla Model 3 Highland – 18 cali 548 10.1
15 Tesla Model 3 RWD 2023 – 18 cali 540 10.3
16 Hyundai Kona 64 kWh 2022 – 17 cali 537 11.7
17 Exping G9 – 20 cali 525 14,5
18 MG 4 Luxury Lr 77 kW – 18 cali 525 13.3
19 Genesis Gv60 Sport – 20 cali 523 14.8
20 Tesla Model Y RWD – 19 cali 514 11,0
21 Kia Enero 64 Premium – 17 cali 513 12.2
22 Wykończenie Kia Niro Ev 2023 Premium – 17 cali 513 12.1
23 Renault Megane Equilibre Ev60 – 18 cali 497 10.9
24 Renault Megane Iconic 220C 60 KW – 20 cali 480 11.9
25 Volkswagen ID Buzz – 19 cali 469 15,7
26 Toyota Bz4x – 19 cali 464 12.1
27 BMW I4 eDrive 35 M Sport – 19 cali 456 13.9
28 Inteligentny #3 Premium – 18 cali 455 13.6
29 Tesla Model 3 Sr+ 2021 – 18 cali 453 10.6
30 Hyundai Ioniq 5n – 21 cali 451 17,6
31 Peugeot 308 – 16 cali 442 11.4
32 Ford Mustang Mach-e Standard Range AWD – 19 cali 437 15,0
33 Inteligentny Brabus nr 1 – 19 cali 433 14,5
34 Hyundai IONIQ 5 58 KWH z Buckiem – 19 cali 401 13.2
35 MG 5 Luxury 61 KW – 17 cali (bez namiotu dachowego) 375 15,0
36 MG 5 Luxury 61 KW – 17 cali (z namiotem dachowym) 351 16.1
37 Hyundai Ioniq 38 Executive – 16 cali 330 10,5
38 Peugeot i-Expert 75 kW – 16 cali 329 18.0
39 Hyundai Kona 39 KW Creative 07.2020 – 17 cali 329 11.2
40 Peugeot E208 2020 – 17 cali 300 12.6
41 BMW I3s 120 amperów lub 37,9 kWh użyteczne – 20 cali 293 13.4
42 Volkswagen e-Golf 2019 (35,8 kW) – 16 cali 272 10.4
43 Seat Mi – 16 cali 270 9,9
44 Hyundai IONIQ 28 28 KW – 16 cali 267 9.6
45 Abarth 500e Scorpiosima – 18 cali 264 13.1
46 Mini Cooper C Premium Plus – 17 cali 261 11.3
47 Renault Twingo E-Tech 22 KW – 15 cali 199 10,0
READ  Dlaczego Apple podniósł ceny iPhone'a we Francji?

Warto również zauważyć, że niektóre samochody zużywają więcej energii niż inne. Ma to jednak sens: na przykład Peugeot E-Expert podczas testów zużywał 18 kWh/100 km w porównaniu do zaledwie 10,1 kWh/100 km w przypadku Tesli Model 3 Grande Autonomie 2023, a nawet lepiej w przypadku Hyundaia Ioniq 28 (9,6 kWh).