Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Osmo”, gry edukacyjne na tablety, które pomogą dzieciom w rozwoju i zapoznają je z kodowaniem

„Osmo”, gry edukacyjne na tablety, które pomogą dzieciom w rozwoju i zapoznają je z kodowaniem

Jak na ironię, podczas letnich wakacji wielu rodziców stara się trzymać swoje dzieci z dala od ekranów, ale może to być doskonały sposób na nauczenie ich nowych czynności lub zapoznanie się z podstawami szkolnymi, które nie zostały w pełni opanowane. Taki zakład postawił Osmo, grupa gier edukacyjnych na tablety, skierowana do odbiorców w wieku od 3 do 12 lat.

Te pakiety szkoleniowe, które wymagają iPada, składają się z czujnika wykrywającego dostępne elementy gry. Po umieszczeniu czujnika na iPadzie, pobraniu aplikacji odpowiadających każdej czynności i umieszczeniu tabletu na stole dziecko będzie mogło, zgodnie z proponowanymi ćwiczeniami, przesuwać litery, cyfry i kształty, aby wykonać sugerowane ćwiczenia , w zależności od poziomu szkoły.

Interfejs Osmo wygląda jak deska rozdzielcza statku kosmicznego: możesz wtedy wybrać rodzaj gry i poziom trudności dostosowany do wieku dziecka. Jedną z mocnych stron Osmo jest niezwykle zastraszająca operacja. Dziecko nie manipuluje bezpośrednio ekranem, ale elementami, które dostarcza każda gra: cyframi, literami, łamigłówkami tangramowymi… W przypadku tych ostatnich chodzi o odtworzenie kształtu za pomocą kształtów geometrycznych. Czujnik następnie wykrywa różne symbole umieszczone w obszarze gry (wirtualny kwadrat umieszczony przed ekranem i oznaczony przez reflektor). Do zebrania drewnianych elementów sugeruje się 500 różnych puzzli – mniej lub bardziej podniesionych. Każda udana sylwetka otwiera kolejny poziom, a tym samym rozwija u dziecka zmysł obserwacji i punktów orientacyjnych w przestrzeni.

Podobnie jak w „dużych” grach wideo, małe nagrody muszą być odblokowywane w miarę postępów, zachęcając do wytrwania i powrotu do aktywności. Wszechświaty odpowiadające poszczególnym czynnościom są proste i kolorowe, a nawigacja na tyle intuicyjna, by nie przyciągać (za dużo) rodziców. Na przykład dla PrzygotowanieGra matematyczna, dziecko chodzi w morskim świecie. Potrafi ćwiczyć liczenie, dodawanie, odejmowanie i mnożenie. Sukces w ćwiczeniach matematycznych pozwala zdobywać nowe łódki, a jednocześnie dziecko może dowiedzieć się więcej o rybach. Zbiera karty, które podsumowują cechy każdego typu.

READ  Jaka jest opozycja Saturna, tego zjawiska przestrzennego, które będzie można zaobserwować w najbliższy weekend?

gra słowa Pozwala odgadnąć i przeliterować ukryte słowa. Przedstawiając się jako „kas”, dziecko musi odnaleźć brakujące litery słowa reprezentowanego przez obrazek. Dzięki dużej ilości niebieskich i czerwonych liter można grać we dwoje oraz wyszukiwać słowa w językach innych niż francuski. inna działalność, Arcydzieło, który polega na odtworzeniu obrazu na kartce papieru umieszczonej przed ekranem. Dzięki odbłyśnikowi na ekranie pojawiają się narysowane przez dziecko linie i krzywe, co umożliwia pracę nad koordynacją rąk i oczu oraz pobudza kreatywność.

Litery, cyfry i drewniane kształty pozwalają dzieciom wykonywać manipulacje, które zostaną rozpoznane przez czujnik Osmo przymocowany do tabletu.  (ogłoszenie)

Dostępny oddzielnie od zestawu startowego geniuszKolekcja kodowanie Warto również objechać. Jego oryginalność polega na przekształceniu tabletu w pierwsze komputerowe doświadczenie kodowania i uczynieniu go bardziej przystępnym dla dzieci. Kilka tematów pozwala dziecku na dobrą zabawę podczas nauki kodowania: gra do tworzenia rytmów muzycznych, a drugi do nauki programowania i rozwijania swojej logiki dzięki uroczemu potworowi, który poprowadzi maluchy krok po kroku. Wreszcie, możliwe jest również granie dla dwojga z łamigłówkami do rozwiązania, aby przejść do tego pierwszego podejścia.

Inne pakiety kontynuacji doświadczenia Osmo, które mają być zabawne i zabawne, są w połowie drogi między klasycznym świątecznym notebookiem a grą wideo. Chociaż jest dość drogi (kosztuje 120 euro za pudełko Genius z pięcioma zabawkami, reflektorem, częściami i pudełkami do przechowywania oraz kolejne 100 euro za zestaw. kodowanie) i ograniczone pod względem sprzętowym (gry są dostępne tylko na iPadach firmy Apple, a nie na tabletach z systemem Android), odkrywanie tych aktywności zapewnia innowacyjny i interesujący portal do wielu dziedzin nauki dla dzieci w wieku 3-11 lat.

Osmo Genius i inni Osmo Coding, pon Premier Kitod 3 lat, sugerowana cena 120 i 100 euro.