Grupa Accor chce ożywić legendę na pokładzie 17 oryginalnych samochodów z lat 20. i 30. XX wieku. Pięknie odrestaurowane wagony.
Nowy Orient-Express, który będzie kursował między Paryżem a Wiedniem od 2024 roku, został nieco bardziej ujawniony.
Pamiętajcie, grupa hotelowa Accor chce ożywić legendę na pokładzie 17 oryginalnych wagonów tego legendarnego pociągu z lat 20. i 30. XX wieku, którego oryginały zostały rozrzucone po całej Polsce i odzyskane.
Samochody zostały pięknie odrestaurowane przez architekta Maxime d’Angeac, co widać na poniższych zdjęciach luksusowych kabin, wagonu restauracyjnego i podjazdów…
„Prawie 140 lat po uruchomieniu pierwszych luksusowych pociągów Orient Express, legenda trwa. Orient-Express, rzemieślnik podróżujący od 1883 roku, ogłasza powrót swoich legendarnych pociągów w nowej formie” – ogłosił Accor.
Pamiętaj, że francuska firma jest właścicielem znaku towarowego „Orient-Express” z SNCF. Jednak legendarny pociąg z biegiem czasu znał wielu operatorów i właścicieli, długa i spokojna rzeka, po której rozrzucały się bardzo bogate samochody.
W tym czasie w 2015 roku na scenie pojawił się Arthur Mittel, badacz specjalizujący się w historii przemysłu, który prowadził globalną inwentaryzację Orient-Express dla SNCF.
niespokojna historia
W trakcie swoich poszukiwań odkrył nagranie z pociągu w trakcie manewru, które nieznana osoba zamieściła na Youtube. Następnie wspiął się na tor do Polski dzięki Google Maps, które pozwalają mu zlokalizować z nieba dachy 17 samochodów, które w rzeczywistości są samochodami Nostalgie-Istanbul-Orient-Express, zwanymi „Glatt cars”.
Po drodze, z zaskoczeniem boskim, Arthur Mittal odkrywa, że niektóre samochody są nadal w dobrym stanie, w szczególności luksusowe elementy wykończenia wykonane z inkrustacji Morrison i Nelson oraz panele Lalique, symbolizujące styl Art Deco, które pozostają nienaruszone.
„Po dwóch latach negocjacji właściciel Nostalgia-Istanbul-Orient-Express sprzedał swój skarb firmie Orient-Express. Umowę podpisano w hotelu Bristol w Wiedniu, w lipcu 2018 r. Z kilkoma radiowozami przywiózł 17 aut – 12 wagonów sypialnych, restauracja Jeden, 3 salony, 1 ciężarówka – do Francji”, mówi Accor, który następnie powierzył Maxime d’Angeac zadanie „ponownego odwiedzenia” tych samochodów z poszanowaniem „pamięci i sztuki podróżowania według Orientu”. Wyrazić”.
W tej chwili grupa nie podaje żadnych szczegółów, nic więcej o przewidywanych taryfach niż zapewnione częstotliwości podróży w obie strony.
Accor nie jest jedynym, który stawia na luksusowy pociąg w Europie. Puy du Fou ogłosił uruchomienie pociągu z Paryża na sześciodniową, pięcionocną wycieczkę po Francji. Program nazywa się „Wielka runda”.
Nie tylko będziesz podróżować luksusowym pociągiem w stylu Belle Epoque, który bardzo przypomina legendarny Orient-Express, ale także będziesz uczestniczyć w atrakcjach.
Istnieje piętnaście kabin wyposażonych w łazienkę z prysznicem oraz prywatne toalety o powierzchni od 10 do 30 metrów kwadratowych każda. Bilety będą sprzedawane od 4900 euro, a pociąg zabierze tylko 30 pasażerów na podróż. Firma ma nadzieję, że w pierwszym roku zaimponuje 600 pasażerom.
Kluczowe daty dla East Express
• 1883: Georges Nagelmackers uruchamia Orient-Express (OE), najbardziej luksusowy pociąg na świecie po podróży do Stanów Zjednoczonych. Łączy Zachód (Paryż) z Bramami Wschodu w Stambule w Turcji.
Dostępne są trzy utwory, które współpracują ze sobą, jedna po drugiej. Tak więc w swoim złotym wieku Orient Express był prawdziwą siecią kolejową łączącą główne miasta europejskie.
• 1962: Samochód wystartował, jazda się skurczyła. Pociąg kursuje tylko do Bukaresztu, potem jest ograniczony do Budapesztu w 1992 r. i Wiednia w 2001 r. Od 2007 r. Orient Express jeździ tylko w obie strony między Strasburgiem a Wiedniem, zanim zniknie całkowicie w 2009 r.
• Na początku lat osiemdziesiątych dwóch prywatnych przedsiębiorców postanowiło wskrzesić legendę.
Z jednej strony James Sherwood, amerykański właściciel hotelu Cipriani w Wenecji, przywrócił trasę Venice-Simplon-Orient-Express. Z kolei szwajcarski Albert Gallat inauguruje pociąg Nostalgia – Stambuł – Mashreq – Ekspres.
Ten pociąg wycieczkowy, składający się z zabytkowych wagonów Orient Expressu, kursował między Zurychem a Stambułem i odniósł ogromny sukces. Ale po kilku latach przygoda się skończyła i pociąg zniknął.
• 2015: SNCF prosi Arthura Mittel, badacza specjalizującego się w historii przemysłu, o przeprowadzenie globalnej inwentaryzacji Orient-Express. W Polsce znalazł 17 aut, które są właściwie samochodami Nostalgie-Istanbul-Orient-Express o nazwie „Glatt cars”.
• 2018: Właściciel sprzedaje swój skarb firmie Orient-Express. Ciemny konwój ciężarówką, eskortowany przez kilka radiowozów, przywozi do Francji 17 samochodów – 12 sypialnych, 1 restaurację, 3 saloniki, 1 van.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce