Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Od „Street Racer” do „Smerfs Kart”, ogromne dziedzictwo kultowej gry

Od „Street Racer” do „Smerfs Kart”, ogromne dziedzictwo kultowej gry

Zapnij pasy, cofnijmy się o trzydzieści lat. 27 sierpnia 1992 r. wypuszczono Nintendo Super Mario Kart W Japonii ta fantastyczna gra wyścigowa, z kolorowymi kręgami pełnymi przeszkód i nagród, szybko stała się jednym z największych komercyjnych sukcesów Super Nintendo, sprzedając 8,7 miliona kartridży. Szybki start na 16-bitowej konsoli, który następnie oznacza komercyjny sukces serii, której piętnaście oficjalnych odcinków sprzedało się w prawie 168 milionach egzemplarzy.

ale efekt Super Mario Kart Na scenie gier wideo mierzy się to nie tylko rekordami handlowymi, ale także liczbą jego spadkobierców. W ten sposób w jego lusterku wstecznym pojawia się tłum potomstwa z innych stajni. czy odnieśli sukces (Didi Kong WyścigiA Crash Team RacingA Wyścigi Sonic i Sega All Stars) lub bolesne (Wyścigi kart M&M, Park Południowy Raleigh), wyświetla znaną nazwę (Mania wyścigów lalekA Pac-Man Kart Rally) czy to było fanowskie (Gra kartingowa Sonic Robo Blast 2) itp. nie sposób wymienić ich wszystkich, gdyż co roku przynosi swój udział w nowych konkurentach. Model 2022 nie jest wyjątkiem od reguły: Chocobo GB (zaczerpnięte z Final FantasyW marcu stanął w kolejce na torze startowym i wkrótce do niego dołączy Disney Speedstorm i inni karta smerfów.

Super Mario Kart.

„To komplement w porównaniu do tak ukochanego serialu”wsuwa Steve Lysette, który wyreżyserował Wyścigi Sonic i All Stars (2010) dla Sumo Digital. „Ale chcemy też pamiętać i oferować konkurencję… Gry są lepsze, nawet gdy jest konkurencja”Dodaje złośliwy angielski. Ale przywilej Mario kart Czy naprawdę się martwiła?

Tradycja od początku

Od najmłodszych lat Super Mario Kart symuluje. Kiedy został wydany, powiedział deweloper Andy Edwardson Mond Aby zafascynować się grafiką symulacyjną 3D:

„Chciałem móc stworzyć taką grę. Kilku programistów powiedziało mi, że nie jest to możliwe na PC, a sprzęt nie był wystarczająco wydajny. Ale to mnie nie powstrzymało.”

Brytyjczyk pracował przez około rok w studiu projektowym Beavis Soft, niczym fan, który na nowo zinterpretował swój ulubiony sukces idiota koła (1994), który przedstawia zwierzęta z ogrodów zoologicznych i wykorzystuje jeże jako pociski. Wysłane przez Apogee Software (Wolfenstein 3DA Książę Nukem), w tamtym czasie była uznawana przez graczy na PC za najlepszą grę do rywalizacji Super Mario Kart.

Głupie koła.

Kiedy wyjdzie w tym samym roku uliczny kierowcaJego twórca, zrodzony z twojej religii, pamięta o tymDo porównania z Mario kart To było niesamowite „. Wtedy naśladowcy są rzadkością, a konwersja koncepcji przyciąga uwagę publiczności. Remis między jego grą a Mario kart To wszystko jest mniej krępujące twórca gier brytyjski turecki uliczny kierowca Nabiera słodkiej atmosfery tytułu Nintendo: inspirowana grą walki Street Fighter II (1991) i amerykańskie zapasy, można uderzyć przeciwnika kijem baseballowym lub batem.

READ  Wojna na Ukrainie: Konflikt wywołuje Międzynarodową Stację Kosmiczną, Rosja grozi zniszczeniem stacji
Uliczny kierowca.

„Na pierwszy rzut oka można porównać uliczny kierowca Z Super Mario Kart. Wrażenie to jednak zanika, gdy przyjrzymy się różnym jego warunkom. Możesz walczyć na arenach, a nawet w piłkę nożną w samochodzie. W końcu nie ma nic do roboty.Osoba, która urodziła dziecko z rodziny gier kartingowych, zauważa.

Didi Kong Racing za kierownicą hydraulika

W początkowych latach gatunek dzielił się na dwie kategorie: z jednej strony te na oryginalnej licencji Nintendo, z drugiej zaś te, które czerpały z niej inspiracje, czasem w bardzo niezgrabny sposób. Rozczarowania Franka mnożyły się od końca lat dziewięćdziesiątych. Mega Man Bitwa i Chase (1997), Bomberman Fantasy Race (1998), Chocobo Racing (1999), Maniacy prędkości (1999) następnie ok. Park Południowy Raleigh (2000) …tak wiele uproszczonych i łatwych do zapomnienia parafraz przepisu pojawia się, że termin „klon” Wyróżnij się w prasie aby je ustawić.

Ale jednocześnie wpis jest na dobrej drodze Didi Kong Wyścigi (1997) na Nintendo 64 to zmienia. W tym postacie z japońskiej firmy, opracowane przez Brytyjczyków z Rare (Kraj Osioł KongA Złote oczy 007), komplikuje koncepcję, aby się wyróżniać. Pierwszym pomysłem jej twórców jest poszerzanie horyzontów. „Chcieliśmy odkrywać naprawdę duże światy 3D, takie jak w [le jeu de plate-forme] Super Mario 64 »szczegóły w Mond Lee Shuneman, jej dyrektor. „Ponieważ musieliśmy się wyróżnić, staraliśmy się wnieść dodatkowe rzeczy. Wpadliśmy na pomysł latania samolotem i poduszkowcem”wspomina Walijczyk.

Ryzykuje destabilizację graczy poprzez eksplorację pionów lub kręgów bez ograniczonych ścieżek, przechodzi Mario Kart 64 Dla mądrego małego ucznia. Co robi szkoła w krótkim okresie z Crash Team Racing (1999) – Podczas opracowywania było niegrzeczny pies studio (Awaria Bandicoota) Nawet sklonowano jedno z kręgów Didi Kong Wyścigi Aby przetestować moc PlayStation – lub na dłuższą metę w Mario Kart 7 (2011), który wkracza w podwodne lub klimatyczne regiony franczyzy.

READ  Withings Body Scan Test: Połączona stacja zdrowia do analizy siebie od stóp do głów
Diddy Kong Wyścigi.

Druga myśl Rare’a z Didi Kong Wyścigi Jest to bonus dla doświadczonych graczy, który różni się od filozofii rodzinnej bliskiej Nintendo. „Drużyna składała się ze świetnych graczy i myśleliśmy, że tłum powinien być właśnie taki”, mówi Lee Scheunemann. Młody mężczyzna (wówczas 27 lat) po raz kolejny stawia pomysłowość w centrum rozgrywki wieloosobowej, uniemożliwiając odwrócenie gry w kilka sekund dzięki ogromnej premii, w przeciwieństwie do Mario kart.

Uznanie krytyków – niektórzytak preferowane Mario Kart 64 -, Didi Kong Wyścigi Sprzedał prawie pięć milionów egzemplarzy i stworzył nową linię rozgraniczenia w grze kartingowej: z jednej strony ci, którzy stawiają na technologię, aby z czasem zadowolić przypadkowych graczy, a z drugiej strony ci z nieprzewidywalnymi wyścigami, gdzie początkujący mogą mam nadzieję, że ukradnie show wytrawnej osobie.

Przeczytaj także: Ten artykuł jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów „Mario Kart” lub „Wii Sports”: kiedy obserwatorzy zapraszają się do domu opieki

zespół niebieskiej skorupy

To wyróżnienie dotyczące wartości przypisywanej umiejętnościom przywódczym nadal obowiązuje, przypomina Steve Lissett, dyrektor Sonic i Sega All Star Racing. „Może to zabrzmieć kontrowersyjnie, ale nie widzimy Mario kart Jak gra wyścigowa. To bardziej gra z bronią, w której jazda jest drugorzędna. Wręcz przeciwnie, postrzegamy siebie jako grę wyścigową, która oferuje broń, ale przywództwo jest ważniejsze dla sukcesu., osoba odpowiedzialna za franczyzy analizuje teraz w Sumo Digital, która wyprodukowała dwie tytułowe serie. Jego inspiracje czekają również na popularne serie gier zręcznościowych Sega, takie jak Poza (1986) lub Wyścig Virtua (1992).

Wyścigi Sonic i Sega All Stars.

Następny Disney Speedstorm Korzysta również z doświadczenia sportów motorowych w studio Gameloft w Barcelonie w asfalt 9 Postępy Antoine Caprol, dyrektor twórca gier. Gra, która ma zostać wydana pod koniec 2022 roku, może zawierać Mulan lub Mickey i twierdzi, że jest prawdziwa „powikłanie”. Mapa drogowa jest bliższa duchowi Didi Kong Wyścigi co powiesz na Mario kartA A Antoine Cabroll bierze przykład z premii za przyspieszenie, które na ogół są zbierane na torze. Tutaj zastępuje je skala, której można używać do woli: „Dlatego pozostawiamy graczom swobodę korzystania z niego w odpowiednim czasie, na przykład na skróty. Muszą dokładnie zaplanować swoją strategię wyścigową i przyjąć zachowania najbardziej odpowiednie dla każdej postaci. „

Disney Speedstorm ukaże się pod koniec 2022 roku na konsolach i PC.

w odróżnieniu karta smerfówktóry również powinien ukazać się do końca roku i skierowany jest do najmłodszych. „Podczas testów zdajemy sobie sprawę, że dzieciaki są bardzo otwarte na zwroty akcji, podczas gdy bardziej zahartowani gracze [assidus] szybko się denerwuje”.wyjaśnić Benjamin Ledoux twórca gier W Eden Games, studiu deweloperskim z Lyonu, które stoi za grą. W ten sposób komplikuje odwieczną dyskusję amatorów:

READ  Acer Nitro 5 AN517-55-71Q9, Innowacyjny 17-calowy multimedialny laptop do gier Intel RTX 4050 144 Hz z dyskiem SSD 1 TB – LaptopSpirit

„To udział w niebieskiej skorupie [qui vise le leader de la course dans Mario Kart]. cNiektórzy go nienawidzą, ponieważ regularnie zmienia oblicze gier. Natomiast dla mnie to naprawdę najfajniejsze. »

Dlaczego wznawiamy tę formułę w 2022 roku, która ostatecznie jest bardzo zbliżona do formuły Wielkiego Brata? Mario kartnatomiast jego najnowsza wersja, Mario Kart 8 DeluxePobili prawie wszystkie rekordy dla serii 47 milionów egzemplarzy Sprzedany? „Nie zostawimy go samego … może jesteśmy trochę zmęczeni graniem w hydraulików lub grzybów” Odpowiedzi Yannick Jeffroy, główny producent karta smerfówaby podkreślić wizję gatunku inspirowanego komiksem francusko-belgijskim.

Nawet jeśli pozostanie na pierwszym stopniu na podium, trzydzieści lat po pierwszych okrążeniach, wąsaty hydraulik jest daleki od tego, by pewnego dnia znaleźć się sam na torze.

Przeczytaj także: „FIFA 22” i „Mario Kart 8 Deluxe” dominują w sprzedaży gier wideo w 2021 r.
będzie wydany