Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Od dawna wiemy, jak usunąć linie w parkach.  Jednak Disney trzyma je z bardzo konkretnego powodu

Od dawna wiemy, jak usunąć linie w parkach. Jednak Disney trzyma je z bardzo konkretnego powodu

Wiadomości technologiczne Jvi Od dawna wiemy, jak usunąć linie w parkach. Jednak Disney trzyma je z bardzo konkretnego powodu

dzielenie się :


Godziny i godziny czekania. Istnieje rozwiązanie tego dramatu i nazywa się FastPass, ale nie zawsze jest ono wdrażane.

Rozwiązania, ale bez cudów

Kolejki w parkach to jedna z największych plag współczesnego społeczeństwa. Godziny bardzo wolnych kolejek, aby cieszyć się trzyminutową atrakcją (Jeśli masz szczęście). Jeśli czas trwania atrakcji jest tak krótki, dlaczego linie nie są szybsze? Czy to możliwe, że na tym etapie historii naszej cywilizacji nie wynaleziono nic, co mogłoby ją przezwyciężyć? Cóż, zostało to wynalezione… ale nie zostało jeszcze w pełni wdrożone. Zawsze eksperymentowaliśmy ze sposobami skrócenia czasu oczekiwania. Na przykład FastPass: odwiedzający płacą trochę więcej, aby uniknąć kolejek i znacznie szybciej poruszać się po krótszych liniach. Jest to rodzaj karnetu „premium”, który nie eliminuje w stu procentach kłopotów ze staniem w kolejce, ale znacznie skraca czas oczekiwania.

W Stanach Zjednoczonych istnieją stopnie uniwersyteckie, które projektują atrakcyjniejsze kolejki dla odwiedzających park. To eksperci, którzy wyciągają wnioski stosowane od dziesięcioleci : Na przykład kręte kolejki sprawiają wrażenie, że jest mniej osób niż w długiej kolejce, ale w linii prostej. To samo dotyczy kolejek, które poruszają się w wąskich przestrzeniach i pozwalają na przebywanie w nich mniejszej liczby osób. : Sprawiają wrażenie, że kolejka porusza się szybciej. Ale to tylko pozory: czy naprawdę istnieje sposób na zmniejszenie kolejek?

Disney: Ekspert ds. listy oczekujących

Dzięki masowemu napływowi gości do swoich parków Disney opracował techniki zmniejszania, a nawet eliminowania kolejek przed atrakcjami. Pięćdziesiąt lat temu odwiedzający park płacili za wstęp przy głównej bramie oraz niewielką opłatę za każdą atrakcję, jednak z tej ostatniej zrezygnowano na rzecz kas biletowych, które umożliwiały odwiedzającym wejście do atrakcji według pierwszeństwa. Ostatecznie i one zostały porzucone na rzecz pojedynczego biletu umożliwiającego dostęp do dowolnej atrakcji.

READ  MW2 wygląda śmiesznie w porównaniu z planowaną zawartością pierwszego sezonu MW3

Źródło obrazu: Disney

Pojawienie się technologii pomogło również uprościć listy oczekujących. Najpopularniejszą metodą jest wirtualna kolejka, zwana w parkach Disneya tzw Przekaż Prime Access (Ultimate i One), które pozwalają zarezerwować konkretny czas na dotarcie do atrakcji turystycznej za pośrednictwem aplikacji. W przypadku karnetów premium obowiązują ograniczenia, takie jak konieczność fizycznej obecności w parku w momencie rezerwacji, ale pozwala uniknąć czekania. Dlatego uczestnicy muszą jedynie czekać u podnóża atrakcji wraz z resztą zwiedzających w tym tymczasowym paśmie.

Ale jeśli te przepustki są tak skuteczne, dlaczego w parkach Disneya wciąż są kolejki? Jest to często pytanie praktyczne: Disney chce, aby jego atrakcje były zawsze pełne Według niektórych ekspertów ludzie nie zawsze przybywają na czas, co zmusza ich do rozpoczęcia atrakcji bez zajętych wszystkich miejsc, co skutkuje zmarnowanymi podróżami (i ewentualnie stratami srebra).

Źródło obrazu: Jose Garcia

Od dawna wiemy, jak usunąć linie w parkach.  Jednak Disney trzyma je z bardzo konkretnego powodu

Ale jest też element psychologiczny. Jak widzieliśmy, Zarządzanie kolejkami jest sztuką. Disney zainwestował dużo czasu i pieniędzy, aby te trzy godziny spędzone w kolejce do atrakcji często stały się atrakcją samą w sobie, obejmującą rozrywkę dla gości, sklepy ogólnospożywcze i dodatki związane z samą atrakcją (przed pokazem ). Dodatkowo, aby park był zapełniony, goście muszą być podekscytowani kolejną atrakcją, a bez listy oczekujących wiadomość ta nie dotrze do odbiorców.. Podejście Disneya kieruje się pewną logiką biznesową. Rozumiemy więc, dlaczego chociaż parki tematyczne mogą znacznie zmniejszyć liczbę kolejek, nie zawsze się na to decydują.