Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Netflix kupuje swoje pierwsze studio gier wideo

NurPhoto przez Getty Images

Logo Netflix jest wyświetlane na telewizorze i konsoli do gier wideo, Kraków, Polska, 19 lipca 2021 r. (ilustracja).

GRY WIDEO – Netflix ogłosił we wtorek, 29 września, przejęcie pierwszego studia gier wideo, ponieważ gigant streamingowy chce rozszerzyć swoje imperium w tym bardzo lukratywnym segmencie. Firma przejęła kalifornijskie studio Night School, które zyskało rozgłos dzięki stworzeniu thrillera o zjawiskach nadprzyrodzonych „Oxenfree”.

Platforma, która zbudowała swój sukces na dystrybucji na żądanie filmów, seriali, filmów dokumentalnych, a ostatnio reality show, ogłosiła swoje ambicje w branży gier wideo. Wspomniała o celowaniu w pewne różnice w wirtualnych grach szczególnie popularnych filmów lub seriali.

Netflix powiedział, że „doskonałość artystyczna i uznana wiedza specjalistyczna” szkoły wieczorowej sprawiają, że jest „nieocenionym partnerem”. Ze swojej strony współzałożyciel kalifornijskiego studia Sean Krankel mówił o „surrealistycznym zaszczycie”, kiedy został pierwszym twórcą gier wideo, który dołączył do Netflix, w poście na blogu.

Netflix już zapowiadał, że dostęp do gier będzie wliczony w abonamenty swoich klientów.

nowe wyzwanie

Zdaniem wielu analityków, szczególnie ważne dla grupy jest utrzymanie abonentów w czasie, gdy konkurencja w jej podstawowej działalności stała się bardziej napięta.

Grupa eksperymentowała już z wirtualnymi grami, emitując w 2018 r. w pełni interaktywny odcinek serialu „Black Mirror” oraz wydając darmową grę mobilną opartą na popularnym serialu „Stranger Things”.

Kolejnym wyzwaniem jest szczególnie zacięta konkurencja w sektorze gier wideo, w którym Netflix niekoniecznie ma techniczne możliwości strumieniowania gier z wyższej półki.

W sierpniu grupa poinformowała, że ​​rozpoczęła testowanie swoich możliwości w tym obszarze z użytkownikami w Polsce. Netflix wyznaczył również weterana branży z Facebooka, Mike’a Verdu, do kierowania zespołem zajmującym się grami wideo.

Jak wynika z badania opublikowanego pod koniec kwietnia przez firmę konsultingową Accenture, szybko rozwijający się rynek gier wideo osiąga obecnie ponad 300 miliardów dolarów sprzedaży na całym świecie.

READ  Strajki powracają w Kijowie i w pobliżu Polski wraz z otwarciem G7

Zobacz także na The HuffPost: „Firma rodzinna” próbuje grzybów w ostatnim zwiastunie sezonu