Spotkanie Francji i Polski może pochwalić się zabawnym zapisem: wysadziło w powietrze portale społecznościowe.
Po 16. kolejce mistrzostw świata w 2022 r FIFA opublikowała swój pierwszy cyfrowy raport (lub cyfrowy, jeśli wolisz) konkursu.
Od meczu otwarcia Mistrzostw Świata, który odbył się 20 listopada 2022 r. pomiędzy Katarem, gospodarzem, a Ekwadorem, możemy powiedzieć, że sieci społecznościowe przyciągają rzesze kibiców.
Według danych opublikowanych przez FIFA, 156 milionów fanów zalogowało się do licencjonowanych aplikacji FIFA.com, FIFA+ i FIFA między pierwszym meczem mistrzostw świata a ostatnim meczem 1/8 finału.
Dzienna liczba aktywnych użytkowników na Mistrzostwach Świata 2022, które jeszcze się nie zakończyły, wynosi 22 miliony, co oznacza wzrost o 22% w porównaniu z edycją z 2018 roku (18 milionów).
FIFA+, należący do FIFA Netflix, od początku mistrzostw świata zarejestrowało się na swojej platformie 4 miliony osób, co daje łączną liczbę ponad 15 milionów nowych subskrybentów od czasu uruchomienia strony w kwietniu.
W sieciach społecznościowych FIFA ma 135 milionów subskrybentów na różnych kontach, co oznacza wzrost o 15 milionów od początku mistrzostw świata. Na YouTube kanał FIFA przekroczył 16 milionów subskrybentów, co czyni go największym kanałem piłkarskim na platformie.
FIFA wymienia również najbardziej wirusowe mecze od fazy grupowej do 1/8 finału. A o meczu Francja-Polska mówi się najwięcej w mediach społecznościowych. Kogut-doodle doo! Gwałtowny dublet Mbappé i jego pojedynek z Lewandowskim, który strzelił gola, ilustruje powszechny entuzjazm.
Ranking najbardziej wirusowych konkursów według analizy oficjalnych hashtagów konkursowych:
1. Francja – Polska (Runda 16) z remisami 1,95 mln
2. Polska – Argentyna z 1,87 mln kontaktów (drużyna Lionela Messiego mogła zostać wyeliminowana w pierwszej rundzie w przypadku złego wyniku, ale ostatecznie wygrała mecz)
3. Kostaryka – Niemcy z 1,49 mln kontaktów (Manshaft odpadł w pierwszej rundzie pomimo wygranej 4:2 po tym meczu)
FIFA zauważa również, że osiem meczów wygenerowało ponad milion interakcji. Liczby jeszcze bardziej się poprawią dzięki ekscytującym ćwierćfinałom.
Nie może być ominięte
„Guru mediów społecznościowych. Bardzo upada. Wolny fanatyk kawy. Entuzjasta telewizji. Gracz. Miłośnik internetu. Nieskrępowany wichrzyciel.”
More Stories
Euro 2024: Holandia od tyłu pokonała Polskę w finale grupy C przeciwko Francji
W Polsce protest przeciwko wykorzystaniu sztucznej inteligencji w radiu
Polska zabiega o czasowe zawieszenie praw azylowych z UE