W 1972 roku Masayuki Uemura, wówczas pracujący w Sharpie, dołączył do Nintendo, w czasie, gdy gry wideo najwyraźniej nie były jeszcze częścią słownika firmy, zwłaszcza od bongo Właśnie zaczął debiutować na automatach, które jesienią stały się pierwszym w swoim rodzaju komercyjnym sukcesem i zasiały nasiona przyszłej branży. W tym duchu Masayuki Uemura po raz pierwszy pracował nad Laser Clay System, symulatorem strzelania do gołębi, wymyślonym przez przyszłego projektanta Game Boya, Gunpei Yokoi, który został wprowadzony na rynek w 1973 roku i utorował drogę dla Duck Hunt.
Wyraź swoje zdanie!
wybierać na drodze głosowania Nagrody GK 2021
dzielić się
Masayuki Uemura został następnie mianowany odpowiedzialnym za dział R&D2 odpowiedzialny za projektowanie sprzętu. Zaczynając od Color TV-Game, jest to kolekcja domowych konsol z grami typu „wszystko w jednym”, która zostanie wydana w Japonii dopiero w 1977 roku. Jasne jest, że Masayuki Uemura nie zapisze się w historii tych urządzeń. Zostało to napisane pewnej nocy w listopadzie 1981 roku, kiedy otrzymał telefon od prezydenta Hiroshi Yamauchiego, aby wywrzeć na nim pewną presję: Podczas gdy dział badawczo-rozwojowy Gunpei Yokoi jest hitem dzięki sukcesowi Game & Watch, zespół Masayuki Uemura zasypia bez plany. Ale Yamauchi zna przyszłość i ma za zadanie opracować kolejną konsolę podłączoną do telewizora, ale tym razem z systemem gier z wymiennymi kartridżami, który zapewnia wrażenia w grach godne gier. Famicom został wprowadzony na rynek w Japonii 15 lipca 1983 roku z trzema nabojami: Donkey Kong, Osioł Kong Jr I Pion.
Pomimo kilku wpadek podczas premiery, które skłoniły Nintendo do wycofania swojego produktu w celu zastąpienia płyty głównej, która powodowała awarie, Famicom odniesie sukces, jaki znamy w Japonii, a następnie na całym świecie, wypuszczając grę wideo Forever Living Room. Dział badawczo-rozwojowy Masayukiego Uemury był również odpowiedzialny za Przeprojektowanie Międzynarodowa konsola, której nazwa została zmieniona na Nintendo Entertainment System. Masayuki Uemura nadal był odpowiedzialny za ten dział, kiedy powstał Super Famicom/Super Nintendo, co pozwoliło mu pracować z Kenem Kutaragi na 16-bitowym układzie audio.
„Nigdy nie myślałem, że ratuję życie. Po prostu się bałem i chciałem odnieść sukces w Ameryce. Po przybyciu tutaj 30 lat później w końcu zdałem sobie sprawę, tak, uratowaliśmy przemysł gier wideo, ale wtedy nie byłem tego świadomy.’, przechwycone na stronie branża gier W 2015 roku podczas spotkania w Międzynarodowym Centrum Historii Gier Elektronicznych w Nowym Jorku, nawiązując do ówczesnego rynku, który zawalił się pod naporem produktów kiepskiej jakości.
Masayuki Uemura kierował również projektowaniem urządzeń peryferyjnych, takich jak Famicom Disk System, Satellaview i NES Zapper. Jest również uznawany za producenta w wielu grach NES, takich jak wspinacz lodowyI golfI Tenis ziemnyI baseball A na portach osioł konI Osioł Kong Jr I Bracia Mario. Odszedł na emeryturę w 2004 roku, pozostając blisko zarządzania Nintendo jako konsultant. był również kierownikiem Centrum badań nad grami Na Uniwersytecie Ritsumeikan. Na początku 2020 roku został zaproszony przez Narodowe Muzeum Gier Wideo w Sheffield Aby porozmawiać o swojej karierze i poznać swoich fanów.
„NES to materiał do gry, który wywarł na mnie największy wpływ. Bez niej nie byłoby mnie tu dzisiaj„, a reakcja Masahiro Sakurai po usłyszeniu wiadomości.
- Czytaj także | Super Nintendo: 30 lat i wciąż nieśmiertelny
- Zobacz także | Retro Dash jest dla Super Nintendo
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną