Już dwie ciężarówki i dwa vany są gotowe do wynajęcia. Zgodnie z apelem Związku Handlu i Przemysłu i Rolnictwa, konwój, który do końca miesiąca dotrze do Polski, będzie się dalej rozszerzał, w oparciu o ogólną mobilizację przedsiębiorstw lotowych. Jean Hoogan, prezes CCI, opisuje to niesamowite podobieństwo.
Jedna, potem dwie, a może trzy i pół przyczepy pojadą w kierunku Polski pod koniec miesiąca, załadowane niepsującą się żywnością, artykułami higienicznymi i różnymi rzeczami. To podobieństwo wyłoniło się z przedsiębiorstw w zintegrowanym dziale wokół Lot CCI, który został natychmiast włączony przez Izbę Rolniczą. Wywiad z Jeanem Hugo, dyrektorem ds. handlu i przemysłu
Jak powstał ten projekt humanitarny z firmami Lot?
Thomas Chartard, były szef Lotin CCI, poprosił mnie, abym polegał na naszych firmach rolno-spożywczych w realizacji wsparcia dla ukraińskich uchodźców. Poprosiliśmy Stowarzyszenie Rolnicze o przyłączenie się do tej inicjatywy. W ciągu kilku dni wszystko przyspieszyło.
W ubiegłą środę, podczas lunchu liderów biznesu, wyszedł pomysł, całkowita liczba członków. Następnego ranka zostaliśmy zaatakowani przez wieści o szefach parkingu. Rzadko proszeni, Andros w Biars sur Cère i supermarket Leclerc w Cahors natychmiast zapewniają nas o swoim wsparciu. W poniedziałek w prowincji zdeponowano ustawy stowarzyszenia „Dużo dla Ukrainy”.
Co ten konwój humanitarny dostarczy uchodźcom?
Posiadamy artykuły spożywcze, koce, artykuły higieniczne (żel pod prysznic, podpaski, pieluchy itp.), których termin ważności przekracza 3 miesiące.
Cantaveylot dostarczył trzy tacki na mleko… a inne organizacje niezwiązane z tymi podstawowymi potrzebami przekazały darowizny finansowe, aby pomóc uchodźcom kupić to, czego najbardziej potrzebowali i sfinansować koszty transportu. Nie możemy wymienić każdego z nich, ale w szczególności są firmy Pivotron i Chermati.
Później skontaktowaliśmy się również z CCi France w Polsce, która poinformowała nas o potrzebie kamizelek kuloodpornych. Teraz trudno było nam go znaleźć i nim zarządzać, ale pojawiły się również zapotrzebowanie na kaski budowlane, które byliśmy w stanie przebić przez FBTP i lokalnych wykonawców.
Gdzie są dotychczasowe kolekcje?
Od piątku równowartość połowy ciężarówki wypełnionej tacami i pudłami produktów oferowanych przez nasze firmy rolno-spożywcze. Naszym celem jest posiadanie co najmniej dwóch naczep, każda z ponad 30 tacami i dwóch furgonetek dla logistyki, gdy wyruszamy na przygodę, biorąc pod uwagę środowisko i odległość.
Jak zapewnić logistykę i dostawę tej pomocy?
Konwój wyruszy z parkingu w czwartek 31 marca. Pragniemy być zaangażowanym od początku do końca tego projektu, sami wnosić te darowizny na stronę i zapewnić odpowiednią dystrybucję. W tym celu dwóch dealerów zaproponowało nam oddanie swoich pojazdów. Ośmiu liderów biznesu zgłosiło się na ochotnika do wyjścia na ulice. Aby szanować czas jazdy, ciężarówka z co najmniej dwoma kierowcami potrzebowałaby co najmniej trzech dni transportu, aby dotrzeć na wschód Polski. Chcemy tam dotrzeć w niedzielę, aby rozładować w poniedziałek rano. Przed powrotem na parcelę nic więcej nie możemy zrobić.
Dociera do Lublina, 50 km od granicy z Ukrainą
A kto na miejscu zarządza dystrybucją?
Dzięki dyrektorowi strony Andros w Lublinie, 50 km od granicy z Ukrainą, będziemy mieli stronę. Zapewnij dostawę i dystrybucję towarów w polskich urzędach miejskich witających ukraińskich uchodźców.
Czy jako szef Izby Przemysłowo-Handlowej są już oznaki skutków tej wojny dla gospodarki Lode?
Tak, niektóre z naszych firm mają rynki z Rosją lub Ukrainą, które stanowią dużą część ich przychodów. Sektory kosmetyczny, lotniczy i zbrojeniowy już mocno ucierpiały. Ale wszyscy ekonomiści są zaniepokojeni i oczywiście wszędzie będą reperkusje.
Problem energii i paliw już teraz komplikuje kontrakt, przede wszystkim przewoźnikom i fachowcom budowlanym. Dostawy stali i tytanu zaczynają spadać. Ponieważ Ukraina jest głównym dostawcą rudy żelaza, oczekuje się dużych niedoborów. Do sklejki z Tito, Rosji i Finlandii. Te ostatnie nie są już w stanie zaopatrywać rynku europejskiego, który jest przytłoczony popytem. Nie mamy już widoczności zapasów, terminów realizacji i cen. Spośród czterech dostawców trzech dostawców nie będzie już podejmować żadnych zobowiązań w zakresie dostaw.
W następstwie kryzysu rządowego, z trudnościami w rekrutacji nowych pracowników, niestety optymistycznie patrzę w przyszłość.
„Guru mediów społecznościowych. Bardzo upada. Wolny fanatyk kawy. Entuzjasta telewizji. Gracz. Miłośnik internetu. Nieskrępowany wichrzyciel.”
More Stories
Euro 2024: Holandia od tyłu pokonała Polskę w finale grupy C przeciwko Francji
W Polsce protest przeciwko wykorzystaniu sztucznej inteligencji w radiu
Polska zabiega o czasowe zawieszenie praw azylowych z UE