Konferencja: „Latham. Rodzina Le Havre. Wodnosamoloty w Qudbeck (1918-1928) „Le Havre, 17 czerwca 2022, Le Havre.

Konferencja: „Latham. Rodzina Le Havre. Wodnosamoloty w Qudbeck (1918-1928)” Le Havre
2022-06-17 18:15:00 18:15:00 – 2022-06-17
Le Havre Seine Maritime

Zorganizowany przez Centrum Badań Historycznych Le Havrese.

Konferencja: „Latham. Rodzina Le Havre. Wodnosamoloty w Qudbeck (1918-1928)”

W 1829 r. przybył z Anglii Charles Latham i założył w Le Havre firmę Latham et Cie, która specjalizowała się między innymi w imporcie kawy i bawełny. Zarządzał nią na początku XX wieku jego syn Edmund i dorobił się fortuny podczas I wojny światowej, co pozwoliło mu od 1917 roku inwestować w wielu obszarach, w tym w grunty w dolinie Dolnej Sekwany, zwłaszcza w Saint-Wandrell. W 1918 roku Latham et Cie nabyło zupełnie nową fabrykę lotnictwa, założoną rok wcześniej przez braci Coutant do produkcji wodnosamolotów w Caudebec-en-Caux. Miała być prowadzona przez Jeana Lathama, syna Edmunda, i stałaby się niezależna w 1921 roku, ale utrzymywałaby różne powiązania z Le Havre.

Przez 10 lat, od 1918 do 1928, fabryka produkowała około 60 wodnosamolotów Latham w 12 różnych modelach. Kilka typów będzie sprzedawanych seryjnie dla lotnictwa morskiego Marynarki Wojennej Francji, a 8 kolejnych dla Marynarki Wojennej RP. Pozostałe pozostaną tylko jednym prototypem. Najsłynniejszym z nich jest Latham 47-2, który wyruszył 16 czerwca 1928 r., by ratować rozbitków z włoskiego sterowca, który plunął na kry podczas powrotu z bieguna północnego. Wodnosamolot stracił ciało i studnię w północnej Norwegii wraz z załogą 4 francuskich marynarzy i 2 Norwegów, w tym bohaterem narodowym Roaldem Amundsenem. Do tej tragedii nawiązuje największy francuski zabytek lotnictwa, znajdujący się przy wyjściu z Caudebec-en-Caux.

Po tym, jak Latham’s Marine Aircraft nie osiągnął oczekiwanego sukcesu, producent samolotów Felix Ameo przejął firmę w 1929 roku, modernizując ją, ale został znacjonalizowany w 1937 roku. Ta stuletnia fabryka, która do dziś jest Revima, działa w branży lotniczej. , ale w zakresie remontów dla dużych firm transportu cywilnego.

READ  Odkryj na zdjęciach Nowy Orient - Express Paris - Wiedeń

Piątek, 17 czerwca, godz. 18.15, w archiwum gminy Le Havre, Sal Legoy, Fort de Tourneville.
Wstęp: 3 euro dla osób niebędących członkami.

Zorganizowany przez Centrum Badań Historycznych Le Havrese.

Konferencja: „Latham. Rodzina Le Havre. Wodnosamoloty w Qudbeck (1918-1928)”

W 1829 roku Charles Latham przybył z Anglii i założył w Le Havre firmę Latham et Cie, która specjalizuje się w …

+33 2 35 21 03 99 https://www.chrh.fr/

Zorganizowany przez Centrum Badań Historycznych Le Havrese.

Konferencja: „Latham. Rodzina Le Havre. Wodnosamoloty w Qudbeck (1918-1928)”

W 1829 r. przybył z Anglii Charles Latham i założył w Le Havre firmę Latham et Cie, która specjalizowała się między innymi w imporcie kawy i bawełny. Zarządzał nią na początku XX wieku jego syn Edmund i dorobił się fortuny podczas I wojny światowej, co pozwoliło mu od 1917 roku inwestować w wielu obszarach, w tym w grunty w dolinie Dolnej Sekwany, zwłaszcza w Saint-Wandrell. W 1918 roku Latham et Cie nabyło zupełnie nową fabrykę lotnictwa, założoną rok wcześniej przez braci Coutant do produkcji wodnosamolotów w Caudebec-en-Caux. Miała być prowadzona przez Jeana Lathama, syna Edmunda, i stałaby się niezależna w 1921 roku, ale utrzymywałaby różne powiązania z Le Havre.

Przez 10 lat, od 1918 do 1928, fabryka produkowała około 60 wodnosamolotów Latham w 12 różnych modelach. Kilka typów będzie sprzedawanych seryjnie dla lotnictwa morskiego Marynarki Wojennej Francji, a 8 kolejnych dla Marynarki Wojennej RP. Pozostałe pozostaną tylko jednym prototypem. Najsłynniejszym z nich jest Latham 47-2, który wyruszył 16 czerwca 1928 r., by ratować rozbitków z włoskiego sterowca, który plunął na kry podczas powrotu z bieguna północnego. Wodnosamolot stracił ciało i studnię w północnej Norwegii wraz z załogą 4 francuskich marynarzy i 2 Norwegów, w tym bohaterem narodowym Roaldem Amundsenem. Do tej tragedii nawiązuje największy francuski zabytek lotnictwa, znajdujący się przy wyjściu z Caudebec-en-Caux.

READ  Leonardo i ratownictwo alpejskie: odnowienie umowy na wspólny rozwój nowych zdolności - Trend-online.com

Po tym, jak wodnosamoloty Lathama nie osiągnęły oczekiwanego sukcesu, w 1929 roku firma Felix Ameo przejęła firmę, modernizując ją, ale w 1937 została znacjonalizowana. Ta stuletnia fabryka, która do dziś jest Revima, działa w przemyśle lotniczym. ale w zakresie napraw dla dużych firm transportu cywilnego.

Piątek, 17 czerwca, godz. 18.15, w archiwum gminy Le Havre, Sal Legoy, Fort de Tourneville.
Wstęp: 3 euro dla osób niebędących członkami.

Le Hawr
Ostatnia aktualizacja: 05-12-2022 By