Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Już wkrótce na Boże Narodzenie, jak Francuzi zarządzają swoim budżetem przy tych podwyżkach cen?  Szkoda ?  Posiłki Eid?  Przewodnik po oszczędnościach

Już wkrótce na Boże Narodzenie, jak Francuzi zarządzają swoim budżetem przy tych podwyżkach cen? Szkoda ? Posiłki Eid? Przewodnik po oszczędnościach

Opublikowany w

zaktualizowany

Święta dla Francuzów pod mikroskopem!

Zbliża się Sylwester, a Francuzi poczynili już solidne przygotowania do świąt Bożego Narodzenia. Uroczystości na koniec roku, które w tym roku mogą być nieco trzeźwe, gdy zmierzysz się z całą Europą inflacja Rośnie i oczekuje, że w 2023 r. jego gospodarka znajdzie się w stagnacji. Rewolucja, aplikacja superfinansowa, która ma 25 milionów klientów na całym świecie, w tym ponad 2 miliony we Francji, przyjrzała się projektom Francuzów i Europejczyków pod względem budżetu i wydatków na jeden z najbardziej oczekiwanych projektów roku! Badanie przeprowadzone przez firmę Dynata w 10 krajach z udziałem 7027 osób, w tym ponad 1000 we Francji. Badanie to obejmuje również dane dotyczące wydatków 25 milionów użytkowników Revolut na całym świecie, w tym ponad 2 miliony we Francji.

W tym roku ponad 5 na 10 Francuzów będzie czekać na Świętego Mikołaja w domu!

Ogólnie rzecz biorąc, Europejczycy witają Boże Narodzenie z pragmatyzmem, uwięzieni między dwoma przeciwstawnymi trendami: spadkiem siły nabywczej i chęcią cieszenia się chwilą, która rozwinęła się w tym samym czasie, co epidemia Covid-19. nie ograniczy się tylko do prezentów, co potwierdziłem w danych z Revolut i Dynata. Podobnie jak Europejczycy, wielu Francuzów rezygnuje z podróży do Francji, aby udać się na tradycyjne spotkania rodzinne. W rzeczywistości tylko 18% Francuzów zdecydowało się w tym roku podróżować, aby spędzić Boże Narodzenie z rodziną, co jest zaskakująco niską liczbą, która wyznacza nowy trend w tym roku.

Co najmniej kiepsko, 16% pozostanie w domu z powodu braku środków.

I odwrotnie, 11% Francuzów planowało wykorzystać Boże Narodzenie na zwiedzanie.

A na wypadek, gdybyś podjął decyzję w ostatniej chwili, Revolut ma jedno z najbardziej praktycznych narzędzi do planowania i rezerwacji podróży: Revolut Stays. Revolut oferuje swoim klientom ogromny wybór spośród setek tysięcy nieruchomości i hoteli do rezerwacji na całym świecie, jednocześnie umożliwiając im korzystanie ze zwrotu gotówki za rezerwacje w wysokości od 3 do 10%, w zależności od subskrypcji Revolut.

Francuzi są najbardziej hojni w Europie, jeśli chodzi o prezenty, transport, jedzenie…

Jeśli 4 na 10 Europejczyków planuje wydać na Boże Narodzenie mniej niż 250 euro (prezenty, jedzenie lub podróże), to nie dotyczy to Francuzów, którzy nie skąpią budżetu i należą do osób, które wydają najwięcej w Europie, jeśli chodzi o wszystko o jedzeniu i prezentach! Jeśli Francuzi wydawali się gotowi do poświęceń finansowych, nie mieli zamiaru ignorować indyka i kasztanów.

Nawet 8% naszych obywateli planuje wydać na tę pozycję wydatków ponad 1000 euro, co jest najwyższą sumą w Europie.

READ  Canal + uruchomił FightBox w Etiopii

…ale mniej altruistyczne, jeśli chodzi o darowizny na cele charytatywne!

Wydaje się więc, że Francuzi są bardzo hojni dla swoich bliskich, ale niekoniecznie są zwolennikami datków. W rzeczywistości Francuzi należą do najmniej hojnych krajów w Europie w tej dziedzinie, przekazując 1,58 euro na osobę na cele charytatywne w grudniu ubiegłego roku, za Irlandczykami, którzy przekazali 6,78 euro na osobę, Brytyjczykami 4,34 euro na osobę i Polakami z 4,34 € za osobę. 2,58, Hiszpanie z 2,57 euro czy nawet Niemcy z 2,48 euro na osobę. Dla informacji Francuzi zajmują 53. miejsce w tym światowym rankingu darowizn na cele charytatywne. Milionom klientów Revolut na całym świecie przekazywanie darowizn jest łatwe dzięki stronie Darowizny dostępnej w aplikacji Revolut. Klient może przekazać natychmiastową darowiznę organizacjom charytatywnym wymienionym w aplikacji (lokalnym lub globalnym) lub zaplanować regularną darowiznę. Revolut jest odpowiedzialny za zbieranie tych darowizn i przekazywanie ich na cele charytatywne bez żadnych opłat ani prowizji. 100% kwoty darowizny jest wpłacane na konto organizacji charytatywnej.

Przydatne prezenty w centrum uwagi w tym roku?

Trend w kierunku korzyści i potwierdzają to liczby! W rzeczywistości Europejczycy woleliby praktyczne prezenty na Boże Narodzenie (31%) od drogich prezentów i przeżyć, a Francuzi nie są wyjątkiem od reguły – ponad 28% z nich zgadza się w tej kwestii. Podczas gdy ponad 8% wolałoby doświadczenie lub wycieczkę, prawie 10% twierdzi, że byliby zadowoleni z każdego prezentu.

Elektronika i moda, zawsze na topie?

Wielu Francuzów skorzystało w tym roku z Czarnego Piątku i Internetowego Poniedziałku, aby kupić prezenty świąteczne i znaleźć dobre okazje, a jeśli zakupy takie jak wyposażenie wnętrz (23%), biżuteria (14%) czy kosmetyki (20%) są nadal Kiwnięcie głową Frencha Zarówno mężczyźni, jak i kobiety, akcesoria i ubrania pozostają bezkonkurencyjne dla 60% z nich. Elektronika też zawsze sprawia przyjemność, biorąc pod uwagę 51% Francuzów.

READ  Komisja Europejska: Polski plan naprawczy wstrząsa fotelem Ursuli von der Leyen

Jakie rozwiązania zostały znalezione, aby zaoszczędzić na prezentach?

W kontekście inflacji, która mocno uderza w siłę nabywczą Francuzów, wielu Europejczyków jest zmuszonych znaleźć rozwiązania, aby móc normalnie obchodzić Boże Narodzenie. Przy niskiej średniej w Europie 52% Francuzów (w porównaniu z 60% Europejczyków) po prostu zdecydowało się zmniejszyć budżet na prezenty w porównaniu z ubiegłym rokiem. Równie realistyczne jest to, że prawie 32% Francuzów twierdzi, że od jesieni oszczędza na Boże Narodzenie, a ponad 13% twierdzi, że planuje skorzystać z odroczonych płatności/BNPL. („Kup teraz, zapłać później”).

Wśród innych znalezionych rozwiązań odnotowujemy kupowanie kart podarunkowych po stałym oprocentowaniu (13%), pożyczanie od przyjaciół lub rodziny (4%), a nawet wręczanie prezentów własnoręcznie dla prawie 8% Francuzów!

Ponad 6% Francuzów twierdzi, że tak naprawdę nie planuje obchodzić Bożego Narodzenia w tym roku z powodu braku środków.

I ogólnie poprawić swoją siłę nabywczą?

O ile prawie 11% Francuzów (i około 12% Europejczyków) twierdzi, że z powodu inflacji nie zmieniło nic w swoich przyzwyczajeniach, to większość z nich nadal woli posługiwać się rogami byków, aby zmniejszyć swoje codzienne wydatki.

Niektóre z najpopularniejszych rozwiązań to:

  • Zmniejszone wydatki na rozrywkę dla prawie 53% Francuzów
  • W centrum dyskusji w tym roku jest spadek wydatków na energię i wodę w ponad 50% gospodarstw domowych.
  • Spadek wydatków na żywność dla 42% rodzin
  • Mniej wyjazdów, a co za tym idzie pieniędzy wydanych na pompę w 37% przypadków
  • Domowa kuchnia zamiast restauracji i dostawa do domu dla 35% Francuzów
  • I pożyczki, które znajdują się w około 5% przypadków!

Postanowienia noworoczne: czy Francuzi są ostrożni czy optymistyczni, jeśli chodzi o pieniądze?

Jeśli chodzi o uchwycenie 2023 roku, Francuzi wydają się być bardziej zaniepokojeni tym, co mają, czy to pieniędzmi, majątkiem (samochód lub dom), zdrowiem lub życiem, niż inwestycjami. W rzeczywistości 35% francuskich respondentów (w porównaniu z 27,2% w Europie) zamierza odkładać pieniądze na lokatach oszczędnościowych lub wirtualnych sejfach. Mężczyźni i kobiety wykazują taki sam poziom zainteresowania oszczędzaniem, wynoszący 27%, podczas gdy grupą wiekową najbardziej zainteresowaną oszczędzaniem są osoby w wieku 18-24 lata (32,7%). L’Ubezpieczenie na życie Pozostaje szczególnie popularny wśród 17,40% Francuzów, w porównaniu z 12,50% Europejczyków. Z drugiej strony kredyty hipoteczne straciły na atrakcyjności dla europejskich konsumentów. Tylko 3% z nich będzie zainteresowanych tym produktem w 2023 r., najmniej we Francji (0,6%), a najwięcej na Litwie czy w Hiszpanii (5,4%) oraz w grupie wiekowej 25-34 lata (5,1%). Podobnie jak Europejczycy (18,20%), wielu Francuzów (19,80%) również planuje trzymać gotówkę pod materacem.

READ  Całkowicie przekształcony, znajdź to (zdjęcia), uwielbiamy to

Kryptowaluty wciąż przyciągają, mimo kryzysu

Pomimo wielu wyzwań rynek kryptowalut pozostaje atrakcyjny dla inwestycji młodszych Francuzów. 9,3% osób przepytało auraient l’intention d’investir in les cryptocurrencies w 2023 r., l’intention la plus forte in Europe étant impulsée by les GenZer i les Millennials (19,3% w segmencie des 25-34 years). Rumuni (20,5%) i Polacy (11%), zwłaszcza wśród mężczyzn (14%) wykazują najkorzystniejsze nastawienie do inwestycji w kryptowaluty w 2023 roku.

Edukacja i wiedza są niezbędne do edukowania klientów nowych w świecie kryptowalut, ale także dla szerszej publiczności pragnącej zrozumieć najnowocześniejsze technologie finansowe. Idąc za tym trendem, w 2022 roku Revolut uruchomił dedykowany produkt Learn & Earn, aby umożliwić swoim klientom kształcenie się w zakresie kryptowalut…

W ramach naszego celu, jakim jest bycie najbezpieczniejszym miejscem do handlu, nauki i zarabiania kryptowalut, Revolut regularnie informuje klientów, że kryptowaluty to niestabilne aktywa, a ich ceny mogą się szybko zmieniać. Revolut wierzy w poszerzanie dostępu do kryptowalut, a także rozumie, że mogą one nie być odpowiednie dla wszystkich, dlatego firma zachęca swoich klientów do badania różnych kryptowalut, zagrożeń i możliwości przed zakupem lub sprzedażą. Klienci powinni skonsultować się z niezależnymi źródłami i poznać różnice między tokenami, biorąc pod uwagę swoją osobistą sytuację podczas kupowania lub sprzedawania kryptowalut. Kryptowaluty nie są regulowane. Fundusze nie są chronione, a ich cena jest bardzo niestabilna. Zarobki mogą podlegać opodatkowaniu.