Opublikowany w za pomocą Zurban
zaktualizowany
Święta dla Francuzów pod mikroskopem!
Zbliża się Sylwester, a Francuzi poczynili już solidne przygotowania do świąt Bożego Narodzenia. Uroczystości na koniec roku, które w tym roku mogą być nieco trzeźwe, gdy zmierzysz się z całą Europą inflacja Rośnie i oczekuje, że w 2023 r. jego gospodarka znajdzie się w stagnacji. Rewolucja, aplikacja superfinansowa, która ma 25 milionów klientów na całym świecie, w tym ponad 2 miliony we Francji, przyjrzała się projektom Francuzów i Europejczyków pod względem budżetu i wydatków na jeden z najbardziej oczekiwanych projektów roku! Badanie przeprowadzone przez firmę Dynata w 10 krajach z udziałem 7027 osób, w tym ponad 1000 we Francji. Badanie to obejmuje również dane dotyczące wydatków 25 milionów użytkowników Revolut na całym świecie, w tym ponad 2 miliony we Francji.
W tym roku ponad 5 na 10 Francuzów będzie czekać na Świętego Mikołaja w domu!
Ogólnie rzecz biorąc, Europejczycy witają Boże Narodzenie z pragmatyzmem, uwięzieni między dwoma przeciwstawnymi trendami: spadkiem siły nabywczej i chęcią cieszenia się chwilą, która rozwinęła się w tym samym czasie, co epidemia Covid-19. nie ograniczy się tylko do prezentów, co potwierdziłem w danych z Revolut i Dynata. Podobnie jak Europejczycy, wielu Francuzów rezygnuje z podróży do Francji, aby udać się na tradycyjne spotkania rodzinne. W rzeczywistości tylko 18% Francuzów zdecydowało się w tym roku podróżować, aby spędzić Boże Narodzenie z rodziną, co jest zaskakująco niską liczbą, która wyznacza nowy trend w tym roku.
Co najmniej kiepsko, 16% pozostanie w domu z powodu braku środków.
I odwrotnie, 11% Francuzów planowało wykorzystać Boże Narodzenie na zwiedzanie.
A na wypadek, gdybyś podjął decyzję w ostatniej chwili, Revolut ma jedno z najbardziej praktycznych narzędzi do planowania i rezerwacji podróży: Revolut Stays. Revolut oferuje swoim klientom ogromny wybór spośród setek tysięcy nieruchomości i hoteli do rezerwacji na całym świecie, jednocześnie umożliwiając im korzystanie ze zwrotu gotówki za rezerwacje w wysokości od 3 do 10%, w zależności od subskrypcji Revolut.
Francuzi są najbardziej hojni w Europie, jeśli chodzi o prezenty, transport, jedzenie…
Jeśli 4 na 10 Europejczyków planuje wydać na Boże Narodzenie mniej niż 250 euro (prezenty, jedzenie lub podróże), to nie dotyczy to Francuzów, którzy nie skąpią budżetu i należą do osób, które wydają najwięcej w Europie, jeśli chodzi o wszystko o jedzeniu i prezentach! Jeśli Francuzi wydawali się gotowi do poświęceń finansowych, nie mieli zamiaru ignorować indyka i kasztanów.
Nawet 8% naszych obywateli planuje wydać na tę pozycję wydatków ponad 1000 euro, co jest najwyższą sumą w Europie.
…ale mniej altruistyczne, jeśli chodzi o darowizny na cele charytatywne!
Wydaje się więc, że Francuzi są bardzo hojni dla swoich bliskich, ale niekoniecznie są zwolennikami datków. W rzeczywistości Francuzi należą do najmniej hojnych krajów w Europie w tej dziedzinie, przekazując 1,58 euro na osobę na cele charytatywne w grudniu ubiegłego roku, za Irlandczykami, którzy przekazali 6,78 euro na osobę, Brytyjczykami 4,34 euro na osobę i Polakami z 4,34 € za osobę. 2,58, Hiszpanie z 2,57 euro czy nawet Niemcy z 2,48 euro na osobę. Dla informacji Francuzi zajmują 53. miejsce w tym światowym rankingu darowizn na cele charytatywne. Milionom klientów Revolut na całym świecie przekazywanie darowizn jest łatwe dzięki stronie Darowizny dostępnej w aplikacji Revolut. Klient może przekazać natychmiastową darowiznę organizacjom charytatywnym wymienionym w aplikacji (lokalnym lub globalnym) lub zaplanować regularną darowiznę. Revolut jest odpowiedzialny za zbieranie tych darowizn i przekazywanie ich na cele charytatywne bez żadnych opłat ani prowizji. 100% kwoty darowizny jest wpłacane na konto organizacji charytatywnej.
Przydatne prezenty w centrum uwagi w tym roku?
Trend w kierunku korzyści i potwierdzają to liczby! W rzeczywistości Europejczycy woleliby praktyczne prezenty na Boże Narodzenie (31%) od drogich prezentów i przeżyć, a Francuzi nie są wyjątkiem od reguły – ponad 28% z nich zgadza się w tej kwestii. Podczas gdy ponad 8% wolałoby doświadczenie lub wycieczkę, prawie 10% twierdzi, że byliby zadowoleni z każdego prezentu.
Elektronika i moda, zawsze na topie?
Wielu Francuzów skorzystało w tym roku z Czarnego Piątku i Internetowego Poniedziałku, aby kupić prezenty świąteczne i znaleźć dobre okazje, a jeśli zakupy takie jak wyposażenie wnętrz (23%), biżuteria (14%) czy kosmetyki (20%) są nadal Kiwnięcie głową Frencha Zarówno mężczyźni, jak i kobiety, akcesoria i ubrania pozostają bezkonkurencyjne dla 60% z nich. Elektronika też zawsze sprawia przyjemność, biorąc pod uwagę 51% Francuzów.
Jakie rozwiązania zostały znalezione, aby zaoszczędzić na prezentach?
W kontekście inflacji, która mocno uderza w siłę nabywczą Francuzów, wielu Europejczyków jest zmuszonych znaleźć rozwiązania, aby móc normalnie obchodzić Boże Narodzenie. Przy niskiej średniej w Europie 52% Francuzów (w porównaniu z 60% Europejczyków) po prostu zdecydowało się zmniejszyć budżet na prezenty w porównaniu z ubiegłym rokiem. Równie realistyczne jest to, że prawie 32% Francuzów twierdzi, że od jesieni oszczędza na Boże Narodzenie, a ponad 13% twierdzi, że planuje skorzystać z odroczonych płatności/BNPL. („Kup teraz, zapłać później”).
Wśród innych znalezionych rozwiązań odnotowujemy kupowanie kart podarunkowych po stałym oprocentowaniu (13%), pożyczanie od przyjaciół lub rodziny (4%), a nawet wręczanie prezentów własnoręcznie dla prawie 8% Francuzów!
Ponad 6% Francuzów twierdzi, że tak naprawdę nie planuje obchodzić Bożego Narodzenia w tym roku z powodu braku środków.
I ogólnie poprawić swoją siłę nabywczą?
O ile prawie 11% Francuzów (i około 12% Europejczyków) twierdzi, że z powodu inflacji nie zmieniło nic w swoich przyzwyczajeniach, to większość z nich nadal woli posługiwać się rogami byków, aby zmniejszyć swoje codzienne wydatki.
Niektóre z najpopularniejszych rozwiązań to:
- Zmniejszone wydatki na rozrywkę dla prawie 53% Francuzów
- W centrum dyskusji w tym roku jest spadek wydatków na energię i wodę w ponad 50% gospodarstw domowych.
- Spadek wydatków na żywność dla 42% rodzin
- Mniej wyjazdów, a co za tym idzie pieniędzy wydanych na pompę w 37% przypadków
- Domowa kuchnia zamiast restauracji i dostawa do domu dla 35% Francuzów
- I pożyczki, które znajdują się w około 5% przypadków!
Postanowienia noworoczne: czy Francuzi są ostrożni czy optymistyczni, jeśli chodzi o pieniądze?
Jeśli chodzi o uchwycenie 2023 roku, Francuzi wydają się być bardziej zaniepokojeni tym, co mają, czy to pieniędzmi, majątkiem (samochód lub dom), zdrowiem lub życiem, niż inwestycjami. W rzeczywistości 35% francuskich respondentów (w porównaniu z 27,2% w Europie) zamierza odkładać pieniądze na lokatach oszczędnościowych lub wirtualnych sejfach. Mężczyźni i kobiety wykazują taki sam poziom zainteresowania oszczędzaniem, wynoszący 27%, podczas gdy grupą wiekową najbardziej zainteresowaną oszczędzaniem są osoby w wieku 18-24 lata (32,7%). L’Ubezpieczenie na życie Pozostaje szczególnie popularny wśród 17,40% Francuzów, w porównaniu z 12,50% Europejczyków. Z drugiej strony kredyty hipoteczne straciły na atrakcyjności dla europejskich konsumentów. Tylko 3% z nich będzie zainteresowanych tym produktem w 2023 r., najmniej we Francji (0,6%), a najwięcej na Litwie czy w Hiszpanii (5,4%) oraz w grupie wiekowej 25-34 lata (5,1%). Podobnie jak Europejczycy (18,20%), wielu Francuzów (19,80%) również planuje trzymać gotówkę pod materacem.
Kryptowaluty wciąż przyciągają, mimo kryzysu
Pomimo wielu wyzwań rynek kryptowalut pozostaje atrakcyjny dla inwestycji młodszych Francuzów. 9,3% osób przepytało auraient l’intention d’investir in les cryptocurrencies w 2023 r., l’intention la plus forte in Europe étant impulsée by les GenZer i les Millennials (19,3% w segmencie des 25-34 years). Rumuni (20,5%) i Polacy (11%), zwłaszcza wśród mężczyzn (14%) wykazują najkorzystniejsze nastawienie do inwestycji w kryptowaluty w 2023 roku.
Edukacja i wiedza są niezbędne do edukowania klientów nowych w świecie kryptowalut, ale także dla szerszej publiczności pragnącej zrozumieć najnowocześniejsze technologie finansowe. Idąc za tym trendem, w 2022 roku Revolut uruchomił dedykowany produkt Learn & Earn, aby umożliwić swoim klientom kształcenie się w zakresie kryptowalut…
W ramach naszego celu, jakim jest bycie najbezpieczniejszym miejscem do handlu, nauki i zarabiania kryptowalut, Revolut regularnie informuje klientów, że kryptowaluty to niestabilne aktywa, a ich ceny mogą się szybko zmieniać. Revolut wierzy w poszerzanie dostępu do kryptowalut, a także rozumie, że mogą one nie być odpowiednie dla wszystkich, dlatego firma zachęca swoich klientów do badania różnych kryptowalut, zagrożeń i możliwości przed zakupem lub sprzedażą. Klienci powinni skonsultować się z niezależnymi źródłami i poznać różnice między tokenami, biorąc pod uwagę swoją osobistą sytuację podczas kupowania lub sprzedawania kryptowalut. Kryptowaluty nie są regulowane. Fundusze nie są chronione, a ich cena jest bardzo niestabilna. Zarobki mogą podlegać opodatkowaniu.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”