Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jeep Avenger, Jeep przyszłości?

Jeep Avenger, Jeep przyszłości?

W pełni elektryczny i uwieńczony prestiżowym tytułem „Samochodu Roku 2023”, nowy Jeep Avenger powinien pozwolić kultowej amerykańskiej marce zwiększyć swoją charyzmatyczną moc. Autor: Philippe Guillaume

Co to jest ?
Tak, to „Samochód Roku 2023”, tytuł przyznany przez 59 profesjonalnych dziennikarzy z 22 krajów Europy, a w ciągu 60 lat istnienia tej nagrody po raz pierwszy przyznano ją Jeepowi . Marka „przygodowa” Grupy Stellantis powinna być zatem szczególnie dumna z tego wyróżnienia, które może jedynie pomóc w zwiększeniu sprzedaży tego kompaktowego jeepa. Ale nie, wbrew czytanym tu i ówdzie informacjom, nie jest to „najmniejszy jeep w historii”! W rzeczywistości Avenger ma 4,08 m długości (idealny do miasta!) i należy zauważyć, że Willys Jeep, tak, samochód zrzutowy, zmieścił cztery GI o długości 3,40 m!

Właśnie, co nowego?
wszyscy ! Albo prawie poprzez piękne złudzenie optyczne. Tak naprawdę nie umknęło Waszej uwadze, że Jeep został zintegrowany z Mgławicą Stellantis, nie tylko ze względu na miłość do gestów, ale także w celu poprawy efektu skali. Zatem tego nie widać, ale ten Avenger ma wiele wspólnych komponentów technicznych z DS3, Opelem Mokką, Peugeotem 2008, a nawet kolejnym Fiatem 600… Z drugiej strony tak naprawdę nie jest to widoczne ani z zewnątrz, ani z dobrze oznakowany Jeep ID (wygląd kwadratowy, 7-barowa osłona chłodnicy, nie mówiąc już o tradycyjnych estetycznych mrugnięciach na krawędziach krawędzi czy podstawie przedniej szyby). Nie widać tego również we wnętrzu, gdzie znajduje się stylowa deska rozdzielcza, ładny panel TFT i przemyślane, dość obszerne schowki.

A pod maską?
Silnik elektryczny zasilany jest akumulatorem o pojemności 51 kWh i silnikiem o mocy 156 KM (wartość ta dostępna jest tylko w trybie Sport, w innym przypadku w trybie Normal mamy 109 KM, a w trybie Eco nawet 82 KM). Technicznie rzecz biorąc, spód samochodu składa się z „platformy e-CMP2”, tej samej platformy, na której zbudowano DS3 E-Tense, Peugeot e-2008 i Opel Mokka-e; Nie ma nic nielogicznego w tym, że we wszystkich tych pojazdach znajdziemy identyczną pojemność akumulatorów i moc silnika. Jednak pierwotnie miał to być Avenger wyłącznie elektryczny, jego los szybko się rozgrywa: producent doda radiator, składający się z małego trzycylindrowego silnika o mocy 1,2 KM i mocy 100 KM, tylko po to, aby drastycznie obniżyć cenę dostępu.

READ  Miss World: Miss Polski ukoronowała francuską aktorkę w pierwszej 13

DoJak wygląda kierownica?
To nie jest złe dla wszystkich. Po pierwsze dlatego, że samochód mimo niewielkich rozmiarów jest przestronny, ponieważ można łatwo regulować pozycję za kierownicą, wskaźniki są wyraźne, nagłośnienie jest dobre, ekran informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 10,25 cala jest lepszy niż ten w DS i Peugeocie, w Krótko mówiąc, wszystko zaczyna się dobrze w tym jasnym i zabawnym wnętrzu. Dobrze radzi sobie także z dobrą ciszą pracy (normalną jak na samochód elektryczny, ale hałasy pasożytnicze i toczenia są dobrze kontrolowane), a moc silnika wystarcza do normalnej jazdy w ruchu ulicznym i wyprzedzania bez zmęczenia. Zawieszenia? Wygodny. Wyrzuty sumienia: postawa pozbawiona refleksu i bardzo wrażliwa. Potem kilometry mijają spokojnie, a zużycie jest niskie (około 14 / 15 kWh / 100 w użytkowaniu mieszanym, w rozsądnym tempie, osiąganym przy idealnych warunkach pogodowych dla pojazdów elektrycznych). W rzeczywistości autonomia zaobserwowana podczas testów wyniosła około 360 km w użytkowaniu mieszanym, co nie jest dalekie od 400 km deklarowanych przez Jeepa, nawet jeśli szybkie ładowanie o mocy 100 kW nie czyni go najbardziej wydajnym na rynku. Warto o tym pamiętać podczas długich podróży. Podobnie agresywna neutralność, w jaką zanurza się większość samochodów elektrycznych, oraz ubóstwo emocji podczas jazdy, sprawiają, że szukamy w tym wszystkim odrobiny genów Jeepa…

Jego mocną stroną…
Asertywny wygląd, prawdziwy komfort, niepowstrzymana sterowność, idealny rozmiar do miasta, dobry dźwięk, polski Jeep Avenger spełnia wiele wymagań…

zasada rzeczy
Pewne jest, że gdyby Amerykanie doszli tak daleko w 1944 r., nadal mówilibyśmy po niemiecku. Ale trzeba żyć z duchem czasu i jego skalą, a także wydajnością, ten Avenger jest równie spójny… i niesamowicie zabawny na co dzień.

Główni bohaterowie
Silnik elektryczny
Zrównoważyć: –
Moc: 156 KM
Moment obrotowy: 260 Nm
Skrzynia biegów: ciągła
Waga: 1595 kg
Maksymalna prędkość: 150 km /
0 do 100 km/h: 9 sekund
Oficjalne / testowe zużycie: 15,2 kWh / 100 / 14,5 kWh / 100
Cena: Avenger zaczyna się od 27 000 euro, a wersja elektryczna od 39 000 euro.

READ  Jakie są plany Hugo i Danny'ego po koncercie?