Kontekst bodźców stymulowanych przez wiele krajów stwarza idealne warunki do rozpoczęcia podboju rynków międzynarodowych. Jednak chociaż MŚP i firmy o średniej kapitalizacji mogą tam znaleźć nowe źródła wzrostu, aby odnieść sukces, potrzebują starannego przygotowania i dobrego wsparcia.
Pomimo kryzysu zdrowotnego i obecnych napięć w łańcuchach dostaw, sytuacja sprzyja szybkiemu rozpoczęciu eksportu, o czym świadczy rekordowy poziom 135 000 francuskich firm prowadzących w tym roku działalność eksportową według danych celnych. Tym samym, oprócz nagłego wpływu związanego z Brexitem, wiele krajów uruchomiło duże plany stymulacyjne skierowane do sektorów działalności (infrastruktura, budownictwo, energetyka cyfrowa, zielona energia), w których przodują francuskie firmy.
Wbrew powszechnemu przekonaniu eksport nie jest domeną wielkich korporacji. Prawdziwa dźwignia wzrostu, międzynarodowy rozwój umożliwia MŚP i średnim przedsiębiorstwom dywersyfikację źródeł dochodów i zmniejszenie zależności od samego rynku francuskiego.
Adekwatność kraju i produktu, poszukiwanie finansowania, zarządzanie ryzykiem kursowym, bariery kulturowe i językowe… Jednak rozwój międzynarodowy jest trudną ścieżką, ponieważ co roku prawie 30 000 VSE/MŚP zaprzestaje działalności eksportowej.
Analiza z Jean-Marie Fabre, Dyrektorem Międzynarodowej Bankowości Komercyjnej we Francji w BNP Paribas.
Jakie są główne wyzwania stojące przed liderami biznesu, którzy chcą rozwijać się na arenie międzynarodowej?
Jean-Marie Fabre – Przed rozpoczęciem, menedżer biznesowy i jego zespół muszą się przygotować: mieć jasną strategię – potwierdzoną badaniem rynku – i przydzielić minimalną ilość zasobów przydzielonych do projektu. Niezbędne jest również otaczanie się uznanymi specjalistami z zewnątrz. Konkretnie, zakłady są kilku rodzajów: skierowane do kraju lub krajów, w których dobro/usługa oferowana przez firmę ma największe szanse powodzenia, zabezpieczenie aspektu finansowego (środki i terminy płatności, ochrona przed ryzykiem nieściągalnych długów) , pamiętaj o różnicach kulturowych, masz rzetelny wewnętrzny lub zewnętrzny dział prawny, znajdź odpowiednich lokalnych partnerów i w razie potrzeby uważaj na ryzyko walutowe.
Co to jest profil firmy? ideał »?
Nie ma idealnego rozmiaru. Dowody są takie, że wiele bardzo małych firm – zwłaszcza start-upów – dobrze radzi sobie na arenie międzynarodowej. Musisz respektować określone powyżej standardy i mieć pracowników, którzy w pełni swobodnie posługują się językiem angielskim, ponieważ jest to język handlu międzynarodowego. Bardzo przydatną funkcją jest posiadanie pracownika, który już mieszkał w docelowym regionie lub kraju.
W jaki sposób jesteś wspierany, jeśli firma chce zarejestrować się w obcym kraju?
Mamy podmiot rozwój handlu », która od dwudziestu lat utrzymuje sieć 60 partnerów w 106 krajach. Jej celem jest dostarczanie rozwiązań typu semi-banking, takich jak przeprowadzanie badań rynkowych, znajdowanie dostawców, dystrybutorów, księgowych, prawników, specjalistów podatkowych itp., dlatego co roku ściśle wspieramy tworzenie 200 francuskich MŚP za granicą. Na przykład pamiętam firmę z obrotem 40 mln euro specjalizującą się w sprzęcie dla osób starszych, która po skutkach epidemii chciała zdywersyfikować swoich dostawców do tej pory wyłącznie Azjatów. Pomogliśmy jej znaleźć nowego dostawcę w Polsce i kolejnego w Rumunii, dzięki czemu odpowiedziała na obawy związane z zapewnieniem dostaw dla tego szybko rozwijającego się MŚP.
Rozwój za granicą jest również środkiem” zmiana podziału »: W indywidualnych przypadkach możemy pomóc francuskiemu MŚP/ETF w znalezieniu lokalnego celu, a jeśli przejęcie wymaga finansowania, nasze zespoły ds. bilansu mogą zająć się projektem.
Wreszcie jesteśmy zarejestrowani w prawie 70 krajach, a ta lokalna bliskość w „ jeden bank „Oczywiście silny atut naszego wsparcia dla MŚP / spółek o średniej kapitalizacji.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce