Czy iPhone’y stały się wulgarnym smartfonem z Androidem? Aby zobaczyć rabaty ostatnio praktykowane na iPhonie 12, można zadać pytanie. O ile nam wiadomo, żadne obecne pokolenie nie doświadczyło takiego spadku cen.
Przez wiele lat cena iPhone’ów nie zmieniała się po ich premierze. IPhone X został wprowadzony na rynek 3 listopada 2017 r. w cenie 1159 euro, a iPhone X był w tej cenie przez większość roku swojego istnienia. Dopiero wraz z pojawieniem się iPhone’a XS Jego cena spadła o 150 euroJednak handlowcy szybko sprzedali pozostałe akcje.
iPhone XS wyznaczył punkt zwrotny w ewolucji wartości smartfonów Apple. Nie było wielkiego ulepszenia, gdy był jeszcze przed nim, ale jego cena spadła, gdy jego następca stał się dostępny. Piętnaście miesięcy po premierze iPhone XS kosztował zaledwie 679 euro, czyli o 42% mniej niż jego cena początkowa.
Nowy krok został zrobiony w przypadku iPhone’a 12. Nie trzeba było nawet czekać na przybycie iPhone’a 13, aby uzyskać ogromne zniżki na istniejące iPhone’y. Wreszcie, w szczególności w dwóch modelach.
Trzy miesiące po premierze ceny iPhone’a 12 mini i iPhone’a 12 spadły Od 50 do 60 euro, co było już widoczne w starszych pokoleniach. Ale na tym się nie skończyło: od wiosny te dwa modele były regularnie prezentowane przez sprzedawców Zniżka 100 euro.
Apoteoza pod koniec czerwca z iPhonem 12 mini SPRZEDANO TYLKO 631 EUR Na Amazonie 22% zniżki od ceny początkowej 809 euro. Tymczasem cena iPhone’a 12 spadła do 732 euro, co stanowi ładny 20% spadek w stosunku do ceny początkowej 909 euro.
Jak wytłumaczyć ten upadek, gdy nowe pokolenie jeszcze nie wyszło? Jak już wskazywaliśmy w odniesieniu do rabatów na iPhone XS, umowa dystrybucyjna pomiędzy Apple i Amazonem pod koniec 2018 roku całkowicie zmieniła sytuację. Ze względu na swój rozmiar Amazon nie waha się oferować wygórowanych cen na produkty wymagane, takie jak Apple za przynętę na barki. Widzieliśmy to podczas Prime Day z Zniżka 170€ na iPhone’a 12 mini Zarezerwowane dla subskrybentów Prime (ważniejsza była tylko promocja za 631 euro kilka dni później). A kiedy to kolejny dystrybutor, który uruchomił promocję – Cdiscount był szczególnie aktywny w ostatnich miesiącach – możesz być pewien, że Amazon ustawi się w kolejce w ciągu kilku minut.
Ale to nie wyjaśnia wszystkiego. Nie było 20% zniżki na iPhone’a 11 przed premierą iPhone’a 12. To, co zdecydowanie odgrywa decydującą rolę w tych bardzo silnych promocjach i tak na początku, to sprzedaż poniżej szacunków Apple. Według komplikacji Ankiety A PogłoskiW szczególności iPhone 12 mini nie będzie sprzedawał się zgodnie z oczekiwaniami. Umówmy się ładnie: ogólnie gama iPhone 12 jest łałAle lokomotywy to iPhone 12 Pro i iPhone 12 Pro Max. Jakby przypadkiem te dwa modele są najmniej przedmiotem ulepszeń…
Te rabaty są oczywiście radością klientów, którzy wykazali się cierpliwością… i nieszczęściem tych, którzy chcą odsprzedać swojego iPhone’a, nie tracąc przy tym wiele. Nie można już odsprzedać iPhone’a 12 mini w cenie ponad 650 euro lub gaga عميل klient.
Czy więc iPhone’y stały się oklepanymi smartfonami z Androidem? Nie, a przynajmniej jeszcze nie. Chociaż jest to ważne, rabaty na iPhone’a 12 nie są jeszcze równe tym na przykład na Galaxy S21. Zaledwie cztery miesiące po premierze Galaxy S21 Plus był tematem 25% zniżki Mam wielu dystrybutorów z okazji „Dni Francuskich”. To samo dotyczy smartfonów Xiaomi, Oppo czy Motoroli. I nie mówimy nawet o Huawei, które w oczekiwaniu na usługi Google musiało obniżyć ceny czy wprowadzić akcesoria od razu.
To, co również wyróżnia Apple na tle konkurencji, to to, że promocje na iPhone’y dostępne są tylko u dystrybutorów. Apple płaci coraz więcej 0% kredytu i wymienia stare urządzenia w swoim sklepie internetowym, ale nigdy nie znajdziesz średnich cen w Apple Store. Od pierwszego do ostatniego dnia marketingu ceny iPhone’ów w Apple pozostają takie same (poza różnicami związanymi z pojawieniem się nowej generacji). Ze swojej strony Samsung, Xiaomi i inni regularnie regulują swoją działalność biznesową. Chińska roślina bierze nawet pod jakikolwiek pretekst (Dzień Matki, Dzień Ojca, urodziny, środkowy rok kalendarzowy, itp.) w celu składania ofert specjalnych. Tak więc zaniepokojony utrzymaniem swojego wizerunku premium i marż, trudno wyobrazić sobie, by Apple przyjął tę strategię, ale kto wie…
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną