Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Influencer Nabila płaci 20 000 euro kary za „oszukańcze praktyki biznesowe” Snapchata

Influencer Nabila płaci 20 000 euro kary za „oszukańcze praktyki biznesowe” Snapchata

Wpływowa Nabila Benatia Vergara zgodziła się zapłacić grzywnę w wysokości 20 000 euro po tym, jak została zawieszona przez Dyrekcję Generalną ds. Konkurencji, Konsumpcji i Zwalczania Nadużyć Finansowych (DGCCRF) za promowanie w 2018 r. usług giełdowych na Snapchacie, nie mówiąc już o zapłacie za to .

w Historia W sieci społecznościowej gwiazda reality TV zwróciła uwagę na bezpłatną usługę oferowaną przez giełdę i potencjał dużych zysków, co DGCCRF porównał Zwodnicze praktyki marketingowei Według oświadczenia wydanego w środę.

„Influencerzy muszą informować swoją społeczność, kiedy otrzymują wynagrodzenie za promowanie produktów”, a Minister Gospodarki odpowiedział na Twitterze, Bruno le Maire, który również wezwał do złożenia raportu do DGCCRF „Zwodnicze zachowanie” i Przekonujące reklamy.

Przeczytaj także Finansiści Autorité des marchés ostrzegają przed nowym ekspertem od bitcoinów Nabila

„Niewskazanie reklamowego charakteru ich rozpowszechniania (na przykład poprzez slogan lub słowne lub pisemne wskazanie) stanowi zwodniczą praktykę handlową wobec subskrybentów, którzy mogą błędnie sądzić, że promocja influencera jest wynikiem pozytywnego, bezinteresownego doświadczenia osobistego”., potwierdza DGCCRF.

Inne dochodzenia są w toku

Kara transakcyjna, która uwzględnia zysk z tej transakcji, była: „sugerowane i akceptowane” przez Mi Benatia Vergara, za zgodą Prokuratora Paryża, po śledztwach prowadzonych przez Narodową Służbę Śledczą Dyrekcji Generalnej Rządu Paryża.

Administracja podległa Ministerstwu Gospodarki wskazuje, że trwają inne dochodzenia w tym zakresie, a coraz więcej marek apeluje do influencerów w mediach społecznościowych o promocję swoich produktów lub usług.

Przeczytaj ankietę: Influencerzy zmieniają oblicze marketingu

Posty influencerów w mediach społecznościowych są (…) Mogą one mieć znaczący wpływ na zachowania gospodarcze tych, którzy je stosują, a zatem nie powinny wprowadzać konsumentów w błądDGCCRF nalega w swoim komunikacie prasowym.

słuchaj też Na TikTok 17 lat i tysiące subskrybentów

Świat z AFP

READ  Dwóch mężczyzn zostało skazanych za napad na Cyryla Legnaca