SEOUL, 2 sierpnia (Yonhap) – Wielkość importu piwa spadła do najniższego poziomu od pięciu lat w pierwszej połowie roku, odnotowując roczny spadek o 5,4%, do 122,2 miliarda wonów (106,5 miliona dolarów), jako konsumpcja lokalnych piwo rzemieślnicze wzrasta.
Łączna wartość importu za pierwsze półrocze tego roku jest najniższa od pierwszego półrocza 2016 roku, kiedy to zanotowano 79,4 mln USD. Wśród krajów wysyłających na czele listy znalazła się Holandia, przed Chinami, Belgią, Stanami Zjednoczonymi, Polską, Niemcami, Irlandią, Danią, Czechami, Japonią i Hongkongiem.
Wśród tych krajów zauważalny był spadek importu japońskiego piwa, po drugim miejscu w 2019 r. w popularności piwa Asahi i Sapporo. Konflikt handlowy z Koreą Południową, w szczególności ze względu na ograniczenia eksportu głównych produktów przez rząd japoński, spowodował ruch na rzecz bojkotu japońskich produktów w tym kraju.
Odwracając ten trend spadkowy w imporcie piwa zagranicznego, konsumpcja krajowego piwa rzemieślniczego wzrosła, przy 240,5% wzrost sprzedaży w sklepie spożywczym CU.
Asortyment piw rzemieślniczych CU obejmuje Gompyo Wheat Beer, wyprodukowane we współpracy z Daehan Flour Mills Co. Sp. z o.o. Od czasu premiery w maju 2020 r. do czerwca ubiegłego roku sprzedano sześć milionów pudełek. Kolejne piwo będące efektem partnerstwa z firmą bieliźnianą Baekyang BYC Lager, które wypuszczono na rynek w czerwcu tego roku, sprzedało się na poziomie miliona puszek.
Jego numer jeden, piwo Jeju, również odnotowało 135% wzrost sprzedaży dzięki sieciom sklepów typu convenience w pierwszej połowie roku. Według firmy analizującej rynek Nielsen Korea, Jeju Beer zajmuje siódme miejsce na krajowym rynku piwa, za Oriental Brewery Co. , lider rynku krajowego, Hite Jinro Co., Ltd. i Lotte Chilsung Beverage Co.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Najlepsze filmy związane z kasynami i zakładami bukmacherskimi
Podatki w zakładach bukmacherskich w Polsce – co warto wiedzieć?
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy