Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Guess Jeans po raz kolejny rewolucjonizuje świat dżinsów dzięki technologii Guess Airwash

Guess Jeans po raz kolejny rewolucjonizuje świat dżinsów dzięki technologii Guess Airwash

Przetłumaczone przez

Klementyna Martina

Opublikowano dnia


10 stycznia 2024 r

W tym sezonie amerykańska marka dżinsów zaprosiła Pittiego do zaprezentowania swojej nowej koncepcji „Guess Airwash” w gigantycznym, wciągającym środowisku, zatytułowanym „40 Years of Denim”.

Nikolai Marciano – Zgadnij

Na początku lat 80-tych Guess praktycznie wymyślił pomysł wybielania dżinsu (kamieniem lub kwasem). Tym samym rodzinny biznes, będący w rękach francuskich właścicieli, stał się najpopularniejszym domem mody w Stanach Zjednoczonych.

Biorąc jednak pod uwagę duże zużycie wody i zanieczyszczenie środowiska spowodowane praniem, marka musiała wykazać się kreatywnością. Owocem jego badań jest nowa technologia o nazwie „Guess Airwash”, zaprezentowana przez Nicolai Marciano. Ten ostatni jest synem Paula, jednego z czterech francuskich braci, którzy w 1973 roku założyli markę w nieczynnym sklepie rybnym o powierzchni 30 metrów kwadratowych w porcie Bandol.

Oprócz stoiska w Fortezza da Basso, bijącym sercu Pitti, Guess zainstalował ogromną scenę poza siedzibą teatru w niedawno otwartym teatrze we Florencji, Teatro del Maggio.

W 1993 roku firma Guess Europe wybrała Florencję na wejście na kontynent ze swoim pierwszym sklepem w tym historycznym mieście, symbolu włoskiego renesansu. 30 lat później marka powraca do swojej podróży z wciągającą wystawą, na której odwiedzający mogą obejrzeć stare, niemal przestarzałe kamienne beczki, a także oryginalne dżinsy Marilyn z trzema zamkami, które po raz pierwszy sprzedano w Bloomingdale's w 1981 r., oraz dżinsy z panelami. Kurtka noszona przez Michaela J. Foxa w filmie Powrót do przyszłości z 1985 roku.

„Chcieliśmy oddać hołd DNA naszej firmy: kalifornijskiemu stylowi życia, dżinsom i innowacjom produktowym. Czterdzieści dwa lata temu zrewolucjonizowaliśmy branżę dżinsową, rozpowszechniając stonewashing na całym świecie. Cztery dekady później potwierdzamy, że jesteśmy liderem branży dżinsowej liderzy z Podczas nowego procesu prania wprowadzamy innowacje” – mówi Nikołaj podczas prezentacji wystawy.

READ  Księżyc zmieni kolor na czerwony podczas zaćmienia dzisiejszej nocy od niedzieli do poniedziałku

Wyskakująca instalacja „Stone to Air” ujawnia rewolucyjną technologię Guess Airwash, oferowaną wyłącznie przez markę.

Jakie są jego zalety? Według Jess w tej nowej metodzie nie wykorzystuje się kamieni ani środków chemicznych. Zmniejsza zużycie wody o 80% i oszczędza energię. Tradycyjnie stosowane kamienie pumeksowe zastępuje się światłem i powietrzem.

Przedkolekcja jesień 2024 – Zgadnij

Na gigantycznych wystawach nowo nabyte dżinsy mają bardzo piękne wykończenie w kolorze brzoskwiniowym. W przypadku multibrandów lub dziennikarzy marka oferuje również udekorowanie ich technologią laserową Jeanologia.

W tej samej przestrzeni pokazano część legendarnych kampanii reklamowych Guess, pokazujących takie legendarne piękności jak Valeria Mazza przed obiektywem Deweya Nixa, Claudia Schiffer uwieczniona przez Ellen von Unwerth czy Anna Nicole Smith udająca Danielę Federici.

Jednak w czasach, gdy feminizm staje się ewidentny, taka wizja kobiet wydaje się nieco przestarzała. W związku z tym marka dokona inteligentnej zmiany pozycjonowania, wprowadzając na rynek w czerwcu nowe dżinsy Guess Airwash. Nowa polityka znalazła już odzwierciedlenie w ogromnych panelach prezentujących emblematyczne obrazy kalifornijskiego stylu życia z lat 90.

„Zmienimy obsadę i wizerunek firmy, pozostając jednocześnie wiernymi naszej istocie” – potwierdza Nikolai, który rozpoczął pracę w Guess w wieku 17 lat, jeszcze przed ukończeniem szkoły średniej.

Podobnie jak wiele jej sióstr, Guess mocno ucierpiał z powodu pandemii, wystawiony na próbę przez triumf Internetu nad handlem fizycznym, który doprowadził już do zamknięcia wielu sklepów.

2236 powierzchni sprzedażowych marki w 2014 roku wydaje się dziś nieosiągalne. Jednak dziesięć lat później planuje uruchomić nową koncepcję punktów sprzedaży skupiającą się na dżinsach, która będzie wdrażana stopniowo. Guess nadal odnotował 4% wzrost sprzedaży w roku kończącym się 28 października 2023 r., przy przychodach w wysokości 2,70 miliarda dolarów (2,46 miliarda euro).

Wszelkie prawa do reprodukcji i reprezentacji są zastrzeżone.
© 2024 FashionNetwork.com

READ  W Czarny piątek załamują się o -80%