Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Formuła 1 |  Horner chce „bezpieczeństwa”, jeśli Red Bull Powertrains (Porsche) ulegną awarii w 2026 r.

Formuła 1 | Horner chce „bezpieczeństwa”, jeśli Red Bull Powertrains (Porsche) ulegną awarii w 2026 r.

F1 zdecydowała się na kolejne (od 2026 roku) przepisy techniczne, finansowe i sportowe, dotyczące jednostki napędowej.

W tej nowej erze, chociaż zmiany nie będą tak drastyczne, jak w 2014 roku, Red Bull stworzy własny silnik z udogodnieniami Red Bull Powertrains, prawdopodobnie w ramach joint venture z Porsche. Audi przyjedzie również od 2026 roku, prawdopodobnie z Sauberem.

Jednak dzięki temu nowemu rozporządzeniu należy unikać dwóch firm. W 2014 roku widziano dwie firmy. Z jednej strony kontrastowały wyniki w grupie: w 2014 roku Mercedes zmiażdżył konkurencję, a wraz z nią dreszczyk emocji. Z drugiej strony konieczne będzie nieco ułatwienie życia nowicjuszom w Grupie Volkswagen, aby uniknąć katastrofy nowej Hondy.

W tym celu przepisy przewidywały inwersję: nowi producenci otrzymaliby 5 milionów dolarów w 2025 r. i podwojono w 2023 i 2024 r., aby umożliwić im modernizację.

Christian Horner docenia te wysiłki, ponieważ Red Bull będzie miał nową fabrykę silników w 2026 roku, niezależnie od tego, czy będzie nazywać się Red Bull Powertrains, czy Porsche. Ale czy to wystarczy? Czy wyzwanie polegające na zbudowaniu nowego bloku energetycznego nie jest zbyt wielkie dla Miltona Keynesa?

„Silnik się zmienia, ale istnieje duża liczba przedmiotów, które możemy przenieść z jednej planszy na drugą”.

„Ale dla nowicjusza, kiedy zaczynasz od zera, jest to ogromne wyzwanie”.

„Nawet gdyby FIA próbowała mieć większe wspomaganie kierownicy [dans sa conception]Zawsze trzeba dążyć do wydajności. Inżynierowie Formuły 1 nieustannie pokazują, jak kreatywni są w znajdowaniu osiągów. »

„Główne słabości nowicjusza są dwojakie. Po pierwsze, musimy nadrobić zaległości i spróbować nadrobić prawie 10 lat przepisów, wiedzy i wiedzy, których nie mamy”.

A przy istniejących ograniczeniach budżetowych 10 mln USD [de bonus] Jeśli chodzi o nowicjusza, jest dość oszczędny, zwłaszcza jeśli chodzi o silnik, aby móc nadrobić zaległości. A w szczególności z konwersją z jednej łupki na drugą, technologii silników spalinowych. »

READ  Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną

Biorąc pod uwagę skalę projektu, czy Red Bull Powertrains nie jest już opóźniony w stosunku do 2026 roku? Horner robi bilans.

„Kolejnym wyzwaniem dla nowicjusza w tych regulacjach finansowych jest zbudowanie swoich obiektów, bo trzeba zaczynać od zera. W 55 tygodni założyliśmy fabrykę i wyprodukowaliśmy pierwszy silnik spalinowy, co jest ogromnym osiągnięciem.”

„Ale wciąż jest daleka droga, jeśli chodzi o zdolność produkcyjną itp. I są na to terminy, niektóre trochę nierealne. Jako nowicjusz jest to ogromny ciężar.”

« Nous voulons simplement qu’il y ait un plateau avec un niveau de performance équitable – en ce sens que nous ne voulons pas surpasser ce que les motoristes actuels ont, mais nous voulons être en mesure d’arriver à un point The ou noir pous to samo. »

Christiana Hornera interesuje jeden punkt: co by się stało, gdyby producent silników (przypadkowo Red Bull Powertrains) całkowicie nie osiągnął celu w 2026 r., tak jak Honda w 2015 r.? Czy otrzyma odszkodowanie, aby go zrekompensować?

„Zasadniczo siatka bezpieczeństwa, która była w przepisach, jest czymś, co z czasem musi zostać zrewidowane. Jeśli producent nie dostrzega znaku … co to za rekompensata, ta rekompensata, która ma to naprawić – abyśmy nie mieli ogromna dysproporcja w wydajności, jak Nasza opinia przy wprowadzaniu ery V6 2014? Prace w toku.”

Dlaczego więc Red Bull wyprodukował w swojej fabryce klasyczny silnik spalinowy? Ćwiczyć, czy dlatego, że ten silnik naprawdę przyda się w 2026 roku?

„Stworzony przez nas silnik opiera się na wiedzy, która była dyskutowana na forach technicznych jednostki napędowej. »

„Na szczęście nie jest to zbyt daleko od przepisów i ważne było dla nas, aby ten pierwszy silnik został zbudowany i wyprodukowany przez Red Bulla. To był historyczny moment dla firmy, aby zobaczyć ten silnik przed przerwą letnią”.

READ  Ujawnił swą artystyczną elegancję i niezależność od tego, co znamy

„Ale teraz jasność przepisów, pojemność turbosprężarki, współczynniki sprężania, specyfikacje tłoków itp. pozwalają na kontynuację rozwoju w perspektywie 2026 r., co w kontekście kontroli kosztów jest dużym wyzwaniem”.