Zmniejszenie masy pojazdów wojskowych przy jednoczesnym zwiększeniu ich poziomu ochrony to nowe wyzwanie stojące przed Europejską Agencją Obrony (EDA). Właśnie rozpocząłem wspólny projekt z udziałem Francji, który będzie oparty na badaniu nowych lekkich materiałów o wysokiej wydajności.
” Łącznie pancerz i podwozie pojazdu są o ponad połowę lżejsze od pojazdu, co wymaga większej ilości paliwa i może utrudnić manewrowanie Notatki „Dh.Amalii”. Produkcja przyrostowa pomocniczych konstrukcji metalowych i materiałów do lekkich pancerzy Ma on na celu „zabieg wyszczuplający” dla pojazdów wojskowych przy jednoczesnym zwiększeniu ich ochrony.
Projekt ten, który AED wybrał do zilustrowania gryfem wyposażonym w zestaw opancerzenia, jest prowadzony przez włoską firmę RINA Consulting – Centro Sviluppo Materiali. Dwóch głównych graczy we francuskich badaniach i rozwoju obronności jest częścią wielonarodowego zespołu*: Szkoła Politechniczna i Krajowe Biuro Badań i Badań Kosmicznych (ONERA).
AMALIA została uruchomiona 20 października z dofinansowaniem do 5 mln euro przez siedem krajów, obstawiających wykorzystanie materiałów pomocniczych. Pozostaje głównie w fazie teoretycznej i opiera się na wewnętrznej strukturze odwróconych komórek powrotnych lub plastrów miodu. Krótko mówiąc, ta właściwość pozwala mu gęstnieć po rozciągnięciu, w przeciwieństwie do konwencjonalnych materiałów. Właściwość, która jest niezwykle rzadka w stanie naturalnym, ale występuje w niektórych minerałach i niektórych strunach.
” W przypadku gwałtownego uderzenia adiuwanty są gęstsze w obszarze uderzenia i zapewniają większą absorpcję energii, a co za tym idzie lepszą ochronę. „”, zauważa AED. Uważa, że dzięki zastosowaniu specjalnych stopów opracowanych do zastosowań balistycznych, materiały te okażą się odpowiednie do procesu drukowania 3D.
Jednak jego konstrukcja jest nadal złożona. Obecnie badania pochodzą głównie z symulacji numerycznych, a tylko kilka struktur ze stopów aluminium, stali nierdzewnych i tytanu zostało zaprojektowanych za pomocą druku 3D za pomocą fuzji wiązki elektronów (EBM).
Dlatego Amalia będzie dążyć do zbadania i pokonania barier technicznych związanych z produkcją takich konstrukcji. ” Projekt będzie oparty na symulacjach wielkoskalowych w celu przetestowania właściwości balistycznych nowych topologii struktur pomocniczych i dostrojenia parametrów procesu w celu uzyskania rzeczywistych struktur. ”, uzupełnia Europejską Agencję.
Inne europejskie inicjatywy skupiają się na ochronie jutra. Jednym z nich jest ECOBALLIFE. ECOBALLIFE został wybrany w czerwcu ubiegłego roku wraz z 60 innymi projektami finansowanymi z Europejskiego Funduszu Obronnego i ma na celu gromadzenie i rozwijanie wiedzy w dziedzinie ochrony żołnierzy w całym łańcuchu wartości, od przemysłu surowcowego po organizacje usługowe. Wśród 16 francuskich uczestników: Komisja ds. Energii Atomowej i Alternatywnych Energii (CEA).
* Poza trzema wymienionymi uczestnikami, AMALIA zrzesza Centrum Badań Stosowanych i Rozwoju Produkcji Addytywnej (CARDAM, Czechy), Ecor International (Włochy), Uniwersytet w Neapolu – Frederick II (Włochy), włoski oddział Europe MBDA oraz Instytut Badawczy Instytutu Podstawowej Techniki Polskiej Akademii Nauk, Instytut Jožefa Stefana (Słowenia), Uniwersytet w Lublanie (Słowenia), Agencja Badań Technologii i Urządzeń Wojskowych (METRA, Rumunia) oraz Narodowy Instytut Badań Kosmicznych i Kosmicznych „Ili Karavoli” (INCAS, Rumunia).
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce