Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Europejski projekt AMALIA mający na celu złagodzenie i wzmocnienie ochrony pojazdów opancerzonych – FOB

Europejski projekt AMALIA mający na celu złagodzenie i wzmocnienie ochrony pojazdów opancerzonych – FOB

Zmniejszenie masy pojazdów wojskowych przy jednoczesnym zwiększeniu ich poziomu ochrony to nowe wyzwanie stojące przed Europejską Agencją Obrony (EDA). Właśnie rozpocząłem wspólny projekt z udziałem Francji, który będzie oparty na badaniu nowych lekkich materiałów o wysokiej wydajności.

Łącznie pancerz i podwozie pojazdu są o ponad połowę lżejsze od pojazdu, co wymaga większej ilości paliwa i może utrudnić manewrowanie Notatki „Dh.Amalii”. Produkcja przyrostowa pomocniczych konstrukcji metalowych i materiałów do lekkich pancerzy Ma on na celu „zabieg wyszczuplający” dla pojazdów wojskowych przy jednoczesnym zwiększeniu ich ochrony.

Projekt ten, który AED wybrał do zilustrowania gryfem wyposażonym w zestaw opancerzenia, jest prowadzony przez włoską firmę RINA Consulting – Centro Sviluppo Materiali. Dwóch głównych graczy we francuskich badaniach i rozwoju obronności jest częścią wielonarodowego zespołu*: Szkoła Politechniczna i Krajowe Biuro Badań i Badań Kosmicznych (ONERA).

AMALIA została uruchomiona 20 października z dofinansowaniem do 5 mln euro przez siedem krajów, obstawiających wykorzystanie materiałów pomocniczych. Pozostaje głównie w fazie teoretycznej i opiera się na wewnętrznej strukturze odwróconych komórek powrotnych lub plastrów miodu. Krótko mówiąc, ta właściwość pozwala mu gęstnieć po rozciągnięciu, w przeciwieństwie do konwencjonalnych materiałów. Właściwość, która jest niezwykle rzadka w stanie naturalnym, ale występuje w niektórych minerałach i niektórych strunach.

W przypadku gwałtownego uderzenia adiuwanty są gęstsze w obszarze uderzenia i zapewniają większą absorpcję energii, a co za tym idzie lepszą ochronę. „”, zauważa AED. Uważa, że ​​dzięki zastosowaniu specjalnych stopów opracowanych do zastosowań balistycznych, materiały te okażą się odpowiednie do procesu drukowania 3D.

Jednak jego konstrukcja jest nadal złożona. Obecnie badania pochodzą głównie z symulacji numerycznych, a tylko kilka struktur ze stopów aluminium, stali nierdzewnych i tytanu zostało zaprojektowanych za pomocą druku 3D za pomocą fuzji wiązki elektronów (EBM).

READ  Ekskluzywny — program zakupu EU Gas Group przyciąga zapytania od 65 firm

Dlatego Amalia będzie dążyć do zbadania i pokonania barier technicznych związanych z produkcją takich konstrukcji. ” Projekt będzie oparty na symulacjach wielkoskalowych w celu przetestowania właściwości balistycznych nowych topologii struktur pomocniczych i dostrojenia parametrów procesu w celu uzyskania rzeczywistych struktur. ”, uzupełnia Europejską Agencję.

Inne europejskie inicjatywy skupiają się na ochronie jutra. Jednym z nich jest ECOBALLIFE. ECOBALLIFE został wybrany w czerwcu ubiegłego roku wraz z 60 innymi projektami finansowanymi z Europejskiego Funduszu Obronnego i ma na celu gromadzenie i rozwijanie wiedzy w dziedzinie ochrony żołnierzy w całym łańcuchu wartości, od przemysłu surowcowego po organizacje usługowe. Wśród 16 francuskich uczestników: Komisja ds. Energii Atomowej i Alternatywnych Energii (CEA).

* Poza trzema wymienionymi uczestnikami, AMALIA zrzesza Centrum Badań Stosowanych i Rozwoju Produkcji Addytywnej (CARDAM, Czechy), Ecor International (Włochy), Uniwersytet w Neapolu – Frederick II (Włochy), włoski oddział Europe MBDA oraz Instytut Badawczy Instytutu Podstawowej Techniki Polskiej Akademii Nauk, Instytut Jožefa Stefana (Słowenia), Uniwersytet w Lublanie (Słowenia), Agencja Badań Technologii i Urządzeń Wojskowych (METRA, Rumunia) oraz Narodowy Instytut Badań Kosmicznych i Kosmicznych „Ili Karavoli” (INCAS, Rumunia).