Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Europejski konkurent Netflixa, Viaplay, przyspiesza swoją ekspansję

Szwedzka grupa Nordic Entertainment, firma macierzysta serwisu streamingowego Viaplay, będzie obecna w szesnastu krajach do 2023 roku. W tym w Holandii od stycznia.

Główny ogólnoeuropejski rywal amerykańskich gigantów Do tej pory przesyłając strumieniowo do Netflix i Disney Plus, Viaplay postanowił przyspieszyć tempo, jak dowiedzieliśmy się w środku tygodnia.

Spółka macierzysta, szwedzka grupa Nordic Entertainment

, faktycznie Zapowiedziała zamiar lądowania do 2023 r. w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech, Austrii i Szwajcarii, polegając na tym, że jego prezentacja w skandynawskim dramacie i sporcie przyciągnie tam widzów.

a Podobna reklama On był faktycznie Został uruchomiony w Zjednoczone państwo W grudniu tego roku bliżej domu Holandia początek 2022 roku, co wystarczy, aby dopełnić już aktywną obecność w Skandynawii, krajach bałtyckich i Polsce.


„Historia sukcesu w krajach skandynawskich, teraz chcemy zostać mistrzem Europy”.

Anders Jensen

Prezes i dyrektor generalny Nordic Entertainment

Razem AU, Viaplay Tak więc powinien znaleźć się w 16 krajach w ciągu dwóch lat. Bramka? Torując drogę do wysiłkówDotrzyj do 12 milionów subskrybentów do 2025 r.. Do tej pory usługa ma tylko 3,3. Dla porównania, Netflix ma już ponad 60 milionów w samej Europie.

przyzwoity. Anders Jensen, dyrektor generalny i prezes Grupy NENT, wyraził swoje ambicje: „Udowodniwszy naszą historię sukcesu w krajach skandynawskich, teraz chcemy zostać mistrzem Europy”.

Aby realizować swoją misję, firma Będziesz mógł z tego skorzystać około 4,35 miliarda koron szwedzkich (429 mln euro) w lutym.

Na koniec warto zauważyć, że firma narodziła się w 2018 roku z podziału szwedzkiej działalności związanej z samochodami ciężarowymi Modern Times Entertainment Group.