Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Eric Venot, twórca gier wideo „Przygody wujka Ernsta” i „In Memorial”, nie żyje

Eric Venot, twórca gier wideo „Przygody wujka Ernsta” i „In Memorial”, nie żyje

Jego rodzina poinformowała w komunikacie prasowym wysłanym do jego krewnych, że Eric Venot zmarł w środę, 27 lipca na raka w Marsylii, Następnie wejdź na LinkedIn w piątek. Miał 62 lata.

Urodzony 10 marca 1960 w Lyonie Eric Vinot był jednym z najbardziej znanych francuskich twórców gier wideo w swoim zawodzie. Stąd też był autorem chronionych utworów i gier edukacyjnych dla dzieci oraz mniej osobistych produktów dla szerokiej publiczności, ale też był autorem bardzo eksperymentalnych tytułów, których oryginalność była regularnie chwalona. do wyprzedaży „Ponad 8 milionów” skopiuj przez syn strony internetowej I trzeba to zrobić, W 2007 r. Rycerz Sztuki i Literatury.

Początkowo był nauczycielem sztuk wizualnych na Sorbonie, a w 1990 roku współtworzył studio Lexis Numérique, specjalizujące się najpierw w obrazach generowanych komputerowo, a następnie w tworzeniu gier wideo. W latach 1998-2004 wyprodukował serial Przygody wujka Ernsta. W tych grach inspirowanych przez Roberta Louisa Stevensona i Julesa Verne’a młodzi gracze mają możliwość przeglądania wirtualnych dzienników pokładowych, napisanych i zilustrowanych przez hałaśliwego wujka, wyobrażającego sobie, jak przeżywają przygody w czterech zakątkach świata – a nawet w kosmosie. .

Obsesja na punkcie gier wideo „Transmedia”

Od czasu wydania pierwszego odcinka w 1998 roku, naukowiec chwalić się tym a „Przygoda łącząca działanie i myśl” Dla mnie „Niesamowity Wszechświat”A W połowie drogi między przeszłością a przyszłościągdzie trzeba skończyć niekompletny album ze zdjęciami „Wykorzystywanie owadów, a także różnych narzędzi i przedmiotów, takich jak aparat fotograficzny czy wykrywacz metalu”. przeznaczony dla młodej publiczności, Przygody wujka Ernsta Naprawdę ciesz się mieszaniem gier wideo, laptopów i mini filmów, które przenikają przygodę.

Ta obsesja na punkcie tego, co nazwał grami wideo „transmedia”Eric Venot uczyni z niego motor tego, co może być jego najsłynniejszym dziełem, serialem z pomnikiempierwszy odcinek wydany w 2003 roku. Tym razem opowiada przygodową historię dla dorosłych w stylu thrillera, przysięgając zacierać granice między mediami, ale także między fantastyką a rzeczywistością.

READ  Zły dobór gier?

Rzeczywiście, bohaterowie tego śledztwa powiedzieli w filmie, że nie wahają się skontaktować z graczem przez e-mail i SMS, nawet jeśli zostawiają mu wiadomości (nagrane wcześniej) na automatycznej sekretarce w jego telefonie komórkowym. Inne wskazówki są również ukryte na fałszywych stronach internetowych utworzonych z tej okazji, nawet w WydanieKtóry, jako partner wydarzenia, opublikował z tej okazji cztery „makietowe” artykuły kręcące fabułę gry.

Wyszukiwanie „pełnej fikcji”

W 2012 roku Eric Viennot i studio Lexis Numérique dotrzymają obietnicyz pomnikiem Wraz ze swoim duchowym następcą, Wszystkie są niekompletne. Gracze nie muszą już wychodzić z gry tylko po to, by szukać wskazówek online (lub, tym razem, na Mond, partner w nowym tytule): Muszą współpracować, aby wyprowadzić ich na zewnątrz, w prawdziwym życiu, udając się na przykład do szatni na dworcu kolejowym w Belgradzie, a nawet spotykając się fizycznie z pewnymi postaciami. Co więcej, przygoda rozgrywa się w czasie rzeczywistym przez osiem tygodni: każdego wieczoru gracze są zapraszani do wspólnej dyskusji, aby ocenić swoje badania i wnioski.

Jak wskazano w tym czasie naukowieca potem cel „Próba połączenia gier wideo, internetu, telefonów komórkowych i kina, by wreszcie dotrzeć do Świętego Graala [d’Eric Viennot]co nazywa „pełną fikcją”.

Przeczytaj także: „Alternatywne umysły” na granicach rzeczywistości

Jeśli likwidacja Lexis Numérique została ogłoszona w 2017 roku, Eric Viennot nigdy nie przestał pracować nad kwestią narracji międzymedialnej. W styczniu 2021 r. W związku z tym zobowiązał się opublikować seryjne śledztwo w formie biuletynu.

Przy średnio dwóch odcinkach tygodniowo Eric mówi Venotowi, jak próbował Aby odróżnić fakty od fikcji Po przeczytaniu opowiadania przedstawionego jako prawdziwe w książce Atlas bezludnych wysp (Opublikowane przez Arthaus w 2010). Niemiecka pisarka Judith Chalansky opowiada historię Marca Leblina, Francuza, który od dzieciństwa marzył o „język zupełnie mu nieznany”który w wieku trzydziestu trzech lat okazał się terminem staropolinezyjskim.

READ  To jest teraz gorąca oferta, karta graficzna AMD Radeon RX 6800 XT jest objęta ogromną promocją -60% na Amazon

Wstrzymany w lipcu 2021 r. biuletyn miał ukazać się drugi sezon w 2022 r., który nie ujrzy światła dziennego. W czerwcu 2022 r. Eric Venott wyjaśnił na Twitterze, wprowadzając „ostatnie szlify” Jak na książkę poświęconą temu tematowi przywodzi na myśl zwój futurystycznego filmu.

Eric Venot na kilku randkach

10 marca 1960 Narodziny w Lyonie

1990 Współzałożyciel studia Lexis Numérique

1998-2004 realizowany Przygody wujka Ernsta, Seria pięciu przygodowych gier logicznych

2003 Pierwszy odcinek serialu z pomnikiem

2007 Rycerz Sztuki i Literatury

27 lipca 2022 śmierć w Marsylii