Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Elon Musk i SpaceX musieli wprowadzić kilka zmian, aby rakieta ponownie wystartowała

Elon Musk i SpaceX musieli wprowadzić kilka zmian, aby rakieta ponownie wystartowała

Kosmos – Elon Musk ponownie próbuje szczęścia. Drugi start testowy Starship, największej i najpotężniejszej rakiety w historii, odbędzie się w sobotę 18 listopada. SpaceX posiada licencję Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), amerykańskiego organu regulacyjnego ds. lotnictwa. Ale to nie było pewne, siedem miesięcy po starcie spowodował znacznie więcej szkód, niż oczekiwano.

Jak widać na filmie u góry artykułu, Platforma startowa nie spełniała standardów i zwrócono uwagę na zagrożenia dla różnorodności biologicznej w obszarze startu, co doprowadziło do błędu Śledztwo FAA. Jeśli dodamy do tego fakt, że rakieta eksplodowała po czterech minutach, ten pierwszy start był daleki od sukcesu, wbrew temu, co zapowiadał Elon Musk, szef SpaceX.

Całkowicie przebudowane stanowisko strzeleckie

Powrót do wiosny. 20 kwietnia 2023 roku w niebo wzniosła się 120-metrowa rakieta. Jednak w momencie startu wspaniała chmura pyłu utworzyła się w pobliżu 33 silników startowych i rozprzestrzeniła się na miasto Port Isabel w Teksasie, około dziesięć kilometrów od platformy startowej SpaceX. Samochody i domy mieszkańców są pokryte warstwą kurzu, co niepokoi władze lokalne; Postanowili zamknąć plażę Boca Chica i część autostrady biegnącej obok Bazy Gwiezdnej.

Nie uratowano także wyrzutni rakiet. Został częściowo zniszczony przez siłę silników maszyny, wyrzucając w powietrze gruz i kawałki betonu. Pod infrastrukturą wykopano także głęboki dół.

Jak podaje witryna, Elon Musk potwierdza, że ​​dokonano zmian stronie internetowej Space.com, żeby te problemy już się nie pojawiały. Przebudowano obszar startu i system „zanurzenie” Woda zainstalowana i sprawdzona. Strumienie wody odprowadzane podczas pracy silników powinny tłumić fale dźwiękowe, a tym samym redukować wibracje. Prezes SpaceX wyjaśnił również, że w celu wzmocnienia platformy wylano 1000 metrów sześciennych żelbetu o wysokiej wytrzymałości.

Zagrożenie dla różnorodności biologicznej?

Druga kwestia środowiskowa wiąże się z różnorodnością biologiczną. Kilka organizacji pozarządowych oświadczyło, że chce pozwać SpaceX za szkody spowodowane pierwszym startem. „Obszar uwolnienia znajduje się w sąsiedztwie siedlisk gatunków chronionych.”Organizacja pozarządowa ogłosiła w komunikacie prasowym Centrum Różnorodności BiologicznejPotwierdzam, że test miał Opryskiwanie okolic cząsteczkami » Cienki.

READ  Minister Zdrowia uruchamia biały plan narodowy, hospitalizacja na najwyższym poziomie od dziesięciu lat

Organizacja potępiła także zanieczyszczenie hałasem i pożary. Według federalnych służb ochrony dzikiej przyrody pierwszy lot testowy spowodował pożar na obszarze około 1,5 hektara w parku regionalnym Boca Chica, na południe od miejsca startu. „Konsekwencje startu obejmują wyrzucenie wielu kawałków betonu, stalowych płyt, metalu i innych przedmiotów na setki metrów oraz chmurę osadzonego pokruszonego betonu”. Nawet ponad 10 kilometrów na północny zachód od miejsca ostrzału, szczegółowe informacje podały służby federalne.

Federalna Administracja Lotnicza wszczęła dochodzenie środowiskowe prowadzone we współpracy z federalną Służbą ds. Rybołówstwa i Dzikiej Przyrody. Ale to jeszcze nie koniec. W odpowiedzi na pytanie Agence France-Presse Jared Margolis, prawnik Centrum Różnorodności Biologicznej, powiedział: „Obawiamy się, że drugi start ponownie spowoduje znaczne szkody dla środowiska”.

NASA jest w pogotowiu

Do tego dochodzi główny problem SpaceX: sama rakieta. Podczas pierwszego testu oba stopnie pojazdu nie rozdzieliły się w locie. Elon Musk na początku października poinformował, że system separacji został zmieniony, dodając, że odbędzie się testowanie tego nowego systemu „Najniebezpieczniejsza część” Od drugiej próby. „Nie chcę robić sobie nadziei”I ostrzegł.

Ten nowy start będzie ściśle monitorowany, szczególnie przez NASA. W rzeczywistości SpaceX jest odpowiedzialne za budowę lądownika, który umieści astronautów na ziemi księżycowej podczas misji Artemis 3 zaplanowanej na grudzień 2025 r. Lądownik powinien być zmodyfikowaną wersją statku kosmicznego Starship, ale maszyna nadal nie jest gotowa.

Jim Frye, starszy urzędnik NASA, wielokrotnie wyrażał obawy dotyczące Artemidy 3, szczególnie z tego powodu „Trudności, przed którymi stoi SpaceX”. ” Możemy spodziewać się, że projekt zostanie wdrożony około 2026 roku.– powiedział w czerwcu. Dwa miesiące później zasugerował nawet, że misja Artemis 3 może zamienić się w „ Inna misja » W przypadku opóźnienia w niektórych kluczowych elementach.

READ  Kolorem, światem, Francją, Europą i podróżami

Zobacz także na HuffPost :