Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dlaczego rowery elektryczne tej znanej marki są sprzedawane we Francji na skraju legalizacji

Dlaczego rowery elektryczne tej znanej marki są sprzedawane we Francji na skraju legalizacji

Według holenderskich mediów Brite rowery elektryczne Super73 są po prostu nielegalne. Liczne tryby wspomagania dostępne w aplikacji mobilnej pozwalają na jazdę z prędkością 35, a nawet 45 km/h. Co stawiałoby je w gronie szybkich rowerów, rządzących się rygorystycznymi zasadami. Skontaktowaliśmy się z prawnikiem specjalistą, aby spróbować wyjaśnić tę sprawę.

Źródło: Vander Films

Amerykańska marka Super73 słynie z rowerów elektrycznych Fatbikes, które charakteryzują się ogromnymi kołami i stylem vintage. Problem: VAE są prawdopodobnie nielegalne we Francji i Europie. Na kwestię tę zwróciła uwagę holenderska strona internetowa świecącyktóry jest uważany za niezawodny.

Testując model Super73, świecący Zdałem sobie sprawę, że możliwe jest uwolnienie prędkości roweru poprzez prosty tryb wspomagania, który można wybrać w aplikacji mobilnej marki. Łatwe jak ciasto. Testowany produkt oferował łącznie cztery tryby wspomagania:

  • Tryb 1: Wspomaganie elektryczne ograniczone do 25 km/h;
  • Tryb 2: Wspomaganie elektryczne do 35 km/h;
  • Tryb 3: Wspomaganie elektryczne do 45 km/h;
  • Tryb 4: Tryb Boost, z pedałem przyspieszenia, umożliwiający osiągnięcie prędkości powyżej 50 km/h.

Nielegalne media?

Media świecący Skontaktowałem się z Inspektoratem Środowiska Człowieka i Transportu (ILT) w Holandii, który wskazał, że rower elektryczny, który z asystą przekracza prędkość 25 km/h, należy do kategorii rowerów szybkich, które podlegają przepisom dotyczącym hulajnogi. Dokładnie tak jest we Francji.

Oczywiście cykle Super73 są domyślnie skonfigurowane w trybie 1. Problem polega jednak na tym, że zostały zaprojektowane tak, aby przyjmować i zapewniać prędkości przewyższające standardy rowerów elektrycznych w trybach 2, 3 i 4. W takim przypadku są one uważane za rowery szybkie i muszą być zgodne z odpowiednimi przepisami.

Dla przypomnienia, szybki rower to ubezpieczenie, tablica rejestracyjna, atestowane rękawiczki i kaski, zakaz poruszania się po ścieżkach rowerowych czy wymóg posiadania świateł mijania i tylnego światła stopu.

Po wybraniu trybu 2, 3 lub 4 aplikacja wyświetla mały komunikat informujący, że wymienione tryby są zabronione na drogach publicznych w Unii Europejskiej. Nawiasem mówiąc, użytkownik będzie ponosił wyłączną odpowiedzialność za przestrzeganie lokalnych przepisów. W tym przypadku Super73 nakłada na użytkownika obowiązek zapewnienia sobie ochrony. Jego zadaniem jest nie łamanie prawa, ograniczając się do Mode 1 na drogach publicznych. Kiedy już pojedzie drogą prywatną, może włączyć tryb 2, 3 lub 4. No cóż, czemu nie.

READ  Odkryto embrion dinozaura sprzed co najmniej 66 milionów lat

Sprawy Cowboy i VanMoof

Problem polega na tym, że nie jest możliwe – szczególnie w przypadku organów ścigania – sprawdzenie w każdym przypadku z osobna, kto przestrzega tej zasady. Naruszenia mogłyby wówczas się mnożyć, co prawdopodobnie miało miejsce w tamtym czasie w przypadku klientów Cowboya. Do 2020 roku belgijska firma oferowała tryb terenowy (który usunął oprogramowanie uprzęży) w Cowboy 1 i Cowboy 2, a następnie wycofał go w Europie wraz z wypuszczeniem Cowboya 3 ze względów bezpieczeństwa i ubezpieczenia.

W często zadawanych pytaniach„, Cowboy poradził również właścicielom Cowboy 1 lub 2, aby trwale usunęli tę funkcję”. Aby uniknąć nieporozumień z policją w przypadku kontroli roweru Dla tych, którzy chcą, z trybu terenowego można korzystać wyłącznie na terenach prywatnych.

Tryb kowboja terenowego
źródło: kowboj

W listopadzie 2020 r. firma VanMoof również zmieniła kurs, usuwając parametr „USA”, który dzięki wspomaganiu umożliwiał rowerom elektrycznym marki rozpędzanie się do 32 km/h. powód ? Policja zatrzymała bardzo dużą liczbę niemieckich agentów, gdyż uznano, że ich tempo jest zbyt wysokie i na które pozwala ww. metoda. ” 17 listopada wprowadzimy zmianę, aby uniknąć dyskusji na temat zgodności z tymi przepisami», Lider grupy napisałbliższe relacje.

Super73 jest zaskoczony wypowiedziami ILT

Ze swojej strony Inspektorat ds. Środowiska Człowieka i Transportu (ILT) uważa, że ​​tego typu alerty – słynny komunikat w aplikacji – są niewystarczające. Organizacja wyjaśnia swoje spostrzeżeniaświecący :

Jeżeli producent umożliwia użytkownikowi końcowemu pojazdu regulację prędkości wspomagania pedałowania w przystępny sposób, który nie wiąże się z jakąkolwiek fizyczną modyfikacją pojazdu, tak aby układ napędowy w dalszym ciągu zapewniał wspomaganie w danym momencie i w określonym czasie jadący z prędkością większą niż 25 km/h, wówczas pojazd jest w jego definicji nie rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, ale motorowerem.

Holenderskie media skontaktowały się również z Super73 Europe, który powiedział:Zaskoczyły go oświadczenia inspekcji rządowej„.ILT przeanalizował już przypadek Super73, bez żadnego ostrzeżenia ani kary.

READ  Wpływ przestrzeni kosmicznej na krew astronautów
Seria Super Przygoda 73 (3)
Źródło: Super73

Jednak Super73 przyznaje, że odblokowanie rowerów elektrycznych za pomocą aplikacji jest stosunkowo łatwe i chciałby się tym zająć. „Pracujemy nad tym i nadchodzą modyfikacje. Ale jak każda modyfikacja oprogramowania, wymaga to dużo pracypowiedział Nico Danan, dyrektor generalny Super73 w Europie.

Idąc witryna europejska Z Super73 jasno wynika, że ​​marka jest stosunkowo konserwatywna w kwestii trybów niezamykanych na klucz. Z drugiej strony agent Cruise, który zajmuje się dystrybucją rowerów tej marki we Francji, wyraża się bardzo jasno: SUPER73 – S2 został wyróżniony na stronie Wszystkie te tryby wykorzystuje przy prędkościach powyżej 25 km/h.

Odpowiedzi od wyspecjalizowanego prawnika

Strona produktu faktycznie określa, że ​​w trybach 2, 3 i 4 dozwolone są tylko metody specjalne. Nazywa się to także: „Aby aktywować tryby jazdy od 2 do 3, kierowca musi otworzyć aplikację Super73, zaakceptować regulamin i aktywować żądany tryb jazdy, który odblokuje dodatkową moc i prędkość ».

Tutaj proces odblokowywania roweru elektrycznego jest bardzo jasno wyjaśniony. Ponadto na stronie podano: „Wszystkie nasze modele Super73 są dostarczane jako rowery wspomagane elektrycznie (EPB), które są zgodne z przepisami europejskimi i nie wymagają prawa jazdy ani rejestracji. Prędkość jest ograniczona do 25 km/h przy ciągłym silniku o mocy 250 WKlip ten jest dość paradoksalny, gdyż w prostym trybie dostępnym z aplikacji całkiem możliwe jest przekroczenie prędkości 25 km/h.

Seria Super Przygoda 73 (3)
Źródło: Super73

Skontaktowaliśmy się z prawnikiem Jeanem-Baptiste Le Dalem, JD, specjalistą w dziedzinie prawa samochodowego i mobilności oraz autorem przewodnika prawnego EDPM, aby spróbować wyjaśnić tę sytuację. Zainteresowana strona”Rozumie pomysł, ale z prawnego punktu widzenia jest on nieco na granicy„, mówi nam. „Załóżmy, że nie jest to główny duch tekstów. Limit, który można dowolnie podnieść o 25 km/h, wydaje mi się restrykcyjny. Problem w tym, że nie mamy dowodów na to, że po drogach publicznych rzeczywiście porusza się człowiek z maszyną, której prędkość jest ograniczona do 25 km/h.„, on kontynuował.

READ  Dysk Google zrzeka się „kary” za darmowe konta

Jeśli chodzi o odpowiedzialność użytkownika i producenta, Maître Le Dall uważa, że ​​odpowiedzialność ponoszą obie strony. „Rowerzysta elektryczny nie powinien puszczać swojej maszyny na drogi publiczne. Ale z drugiej strony producent wprowadzający produkt na rynek musi przestrzegać przepisów. Jeśli powiemy, że jest przedstawiany jako VAE, a tak naprawdę go nie ma, to mamy z tym trudności».

Super73 gra według zasad gry

I kontynuujmy:Następnie możemy sobie wyobrazić maszyny teoretycznie zaprojektowane do specjalnych ścieżek„Naszym zdaniem Super73 bardzo dobrze radzi sobie z tym prawnym podejściem”.Możesz zrobić wszystko, ale w praktyce musisz umieć kontrolować. Nie są jasne, czy organy ścigania będą kontrolować wszystko» – konkluduje zainteresowana osoba.

Według marki, z którą się skontaktowaliśmy, „VAE Super73 są legalne i zgodne z europejskimi przepisami EPAC„. Zwraca także uwagę, że holenderskie mediaświecącySUPER73 nie wspomniał o ZG, jedynym modelu specjalnym dla aplikacji mobilnej… a co za tym idzie o trybach niemożliwych do zablokowania. Również. Jednak całkowicie możliwe jest zamówienie innego Fatbike tej marki, jak widzieliśmy podczas symulacji zakupu. Koszty dostawy do Paryża wynoszą na przykład 25 € dla wspomnianego powyżej SUPER73 – S2.

super73
Źródło: Super73

Super73 najwyraźniej w jakiś sposób bawi się zasadami gry, sprzedając rowery elektryczne skonfigurowane w ten sposób, ale można je odblokować za pomocą prostego trybu dostępnego w aplikacji mobilnej. Następnie przenosi swoją odpowiedzialność jako producenta na użytkownika, przypominając mu jedynie o zasadach, których nie należy łamać. Użytkownik może wówczas przestrzegać go na drogach publicznych. Chociaż te potężne tryby pomocy nie powinny być oferowane domyślnie.


Chcesz dołączyć do społeczności pasjonatów? Nasza niezgoda Wita, jest miejscem wzajemnej pomocy i pasji do technologii.