Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czwarty kolor sygnalizacji świetlnej może wkrótce ujrzeć światło dzienne

Czwarty kolor sygnalizacji świetlnej może wkrótce ujrzeć światło dzienne

Długie oczekiwanie na czerwonym świetle, gdy skrzyżowanie jest puste: ta strata czasu może wkrótce stać się tylko odległym wspomnieniem. W hipotetycznej przyszłości, w której samojezdne samochody staną na naszych drogach, sygnalizacja świetlna może otrzymać czwarty kolor. cel? Skorzystaj z nowych technologii, aby usprawnić ruch i zmniejszyć ogólne zużycie paliwa.

Zainstalowanie białego światła, które mówi ludzkim kierowcom, aby podążali za samojezdnymi pojazdami zbliżającymi się do skrzyżowania: to pomysł przedstawiony przez naukowców z North Carolina State University. Jak wyjaśnia ScienceAlertTechnologia ta będzie opierać się na mocy obliczeniowej samojezdnych samochodów.

Konkretnie, oto jak to działa: autonomiczne pojazdy będą stale komunikować się ze sobą, a także z sygnalizacją świetlną. Kiedy znaki są białe, kierowcy w ruchu drogowym wiedzą, że muszą podążać za pojazdem przed nimi: zatrzymać się, jeśli się zatrzymasz, przejechać przez skrzyżowanie, jeśli zrobisz to samo. Gdy liczba samojezdnych pojazdów obecnych na skrzyżowaniu spadnie poniżej pewnego limitu, sygnalizacja świetlna powróci do swoich tradycyjnych kolorów.

Pozwoli to między innymi na bardziej wydajną i inteligentną koordynację przepływu ruchu poprzez priorytetowe traktowanie zbieżnych dróg o największym natężeniu ruchu. Pojazdy autonomiczne mogą być również doskonałymi wskaźnikami optymalnych prędkości do przyjęcia.

Usprawniony ruch

W poprzednich symulacjach autonomiczne pojazdy demonstrowały swoje niesamowite możliwości. Będą w stanie poprawić płynność ruchu, zwłaszcza w obecności białego światła. Im więcej tych pojazdów znajduje się na skrzyżowaniu, tym płynniejszy będzie ruch, co może skutkować potencjalną 40-99% poprawą zmniejszenia opóźnień.

Korzyści nabierają jeszcze większego znaczenia, gdy odsetek samochodów autonomicznych przekroczy 30%. Przy 70% samojezdnych pojazdów w ruchu skrzyżowanie może zasadniczo działać w oparciu o białe światła, dzięki czemu ruch alternatywny jest w pełni inteligentny i automatyczny.

READ  Artemis I: Po co czekać tak długo, zanim rakieta zostanie ponownie wystrzelona?

Ale wciąż musimy poczekać, aby zobaczyć korzyści płynące z tego postępu. Obecnie naukowcy nie dysponują technologią, aby przeprowadzić tak ambitny projekt, choć nie zajęłoby to dużo czasu: kolejnym krokiem mogą być eksperymenty w określonych obszarach.