Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Co dziesiąty Brytyjczyk przyznaje, że nic nie wiedział o II wojnie światowej.

Co dziesiąty Brytyjczyk przyznaje, że nic nie wiedział o II wojnie światowej.

Ale 37% nie ma pojęcia, kiedy wybuchła II wojna światowa, a 47% nie wie, że inwazja Hitlera na Polskę faktycznie ją wywołała i spowodowała od 35 do 60 milionów ofiar na całym świecie.

Co więcej, 38% nie wie, który kraj wyszedł zwycięsko z wojny.

Jednak badanie, które zostało zlecone z okazji premiery gry komputerowej Company of Heroes 3 z okresu II wojny światowej, wykazało, że 44% ankietowanych twierdzi, że wie coś o konflikcie.

Tylko dziewięć procent przyznało, że było „zrozpaczonych” tym faktem.

Badanie wykazało również, że 40% dorosłych nie wiedziało, czym był nalot – nie wiedziało, że była to niemiecka kampania bombowa przeciwko Wielkiej Brytanii, która miała miejsce w 1940 i 1941 roku.

A 30% nie wie, że bomba atomowa została użyta w japońskich miastach Hiroszima i Nagasaki w 1945 roku.

Ponadto 42% nie wie, że bitwa pod Stalingradem miała miejsce w byłym Związku Radzieckim.

A 29% nie ma pojęcia, czym jest Dunkierka, mimo że gmina francuska była główną placówką podczas II wojny światowej.

Młodym ludziom wydaje się szczególnie brak wiedzy na temat konfliktu, przy czym 10% młodych ludzi w wieku 18-24 lata uważa, że ​​Bitwa o Anglię doprowadziła do wybuchu II wojny światowej, a 7% uważa, że ​​D-Day na plażach Normandia w 1944 roku była przyczyną wybuchu wojny.

Osiem procent tej grupy wiekowej uważa, że ​​bitwa pod Stalingradem miała miejsce w Wielkiej Brytanii, a dziewięć procent uważa, że ​​Dunkierka leży w Irlandii.

„Pragniemy dowiedzieć się, jak II wojna światowa ukształtowała życie, jakie znamy” — powiedział David Littman, wiceprezes ds. produkcji w firmie Relic Entertainment, Inc.

Ponieważ liczba weteranów nadal spada, badanie podkreśla rolę, jaką rozrywka, taka jak gry wideo, odgrywa obecnie w edukowaniu ludzi na temat tego kluczowego momentu w historii.

READ  Wytypuj SULKY WORLD CUP 4 LATA

„W Company of Heroes 3 poczuliśmy się odpowiedzialni za dostarczenie prawdziwie autentycznych doświadczeń wojennych, dzięki kampaniom we Włoszech i Afryce Północnej, których celem jest uświadomienie graczom ogromnych poświęceń poniesionych podczas II wojny światowej”.

Badanie przeprowadzone przez OnePoll wykazało, że dorośli częściej dowiadują się o II wojnie światowej z filmów dokumentalnych (64%) i filmów (59%) niż ze szkoły (55%).

A dzieci w wieku 18-24 lat wiedzą o konfliktach tyle samo z gier wideo (33%), co z muzeów (34%).

Ale 40% młodych ludzi uważa rozrywkę za najskuteczniejsze narzędzie poznawania II wojny światowej.

A 36% uważa, że ​​gry wideo będą wykorzystywane do nauczania dzieci o tym okresie w szkołach do 2030 roku.

Choć 45% młodych ludzi przyznaje, że chciałoby wiedzieć więcej o tym okresie, to tylko 35% z nich faktycznie opowiada o własnych doświadczeniach z rodziną i przyjaciółmi.

Aby uczcić premierę Company of Heroes 3, jej twórcy połączyli siły z komikiem i analitykiem z czasów II wojny światowej, Alem Murrayem, aby dostarczyć fanom kody do gry za pomocą specjalnie wyszkolonego gołębia pocztowego o imieniu CoHdy.

Podczas I i II wojny światowej te pierzaste stworzenia, czasami nazywane gołębiami bojowymi, były używane do wysyłania wiadomości wojskowych ze względu na ich zdolność wyszukiwania, szybkość i wysokość.

A teraz, z pomocą Birds for Film, które szkoliło zwierzęta na potrzeby filmu i telewizji, ta metoda komunikacji zostanie ponownie wykorzystana – aby „największy fan” gry dostał swój egzemplarz jako pierwszy.

Al-Marri powiedział: „Jako entuzjasta II wojny światowej i dotychczasowy wielki fan serii, skorzystałem z okazji, aby pomóc firmie SEGA wypuścić Heroes 3.

„Ponieważ mamy mniej bezpośredni kontakt z tymi, którzy żyli w czasie wojny, ważne jest, abyśmy szukali innych sposobów na pogłębianie naszej wiedzy i zapobieganie zapomnieniu trudnych lekcji, których nauczyliśmy się podczas II wojny światowej.

READ  Przeżyj na nowo osiągnięcie francuskich siatkarzy przeciwko Polsce, półfinalistów

„Stworzenie usługi dostawy przy użyciu gołębi pocztowych było wyjątkowym doświadczeniem.

A trzeba pamiętać, że 32 pierzaste zwierzęta otrzymały medale w uznaniu wszystkiego, co wycierpiały w czasie wojny. »