Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Buzzfeed News, nowa ikona mediów, zostanie wyłączona

Buzzfeed News, nowa ikona mediów, zostanie wyłączona

NOWY JORK: Kierownictwo grupy ogłosiło w czwartek zamknięcie BuzzFeed News, serwisu informacyjnego Buzz Feed, w ramach planu oszczędnościowego, przypieczętowującego awarię jednego z bezpłatnych tokenów informacyjnych w Internecie.

„Redukujemy dzisiaj naszą siłę roboczą o około 15%… i rozpoczynamy proces zamykania BuzzFeed News”, napisał rozrywkowy serwis informacyjny BuzzFeed.com, współzałożyciel i dyrektor generalny BuzzFeed News. Jonah Peretti z BuzzFeed w notatce dla pracowników powiedział AFP, że są tego świadomi.

„Zwolnienia mają miejsce w prawie każdym dziale” – dodał i „stwierdziliśmy, że firma nie może dłużej finansować BuzzFeed News jako samodzielna organizacja”.

To 15% siły roboczej około 180 pracowników w BuzzFeed, który ma około 1200. Akcje BuzzFeed straciły około 20% w czwartek na nowojorskiej giełdzie po ogłoszeniu.

Według kierownictwa grupy, „szereg stanowisk” zostanie otwartych w ramach BuzzFeed.com i „HuffPost”, bezpośredniego konkurenta przejętego przez BuzzFeed w 2020 roku.

„W przyszłości będziemy mieć jedną markę informacyjną, HuffPost, która jest dochodowa i ma lojalnych odbiorców na żywo na stronie głównej” — dodał Jonah Peretti.

Nagroda Pulitzera

Uruchomiony w 2006 roku BuzzFeed jest uważany za punkt odniesienia dla nowej generacji bezpłatnych, przesiąkniętych popkulturą serwisów społecznościowych, których model ekonomiczny opierał się prawie wyłącznie na reklamach.

BuzzFeed News, publikacja wyłącznie informacyjna i śledcza, została uruchomiona w fazie drugiej i zatrudnia około sześćdziesięciu pracowników.

Ogłoszenie zamknięcia pojawia się w napiętym kontekście medialnym po latach wzrostu, w szczególności na tle spadających inwestycji reklamowych.

Równolegle z planami masowych zwolnień u gigantów nowych technologii zwolniono też miejsca pracy w CNN, NBC czy w redakcjach Vox Media Group, właściciela serwisów Vox, The Verge czy New York Magazine.

Według Chrisa Roacha, profesora dziennikarstwa i dziekana Szkoły Komunikacji Uniwersytetu Quinnipiac, „BuzzFeed stał się zbyt agresywny i stracił koncentrację”.

„Zdobył nagrodę Pulitzera. Ale przestał robić to, co sprawiło, że odniósł sukces”, powiedział AFP, czyniąc go „obowiązkową lekturą dla dwudziestokilkulatków”.

READ  Alfa Romeo: niesamowita ocena producenta

„Oto przestroga dla startupów medialnych: nie traćcie z oczu tego, co sprawia, że ​​odnosicie sukcesy” — dodał Chris Roach.

Jonah Peretti mówił o „niezliczonych wyzwaniach”, przed którymi stanęła jego firma, w tym o pandemii, ale także o „stagnacji technologicznej, trudnej gospodarce, krachu giełdowym, spowolnieniu rynku reklamy cyfrowej oraz ciągłych zmianach pod względem odbiorców i platform. „

Wskazał również, że istnieje rynek dla Spac, które są notowanymi instrumentami finansowymi do łączenia się ze spółkami, które chcą wejść na giełdę, „co traci impet i skutkuje mniejszym kapitałem”. BuzzFeed wszedł na giełdę w ten sposób pod koniec 2021 roku, ale zebrał znacznie mniej pieniędzy, niż oczekiwano.

Ale Jonah Peretti przyznał, że mógł lepiej „zarządzać” tymi zmianami i „nie spieszył się z zaakceptowaniem faktu, że duże platformy nie zapewnią dystrybucji ani wsparcia finansowego potrzebnego do utrzymania jakości wolnego dziennikarstwa opartego na sieciach społecznościowych”.