Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

BMW 125i (2008-2013), mały rarytas, duża przyjemność, od 12 000 euro

BMW 125i (2008-2013), mały rarytas, duża przyjemność, od 12 000 euro

Jakie są gospodarstwa?

Są to samochody o szczególnym znaczeniu i dlatego warte zachowania. Niekoniecznie jest przestarzały, ale występuje w określonych ilościach, albo dlatego, że tak zdecydował producent, albo dlatego, że zaprzestano jego produkcji. Następnie wykorzystują cechy, które czynią je szczególnie pożądanymi: silnik, podwozie, projekt lub koncepcja. Wreszcie, prawdopodobne jest, że ich ocena wzrośnie. Dodatkowy argument, aby zebrać go przed wszystkimi!

Dlaczego BMW 125i jest kolekcjonerskie?

Wracając do kompaktowych coupe i kabrioletów, BMW nie zapomina o swoich korzeniach: sześciocylindrowa atmosfera jest w grze! I będzie to ostatnia bawarska firma, która w modelach nowej generacji będzie oferować wyłącznie bloki z doładowaniem. Rozwijając moc 218 koni mechanicznych, 125i utrzymuje rozsądną moc, jednocześnie wywołując mechaniczne skinienie głową, które jest nieskończenie lepsze od czterosuwowego turbodoładowania, które później zapewniłoby moc równoważną serii 2. To kwintesencja tradycji BMW ucieleśniona w 125i Coupé i Cabriolet zasługuje na zachowanie bardziej niż kiedykolwiek.

Seria 1 E87 zrobiła dużo hałasu, kiedy została wypuszczona w 2004 roku. Dlaczego? Ponieważ otworzył projekt „flame surface”, drogi Chrisowi Bangle, szefowi designu bawarskiej marki. Jednak nie ma żadnego podgatunku BMW, ponieważ jest potęgą, która ma wiele wspólnych elementów platformy z serią 3 E90: samochody były opracowywane jednocześnie. Od 2005 roku seria 1 korzysta z imponującego 6-calowego, 3,0-litrowego silnika N52 o mocy 265 KM w swojej wersji 130 I. Ultranowoczesny blok, który korzysta z Double Vanos (ciągły przesuwnik fazy wałka rozrządu), Valvetronic (system zwiększonego skoku zaworów), dynamiczny dolot, sterowana pompa wodna, a nawet elementy magnezowe. Brakuje mu tylko bezpośredniego wtrysku: o wiele lepiej pod względem niezawodności!

W czerwcu 2007 roku zadebiutowało BMW serii 1 Coupe, które jest o 13 cm dłuższe niż początkowy model hatchback.

W lipcu 2007 roku, kiedy właśnie skorzystał z przeprojektowania mającego na celu poprawę wykończenia, Seria 1 była dostępna jako coupe E82. Jest o 13 cm dłuższy niż wersja hatchback, osiągając 4,36 m, co korzystnie wpływa na pojemność bagażnika (łącznie 370 litrów, wzrost o 20 litrów). Konserwatywnych entuzjastów marki uspokaja bardziej klasyczne podwozie, a pod maską kryją się specjalne silniki.

Mówiliśmy już o 3,0-litrowym biturbo 135i, ale nie 3,0 litra Atmo. Całkiem inny, ten blok jest w rzeczywistości blokiem 130i, ale zmniejszony do 218 KM z innym rozkładem. Mogliśmy znaleźć 2,5-litrowy 325i (ta sama moc), ale nie, w BMW lubimy trochę złożoności. W rzeczywistości ten 3,0-litrowy silnik pracuje bardziej płynnie (270 Nm momentu obrotowego od 2500 obr./min), zapewniając bardziej zrelaksowaną, ale nie powolną jazdę. Osiągi tego wariantu 125i są naprawdę wysokie: szczytowe 245 km/h, od 0 do 100 km/h ogłoszone w 6,4 sekundy.

READ  Jak wykorzystuje się potęgę Sztucznej Inteligencji w branży Kasyn Online?
BMW serii 1 Coupe o kodzie E82 skrywa zarośnięty bagażnik: 370 litrów, czyli o 20 litrów więcej niż ten z tylną klapą.
BMW serii 1 Coupe o kodzie E82 skrywa zarośnięty bagażnik: 370 litrów, czyli o 20 litrów więcej niż ten z tylną klapą.

W przedziale pasażerskim 125i oferuje w standardzie dwustrefową automatyczną klimatyzację, radio CD, czujniki deszczu i światła, a nawet tempomat. Dostępne są cztery wykończenia: Comfort (34 150 euro), Excellse (34 950 euro, z radarem cofania i innym wystrojem), Luxury (36 500 euro, w tym wykończenia ze skóry i drewna) oraz Sport Design (36 400 euro, komfort ze sportowym wystrojem i siedzeniami, plus twardsze zawieszenie z 17 oponami). Pod koniec 2007 roku seria Coupe 1 była dostępna jako kabriolet, a sprzedaż obu miała miejsce i tak w 2008 roku (+ 4450 euro za kabriolet).

Pod koniec 2007 roku BMW serii 1 było dostępne jako bardzo stylowy kabriolet E88, wyposażony w elektryczny miękki dach zamiast wysuwanego twardego dachu.
Pod koniec 2007 roku BMW serii 1 było dostępne jako bardzo stylowy kabriolet E88, wyposażony w elektryczny miękki dach zamiast wysuwanego twardego dachu.

W przeciwieństwie do serii 3, która korzysta z chowanego twardego dachu, Model 1 zachowuje elektryczny miękki dach, który poprawia komfort mieszkania i ogranicza przyrost masy (+105 kg). Później coupé i kabriolet 125i ewoluowały dopiero w 2010 roku, przyjmując nowe przednie i tylne światła, mimo to otrzymały GPS typu CIC (stały ekran) DVD w 2008 roku. Karierę zakończyli w 2013 roku.

Nawet z założonym dachem BMW serii 1 Cabrio zachowuje swój urok.  Oto wersja z początku 2008 roku.
Nawet z założonym dachem BMW serii 1 Cabrio zachowuje swój urok. Oto wersja z początku 2008 roku.

Ile to kosztuje ?

Rating przestał spadać, a prawdopodobnie nawet wzrośnie. Policz co najmniej 12 000 euro za kabriolet z prawie 200 000 km, ale w dobrym stanie. Za 14 000 euro oferujemy auto z przebiegiem 150 000 km, natomiast za 17 000 euro znajdziemy egzemplarze z przebiegiem 100 000 km. Płacąc do 20 000 euro prezentujemy sobie 125i z przebiegiem 50 000 km. Coupé, jako rzadkie, kosztuje dodatkowo około 2000 euro. Ilości te różnią się w zależności od wyposażenia, ponieważ katalog BMW jest pełen opcji.

W 2010 roku BMW serii 1 E82/E88 zyskało na nowych reflektorach i powiększonych lusterkach.
W 2010 roku BMW serii 1 E82/E88 zyskało na nowych reflektorach i powiększonych lusterkach.

Którą wersję wybierasz?

Między coupe a kabrioletem to kwestia wyboru, ale elementy mogą sprawić, że wersja będzie bardziej pożądana, jak na przykład szyberdach w coupe, bardzo wygodne sportowe fotele, a nawet nagłośnienie klasy premium.

Tylne światła zostały również zmienione pod koniec 2010 roku w BMW serii 1 Coupé i Cabrio.
Tylne światła zostały również zmienione pod koniec 2010 roku w BMW serii 1 Coupé i Cabrio.

Dlaczego kolekcjoner publikacji

Są to zwłaszcza jednostki z niskim przebiegiem (mniej niż 50 000 km od nowości), w idealnym oryginalnym stanie i bogatym wyposażeniu. Ale te 125i są naprawdę kolekcjonerami same w sobie.

READ  Chrome 101 jest dostępny, oto jego główne nowe funkcje

N52 6-rzędowy w BMW 125i jest dość solidny, ale niektóre z jego elementów peryferyjnych trzeba zobaczyć przy większym przebiegu: pompa wodna, dynamiczny zawór dolotowy Disa, nie wspominając o przeciekającej uszczelce pokrywy głowicy cylindrów.
N52 6-rzędowy w BMW 125i jest dość solidny, ale niektóre z jego elementów peryferyjnych trzeba zobaczyć przy większym przebiegu: pompa wodna, dynamiczny zawór dolotowy Disa, nie wspominając o przeciekającej uszczelce pokrywy głowicy cylindrów.

Co monitorujesz?

Ta seria 1 jest lepiej wykonana, niż sugerowałoby rozczarowujące zakończenie. Silnik bardzo solidny, ale po wymianie cewek przy 100 000 km ze 130 000 km będziemy monitorować zmienny rozrząd (czyszczenie filtrów) a przy 150 000 km rozważamy sprawdzenie zaworów Disa z wejścia dynamicznego oraz pompy wody .

Pierwszy stary DVD GPS był podatny na błędy i czasami wymagał wymiany. Poza tym nie ma większych i powtarzających się problemów do zgłoszenia, samochody te bardzo łatwo przejeżdżają 200 000 km bez oznak wieku, pod warunkiem, że są dobrze utrzymane. A co do tematu, to skrócenie interwałów wymiany oleju wskazywanych przez dość optymistyczny komputer pokładowy może wyjść tylko na korzyść!

Płynna jazda BMW 125i Cabriolet zapewnia doskonałą zabawę dzięki doskonałemu silnikowi, momentowi obrotowemu i muzyce.
Płynna jazda BMW 125i Cabriolet zapewnia doskonałą zabawę dzięki doskonałemu silnikowi, momentowi obrotowemu i muzyce.

na smyczy

Podobnie jak w serii 1 i ogólnie w BMW, 125i Cabriolet ma doskonałą pozycję za kierownicą. Przyczyniają się do tego sportowe siedzenia i, co zaskakujące, tylne siedzenia są użyteczne. Podczas uruchamiania silnik rozwesela swoim dźwiękiem. Wtedy zaskakuje nas jej wyjątkowa odporność. W połączeniu z typową płynnością rzędowej 6-tki sprawia, że ​​jazda jest bardzo przyjemna, nawet przy cichej jeździe.

Kokpit jest logicznie zaaranżowany dla BMW 125i, tutaj w 2008 roku, nawet jeśli wykończenie jest bardziej eleganckie.  Należy pamiętać, że nie ma termometru do temperatury wody!
Kokpit jest logicznie zaaranżowany dla BMW 125i, tutaj w 2008 roku, nawet jeśli wykończenie jest bardziej eleganckie. Należy pamiętać, że nie ma termometru do temperatury wody!

Pudełko jest również przyjemne w obsłudze, a sterowanie zapewnia dobrą spójność. Kiedy napiszesz trochę więcej do silnika, zdasz sobie sprawę, że jeśli jest on mniej wydajny niż 130i, to już jest sportowy, zwłaszcza że silnik osiąga 7000 obr./min bez mrugnięcia okiem. Jego muzyka jest tak odurzająca, zwłaszcza gdy przejeżdżasz przez tunel z kapturem!

Zawirowania mogą przeszkadzać już po 100 km/h, ale wiatroodporna kratka (opcja) skutecznie je usuwa, co oczywiście szkodzi tylnym siedzeniom. Zamiast tego miękki dach dobrze izoluje hałas z zewnątrz. struktura? Jest bardzo solidny, ale nie sportowy. Samochód jest wyraźnie dobrze wyważony, bardzo bezpieczny, precyzyjny i bardzo wydajny, ale ruchy nadwozia wskazują, że nie jest to samochód sportowy. Ale naprawdę dobrze się bawimy!

READ  Ten dowcip oparty na chorizo ​​jest wart objazdu

Jeśli chodzi o spalanie wszechstronnego kabrioletu, sprawdza się zarówno na krętych drogach, jak i na autostradzie, bez problemu utrzymuje się poniżej 10 l/100 km.

Nie ma alternatywy dla Youngtimera

BMW 325 / 328i E36 Coupe / Kabriolet

Wielka elegancja jak na BMW 325i Coupe E36, tutaj z 1992 roku, ale jego ostateczny wygląd pozostawia wiele do życzenia.  Na szczęście podwozie i silnik są na górze.
Wielka elegancja jak na BMW 325i Coupe E36, tutaj z 1992 roku, ale jego ostateczny wygląd pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście podwozie i silnik są na górze.

Podobnie jak Seria 1, seria 3 E36 wywołała wiele dyskusji na temat swojego projektu, kiedy została wypuszczona na rynek w 1991 roku. BMW odważyło się odwrócić nachylenie osłony chłodnicy i umieścić reflektory pod szklanym dachem! Ponadto po raz pierwszy wykończenie wykazało gwałtowny spadek w porównaniu z serią 3 E30. Z drugiej strony, z technicznego punktu widzenia, z wielowahaczową tylną osią i 24-zaworowym rzędowym 6, nie ma powodu do narzekań!

Przy pojemności 2,5 litra generuje moc 192 koni mechanicznych i umożliwia bardzo dobre osiągi. W 1992 roku seria E36 3 pojawiła się w bardzo eleganckim coupe, aw 1993 roku pojawił się równie atrakcyjny kabriolet. 2,8 litra o mocy 193 koni mechanicznych zastąpiło 2,5 litra w 1995 roku, a następnie w 1996 roku nastąpiła zmiana stylizacji, która wyraźnie zyskała na jakości wykonania. Ostatni kabriolet opuścił fabrykę w 1999 roku. Od 11 000 euro w dobrym stanie.

BMW 125i Cabriolet zachowuje tylne siedzenia, które są notorycznie ciasne, ale doskonale nadają się do użytku.
BMW 125i Cabriolet zachowuje tylne siedzenia, które są notorycznie ciasne, ale doskonale nadają się do użytku.

BMW 125i kabriolet (2008), karta techniczna

  • Silnik: 6-cylindrowy rzędowy, 2996 cm3
  • Odżywianie: zastrzyk
  • Zawieszenie: kolumny McPhersona, sprężyny śrubowe, stabilizator poprzeczny (AV); Oś wielowahaczowa, sprężyny śrubowe, stabilizator (tył)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna lub automatyczna, napęd na tylne koła
  • Moc: 218 koni mechanicznych przy 6100 obr./min
  • Moment obrotowy: 270 Nm przy 2500 obr./min
  • Włókno: 1510 funtów
  • Prędkość maksymalna: 238 km/h (dane producenta)
  • 0 do 100 km/h: 6,8 sekundy (dane producenta)

Aby znaleźć reklamy BMW 125i, przejdź do strony internetowej BMW 125i Centrum.