To mini wydarzenie dla społeczności zajmującej się naprawami iPhone’ów: oficjalne części Apple, niegdyś całkowicie nieosiągalne, są teraz dostępne w sprzedaży na Witryna partnerska dla amerykańskiej marki. Powstanie tego sklepu następuje po otwarciu dla Francuzów, 6 grudniaw ramach programu „fix-in-service”, rok po uruchomieniu usługi w Stanach Zjednoczonych.
Katalog jest wciąż bardzo szczupły: dostępne są tylko podstawowe części przeznaczone do iPhone’ów i Macbooków wydanych w 2020 lub 2021 roku, ale nie do tych, które zostaną wydane w 2022 roku. Ta otwartość, napędzana zmianami legislacyjnymi FrancuskiEuropejskie i amerykańskie, wydaje się to dokładnie obliczone, więc ceny tych części są bardzo wysokie. Przy cenie 193 euro za aparat w iPhonie 12 mini lub 327 euro za ekran w iPhonie 13 pro, jesteśmy o kilka euro blisko oficjalne stawki napraw od Apple i jego partnerów, która obejmuje nie tylko części zamienne, ale także robociznę i uwalnia klienta od wszelkiego wysiłku i ryzyka.
Jednak po bliższym przyjrzeniu się, odważni mogliby poczynić duże oszczędności, zgadzając się zwrócić część do Apple po jej demontażu, aby marka mogła ją poddać recyklingowi. Otrzymają wówczas zwrot kilkudziesięciu euro, co pozwala, biorąc pod uwagę wszystko, zaoszczędzić około 20% w porównaniu z oficjalną ceną naprawy w Apple Store.
Nieprzyjazna cena
Nadal trzeba, w nadziei na najmniejsze oszczędności, odmówić wypożyczenia zestawu naprawczego, tak bardzo polecanego przez markę, wyśmiewanego przez amerykańską prasę, bo dostarczanego w dużej, ważącej kilkadziesiąt kilogramów walizce. Ten czynsz (60 euro tygodniowo) zniweczyłby wszystkie poczynione oszczędności i unieważniłby jakąkolwiek naprawę w serwisie wewnętrznym.
Oto doskonały przykład złośliwej zgodności ze strony Apple. W odpowiedzi na większe zapotrzebowanie na naprawę iPhone’a… https://t.co/6Dm5IxGqNK
Tym samym nowym programem zainteresuje się wąska grupa klientów: osoby o zręcznych palcach, doświadczone w delikatnych naprawach, które potrafią obejść się bez instrukcji napraw firmy Apple, przeznaczonej wyłącznie do użytku z narzędziami domowymi i które będą w stanie znaleźć niezbędne tutoriale w Internecie. I kto w dodatku jest skłonny zapłacić pełną cenę, aby uzyskać dostęp do oficjalnych części Apple.
I nie jest to zły wybór, ponieważ niektóre części wydają się bardzo wrażliwe, zwłaszcza ekran lub aparat: te, które można znaleźć w internetowych warsztatach, są znacznie gorsze. Naprawy przeprowadzane w ramach tego programu mają też tę zaletę, że ich nie maNie unieważnia gwarancji na produkt.
W katalogu partnerów Apple znajdują się dwie z trzech najbardziej zepsutych części iPhone’a: ekran i bateria. Niestety brakuje trzeciego okna, tylnego okna. Brakuje również większości małych elementów wewnętrznych, co bardzo psuje: aparat do selfie, przyciski, gniazdo Lightning, słuchawki, a także system odblokowujący FaceID.
Sam zakup nie jest łatwy: aby sfinalizować zamówienie, trzeba podać numer seryjny smartfona, który chcemy naprawić, a po naprawie często trzeba skontaktować się z partnerem Apple, aby odblokować oprogramowanie, które uniemożliwia normalne działanie niektórych części. Nie zrobiono nic, aby uprościć życie praktykantom-serwisantom: dowód na to, że chociaż marka chce przestrzegać przepisów, to jednak niechętnie traci kontrolę nad naprawami.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną