Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Amfibijny lotniskowiec Tonnerre stracił jeden ze swoich dronów S-100 „Serval” w Zatoce Gwinejskiej.

Sześć miesięcy po technicznym zamknięciu instalacji drugiej wyrzutni, amfibijnego lotniskowca [PHA] Tonnerre obserwuje ciągłą aktywność od czasu „stażu” w bieganiu [MECO], który zakończył się 2 września. W ten sposób statek ten brał udział w ćwiczeniach prowadzonych na Morzu Śródziemnym dla grupy bojowej Armii, a następnie skierował się do Zatoki Gwinejskiej, aby wziąć udział w misji Corymbe.

Od tego czasu PHA Tonnerre brała udział w manewrach Gano 2022 i Xaritoo wraz z siłami zbrojnymi Senegalu, po czym kontynuowała serię kursów szkoleniowych u wybrzeży Wybrzeża Kości Słoniowej, a następnie, w dniach 3 i 4 listopada, z ćwiczenia antyterrorystyczne Marynarki Wojennej „Belenos”, które zmobilizowały komandosów morskich FORFUSCO.

W tym kontekście charakteryzuje się nieustanną aktywnością, jaka pojawiła się na pokładzie drona S-100 „Camcopter”. [ou SERVAL, pour Système Embarqué de Reconnaissance Vecteur Aérien Léger] Według specjalistycznej strony internetowej Mer & Marine został uszkodzony na morzu. Powiedział, że samolot „najwyraźniej miał problem techniczny, który doprowadził do jego upadku podczas lotu treningowego”. Wszczęto dochodzenie w celu ustalenia przyczyn i okoliczności tego wypadku.

Dla przypomnienia PHA Tonnerre posiada możliwość wdrożenia SERVAL. System ten składa się z dwóch dronów S-100 i stacji kontrolnej, dostarczonych przez austriackiego producenta Schiebel.

To drugi dron S-100 utracony przez francuską marynarkę wojenną. Pierwszy miał miejsce w 2012 roku, również u wybrzeży Afryki.

Urządzenie to było wówczas przedmiotem oceny techniczno-użytkowej przeprowadzonej przez Oddział „Bezzałogowych Statków Powietrznych” Centrum Doświadczeń Praktycznych Lotnictwa Marynarki Wojennej. [CEPA/10S] Z „L’Adroit”, morskiej łodzi patrolowej, która została następnie udostępniona francuskiej marynarce wojennej przez Naval Group.

Ważący 200 kg podczas startu, S-100 może latać z maksymalną prędkością 220 km/h na wysokości 5500 metrów, z wytrzymałością 6 godzin. Wyposażony w kulę fotowoltaiczną L3 MX-10 może służyć do monitorowania operacji desantowych, pełnić rolę przekaźnika UHF lub przeprowadzać misje rozpoznawcze.

READ  Wolontariusz Czerwonego Krzyża pociesza migranta, a potem zostaje obrażony

W lipcu francuska marynarka wojenna poinformowała, że ​​CEPA/10S przetestował nową wersję S-100 do innych misji, z PHA Mistral, w ramach misji Jeanne d’Arc. Szczególnie pod względem wsparcia ogniowego na morzu, „ćwiczenie, z którym ten UAV po raz pierwszy zetknął się podczas ćwiczeń strzeleckich z kalibru 100 mm na lekkiej fregacie Stealth Corbett”.

„Dzięki nowym narzędziom taktycznym systemu S100 V2, dron umożliwia dokładny pomiar różnic między obserwowanymi uderzeniami a celem, umożliwiając przeniesienie poprawek, które należy wprowadzić, aby wycelować” – wyjaśnił Marynarka Wojenna. .

Ponadto podczas niedawnych ćwiczeń REPMUS, organizowanych przez NATO u wybrzeży Portugalii, Schiebel zaprezentował S-100 wyposażony w nowe możliwościzwłaszcza w zakresie zwalczania okrętów podwodnych, dzięki kuli optoelektronicznej Wescam MX-8 EO / IR połączonej z akustycznym systemem odsłuchowym Thales BlueScan.