Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Alex Lutz i André Dusollier, operacja przetrwania w lesie Burning Lands

Alex Lutz i André Dusollier, operacja przetrwania w lesie Burning Lands

Zobacz „świat” – zobaczyć

Niezła niespodzianka, zdarzająca się czasem w zgiełku popularnych francuskich powieści, gdy reżyserowi udaje się obrócić gatunkowe konwencje na swoją korzyść. Tym bardziej, gdy z aktorem kształtuje się uprzywilejowany związek i kiedy wszystkie strategie filmu sprzysięgły się, by skupić na nim wzrok. Tak właśnie dzieje się w w pełnym ogniuGdzie później Quentin Raynaud Parysa Willoughby’ego (2016, z udziałem Arthura Dellera) i Piąta grupa (2021), po raz trzeci znajduje Alexa Lutza, zagłębiającego się w depresyjną żyłę aktora komediowego, tym razem pogrążonego w Przetrwanie W lesie Landes, w sercu jednego z tych niszczycielskich pożarów, które latem trafiały na pierwsze strony gazet.

Simon, jego postać, gdy zbliża się pożar, jest jednym z ostatnich, którzy ewakuowali się z podmiejskiego obszaru, gdzie mieszka sam ze swoim ojcem weteranem marynarki wojennej, Josephem (André Dusollier), bardzo nieruchomym i odpornym na ciepło, i wyraźnie kłócącym się ze swoim synem . W samochodzie obaj mężczyźni podążają trasą wyznaczoną przez władze, ale utknęli w brutalnym korku na wiejskiej drodze, gdzie nadejście silnych wiatrów nieubłaganie napędza ogień. Ojciec i syn nie są w stanie ruszyć do przodu, zawrócić, a nawet uciec pieszo. Jedynym narzędziem, które źle odbiera telefon komórkowy, jest krótkofalówka.

ziemskie piekło

Obawiamy się przede wszystkim, że ta zasada bezwładności jest szkodliwa dla filmu, ponieważ przenosi się w kokpicie na mały teatr konfliktu ojca z synem. Mimo to Raynaud znajduje tam okazję do pożytecznej trzeźwości i sprzyjający grunt do zaaranżowania narastających napięć. Zagrożenie nie zostanie więc rozwiązane bezpośrednio, podobnie jak ogień nie pojawi się w Digital Melmoth, ale mądrze zdefiniowany przez jego skutki, takie jak seria coraz bardziej niepokojących znaków, które piętrzą się na ścieżce postaci.

READ  Lesia Podyńska, reporterka telewizyjna na Ukrainie, wróci na antenę

Wśród nich jest dym, który wznosi się na horyzoncie w wojowniczych kolumnach, i rumieniec, którego postęp obiecuje coś w rodzaju ziemskiego piekła. Film operuje przede wszystkim doznaniami wstępnymi, pustką katastrofy: gryzącym dymem przesycającym atmosferę, wystawiającymi ciało na próbę temperaturami, a nawet powtarzającymi się szarpnięciami spanikowanych zwierząt, sforsowaniem ludzkich ścian – ognistą świnią na tuszy, deszcz zdezorientowanych wróbli na ścianach domów.

Masz do przeczytania 46,73% tego artykułu. Poniższe informacje są przeznaczone wyłącznie dla subskrybentów.