Ostatni raz spotkaliśmy się podczas finału ELMS tutaj w Portimao. Byłeś wtedy w United Autosports i od tego czasu zmieniłeś „Rodzinę”, wyobrażamy sobie, że jesteś szczęśliwy…
„Powiedziałbym szczęśliwy, ponieważ to naprawdę świetny zespół. Wszyscy cię wspierają i nie ma tu absolutnie żadnego ego! Jest bardzo wygodny i bardziej mi odpowiada. Chcą dobrze radzić sobie w WEC, turnieju, który odkrywają. Oni są bardzo skromni, wiedzą, jak wiele muszą się nauczyć, jak być, są w stanie dogonić lepsze zespoły, które idą naprzód. W każdym razie wykonują świetną robotę.
Współpracujesz z Rengerem van der Zande, aw Portimão jesteś z Louisem Delétrazem. Jak układają się twoje relacje z tą dwójką?
„Dobrze się z nimi zgadzam. Ranger jest bardzo szybki i ma duże doświadczenie w różnych mistrzostwach, w których brał udział. Lewis jest również świetny, ale nie w ten sam sposób. Jest młodym kierowcą, ma nowe oko do dyscypliny , nawet jeśli zrobił wiele singli, ma już pewne doświadczenie w Proto w LMP1 w Le Mans i w LMP2 w ELMS z Team WRT. To dwaj wspaniali faceci, bardzo mili i wiele osiągają.
Mam dużo szacunku dla Jakuba Smichowskiego
Jesteś również powiązany z Jakubem Śmiechowskim, srebrnym pilotem Inter Europol. Jak jest z nim i jak mu pomagasz?
„Jest super niezależny. Kiedy czegoś potrzebuje, przychodzi do nas po odpowiedzi. Dzielimy nasz czas w wannie, nie jest potrzebny. Jest bardzo spokojny, ma bardzo dobre opinie techniczne i nie wpada w pułapki na torze i ruchu. Ma już spore doświadczenie z LMP2, nawet jeśli nie jest z Oreca 07. Po prostu mówi właściwe rzeczy, nie mówi nic więcej, fajnie się z nim pracuje. Jest bardzo zaangażowany w zespół, ale od poniedziałku rano jest pracując w swojej firmie rozładunku samochodów ciężarowych (Inter Europol, główny partner stajni, jest wiodącą polską firmą piekarniczą w Polsce). Mam dużo szacunku do niego i zespołu. Jest bardzo skromny, ciężko pracuje i pokazuje się w grupie, zastanawia się nad zespołem. »
Piąte miejsce w dwóch wyścigach, dobry początek sezonu. Masz duże ambicje?
„Oczywiście, to zawsze był plan. Mam teraz duże doświadczenie z tym samochodem, przez ponad 10 lat w LMP2 z różnymi oponami, mocami i podwoziem. Byłem pewny siebie na początku roku, ponieważ z tym zespołem, ja wiedziałem, że będzie prawdziwe wsparcie i dobra praca.niezawodność i inżynieria.Wszystko to pozwala na szybszą naukę pojazdów.Podczas gdy rynek LMP2 oszalał ostatnio z LMDH, z tymi wszystkimi młodymi kierowcami, którzy chcą przyjechać do Endurance w tej klasie, ja Mam szczęście być w tym zespole i wnieść do niego całe moje doświadczenie. Z pomocą Kuby i Rangera oraz całego zespołu mam nadzieję, że uda nam się popchnąć ten zespół do przodu.
Czasami zastanawiam się, czego trzeba, żeby zostać zauważonym
Jak wspomniałem, masz spore doświadczenie z LMP2. Co sądzisz o ostatnich zmianach organizacyjnych w tej kategorii?
„Myślę, że to trochę jak w starej wersji LMP2, sprzed 2017 roku. Jest trochę mniej mocy, więc musisz być ostrożny w prowadzeniu. Nowe opony Goodyeara i zarządzanie nimi również są dość trudne. Trochę się zastanawia. Jak sprawić, by opony działały prawidłowo. Wciąż jest fajnie jeździć, chociaż żałuję, że mieliśmy wcześniej siłę.”
LMDH zbliża się, a supersamochód już tam jest. Wyobrażamy sobie, że jesteś bardzo zainteresowany…
Jestem na dobrej pozycji. Mam duże doświadczenie i szybkość w LMP2. Brałem już siedem razy udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a to będzie mój ósmy w sierpniu. Podobnie jak Daytona i Sebring. Oczywiście na ringu jest sporo utalentowanych jeźdźców, ale przez lata pracy nad wytrzymałością czułem, że jestem ignorowany.Czasami zastanawiam się, co to znaczy zostać zauważonym i wybranym przez budowniczego na fotel kubełkowy.Może powinienem robić rzeczy inaczej, nie wiem, czy mam być szczery. Pracuję dalej. Ciężko, ściskaj, zarządzaj moją siecią, a nawet ją rozwijaj. Kiedy jestem w drodze, często wyprzedzam, więc co więcej mogę zrobić ?”
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce