Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jak inne kraje mogą pogodzić te dwa systemy?

Jak inne kraje mogą pogodzić te dwa systemy?

on zdecydował. Jean-Michel Blanquer zapowiedział w wywiadzie opublikowanym w Niedzielna gazeta (Artykuł zarezerwowany dla subskrybentów), w niedzielę 22 sierpnia będzie obowiązywał protokół szkolny poziomu 2 We wszystkich instytucjach we Francji i na Korsyce Na początku roku szkolnego we wrześniu.

Zasady te w szczególności przewidują siedem dni izolacji dla nieszczepionych uczniów gimnazjów i szkół średnich, którzy zostaną zidentyfikowani jako przypadki kontaktowe. Jednak szare obszary pozostają dla urządzenia używanego podczas prowadzenia nauczania na odległość i twarzą w twarz w ciągu tych kilku dni. Będzie „którykolwiek z systemów [qui] Umożliwienie uczniowi oglądania klasy z daleka, albo jest to tylko praca domowa i kontynuacja, którą nauczyciel gwarantuje poprzez cyfrowe środowiska pracyJean-Michel Blanquer odpowiedział w tej sprawie 19 sierpnia”.Każda instytucja to przypadek szczególny i ma plan ciągłości edukacyjnej”Minister dodał.

Co więcej, podczas gdy Klasy podstawowe zostaną zamknięte od pierwszego zidentyfikowanego przypadku Covid-19, a nauka twarzą w twarz pozostaje wyzwaniem. Inne kraje borykają się z takimi równaniami od początku kryzysu zdrowotnego, a czasem nawet wcześniej. Od Chin po Stany Zjednoczone, przez Quebec, franceinfo odbywa małą wycieczkę po świecie udzielonych odpowiedzi.

Estonia rozpoczęła swoją cyfrową transformację przed wybuchem pandemii. W stolicy, Tallinie, wiele narzędzi i platform cyfrowych jest już dostępnych dla szkół od kilku lat, w szczególności w celu zapewnienia łączności między nauczycielami, rodzicami i uczniami, którzy znajdują się na odległość.

Przed kryzysem zdrowotnym zdarzało się, że młodzi ludzie musieli czasem pobierać lekcje w domu. Gdy byli nieobecni z powodu choroby, wystarczyło, że skontaktowali się z eKool, elektroniczną platformą edukacyjną stworzoną w celu zapewnienia ciągłości nauczania, gdzie w szczególności uczniowie mogą uzyskać informację zwrotną na temat swojej pracy.

Narzędzia te nie były używane systematycznie, ale szybko stały sięPotrzeby„W związku z pandemią, Laura Limberk-Kotaro, która kieruje departamentem stosunków międzynarodowych w estońskim Ministerstwie Edukacji, powiedziała franceinfo. Ogólnie rzecz biorąc, poza edukacją, przejście na technologię cyfrową jest w pełnym rozkwicie w życiu i zwyczajach: „Ponad 90% usług publicznych w Estonii jest online, więc dzisiaj ludzie są przyzwyczajeni do robienia wszystkiego w Internecie’, on tłumaczy Laura Limberk-Kotaro.

„Szkoleliśmy nauczycieli w zakresie korzystania z narzędzi cyfrowych i od kilku lat pomagamy im tworzyć materiały edukacyjne online”.

Laura Limberk-Kotaro, dyrektor Departamentu Stosunków Międzynarodowych estońskiego Ministerstwa Edukacji

do francjiinfo

W Chinach przejście od spotkań twarzą w twarz Dywergencja również nie była nowa dla młodych ludzi. „Pandemia czy nie, nauczyciele nagrywali swoje lekcje, aby udostępnić je uczniom na platformach„”, powiedział franceinfo Yiqing Qi, dziennikarz z Francji, który całą edukację szkolną spędził w Chinach. Kraj ten ma krajową platformę poświęconą zasobom edukacyjnym i służbie publicznej. Wszystko było gotowe, gdy 200 milionów uczniów szkół podstawowych i średnich rozpoczęło zajęcia online 9 lutego 2020 , Wystawy Badanie UNESCO.

READ  Hiszpania liczy na pobicie nowego rekordu liczby turystów

Po drugiej stronie Atlantyku edukacja hybrydowa została wybrana jako rozwiązanie w Quebecu podczas pandemii. W niektórych „czerwonych” obszarach, gdzie rozprzestrzenianie się wirusa było najsilniejsze, drugi i pierwszy uczniowie musieli codziennie chodzić do szkoły, Jak wyjaśniło Radio Canada w październiku 2020 r.. Urządzenie przypomina to, co zostało wdrożone we Francji, kiedy podczas drugiego okresu odosobnienia pojawiły się na przemian lekcje stacjonarne i domowe (w półgrupach), aby uniknąć całkowitego zamknięcia placówek.

Jednak w Quebecu myślenie rozpoczęło się już przed kryzysem zdrowotnym. W 2018 r. Ministerstwo Edukacji uruchomiło cyfrowy plan działania, który ma zrewolucjonizować system edukacji. Podjęto łącznie 33 środki, aby pomóc we wdrożeniu edukacji hybrydowej i edukacji online oraz w zamówieniu niezbędnego sprzętu cyfrowego.

„Plan przewiduje kilka bezpłatnych kursów online dla edukatorów, aby wesprzeć ich w tej cyfrowej transformacji”.

Frans Gravel, profesor naukowy w dziedzinie administracji edukacyjnej na Uniwersytecie Quebec w Montrealu

do francjiinfo

Wśród tych kursów znajdujemy w szczególności seminarium internetowe, gdzie parametr mówi o domyślnej klasie, w której mieszkała. W przypadku oferowania kursu w 100% zdalnie, mówi, że działa z trzema ekranami: komputerem, który umożliwia komunikację ze studentami i wysyłanie im dokumentów, interaktywnym panelem umożliwiającym przeglądanie kursu oraz ekranem w Przed nią, gdzie widać reakcje młodych ludzi.

Za granicą kanadyjską, w Stanach Zjednoczonych, zamknięcia szkół, które rozpoczęły się w połowie marca 2020 r., od miesięcy trzymają miliony uczniów poza salami lekcyjnymi. Sytuacja była bardzo zróżnicowana w poszczególnych stanach, a czasem w poszczególnych prowincjach. Jednak widok milionów dzieci, które nie chodzą już do szkoły, wywołał debatę na temat skumulowanych opóźnień w nauce i psychologicznych konsekwencji kształcenia na odległość.

aby zrekompensować to nauczanie”.na każdą odległość„Ograniczając rozwój epidemii, niektóre miasta od początku roku szkolnego 2020 próbowały pójść na ustępstwa, tak jak w Nowym Jorku, gdzie New York Times*. w New Jersey, Zgłoszono na lokalnej stacji ABC * W sierpniu 2020 r. rada szkoły rozważała koedukację, ale została zmuszona do wycofania się z powodu wycofania się setek nauczycieli, którzy nie chcieli wracać do klasy w obawie przed pandemią. W ramach kursów trwających pół dnia, co tydzień lub dwa dni, zarówno nauczanie na odległość, jak i nauka fizyki są omawiane i nadal są w fazie beta w kraju.

READ  Niemcy zawieszają pozwolenie na budowę gazociągu Nord Stream 2

Inicjatywy lokalne rozkwitły również w innych częściach kraju. Wielu amerykańskich rodziców próbowało ominąć edukację publiczną, skupiając się na nauce poprzez „uczenie się wieków„(Jednostki nauczania) jako alternatywa dla wirtualnych klas. Koncepcja? Zbierz dzieci z tej samej okolicy w tym czy innym miejscu do pracy z nauczycielem, którego można znaleźć zdalnie.

Na całym świecie niemożność oferowania lekcji twarzą w twarz skłoniła kraje do wymyślania różnych rozwiązań. W ten sposób Peru zbudowało krajowy program nauczania na odległość o nazwie „Uczę się w domu” („Ucz się w domu”) jest przeznaczony dla przedszkolaków, szkół podstawowych i uczelni. Celem tego programu jest pomoc uczniom, pomimo wykluczenia cyfrowego, poprzez nadawanie lekcji i treści edukacyjnych w publicznych stacjach telewizyjnych i radiowych. Jednak dostęp do wirtualnych sal lekcyjnych nie był optymalny: wiele obszarów położonych w bardzo odległych rejonach ma problemy z dostępem do sieci telefonicznej lub Internetu, mówi raport Amandy Chaparro, korespondentki Radio France w Peru.

Peruwiańscy uczniowie wspinają się na wzgórze, próbując złapać sygnał, aby uzyskać dostęp do wirtualnych klas utworzonych przez rząd w prowincji Manazzo w Peru 24 lipca 2020 r.  (Carlos Mamani/AFP)

W wielu krajach afrykańskich preferowano to samo podejście, raporty Badanie Banku Światowego. W Kenii wdrożenie już istniejącego programu nauczania na odległość, z wykorzystaniem radia i telewizji, rozpoczęto już po zamknięciu szkół w marcu 2020 r. Podobny program został wzmocniony również w Sierra Leone po jego wprowadzeniu w życie. Epidemia eboli od 2014 roku.

Ten boom na edukację online pozwala teraz niektórym stanom rozważyć edukację hybrydową. sCzy ten trend będzie kontynuowany po kryzysie zdrowotnym, aby zdobyć przyczółek w dłuższej perspektywie. Na początku czerwca Quebec polegał na powrocie do szkoły „100% naturalny”, nawet jeśli zmienna delta może mieć znaczenie, podświetlony Dziennikarstwo.

* Te linki odnoszą się do artykułów w języku angielskim.