Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Francuscy reklamodawcy i media wzywają do zaprzestania nowego narzędzia Apple do maskowania reklam

Francuscy reklamodawcy i media wzywają do zaprzestania nowego narzędzia Apple do maskowania reklam

To spiczaste narzędzie umożliwia użytkownikom ręczne ukrywanie wyskakujących okienek lub banerów reklamowych w przeglądarce Safari, co bezpośrednio zagraża modelowi biznesowemu dziennikarstwa.

W obliczu zamieszania francuscy reklamodawcy i media napisali list otwarty do Apple, żądając zawieszenia narzędzia umożliwiającego ukrywanie reklam w wyszukiwarce, ogłosili we wtorek w komunikacie prasowym. Ochrzczony „Kontrola rozproszenia” (Lub „Zapobieganie rozproszeniu uwagi” W języku francuskim) narzędzie wskazujące pozwala użytkownikom ręcznie ukryć wyskakujące okienko lub baner reklamowy w przeglądarce Safari. Ta funkcja jest dostępna od września wraz z najnowszą aktualizacją systemu operacyjnego Apple.

„To część modelu ekonomicznego całej prasy, ale także mediów, czystych graczy (100% uwaga redaktora mediów internetowych)A dostawcy treści i usług online w bardziej globalny sposób zostaną odcięci”.Z inicjatywy pisma AFP wyjaśnia Pierre Devoise, zastępca dyrektora generalnego Alliance Digitale, stowarzyszenia zawodowego podmiotów zajmujących się marketingiem cyfrowym. Pod listem podpisały się także Francuskie Stowarzyszenie Dziennikarstwa Informacji Publicznej (Apig), Geste, organy regulacyjne dotyczące wydawców treści i usług online, Konfederacja Organów Regulacji Internetu (SRI), Związek Firm Konsultingowych i Kupujących w Mediach (Udecam), oraz Unia Marek, która reprezentuje łącznie więcej Z 800 firm.

Strach przed automatyzacją

Dla tych profesjonalistów, oprócz skutków ekonomicznych, gadżet Apple niesie ze sobą ryzyko „Narażanie na ryzyko przestrzegania przez podmioty europejskich przepisów o ochronie danych”Odbywa się to poprzez umożliwienie ukrycia okien zgody przed modułami śledzącymi reklamy, znanymi jako „pliki cookie”. „Nie wiemy, jak to się rozwinie”.kontynuuje Pierre Devoise, który „Ogromny strach” To się ukryć „Te rozproszenia nie leżą już w naturze pozytywnego działania użytkownika, lecz stają się automatyczne”. Ostatnio.

W kontakcie z Agence France-Presse Apple nie skomentował tego, ale stwierdził, że nie jest to narzędzie do blokowania reklam, gdyż nie zostały one trwale usunięte przez tę funkcję. To już drugi list Digital Alliance i jego partnerów do giganta Apple, gdyż pierwszy list z końca maja pozostał bez odpowiedzi – twierdzi Devoise. Sygnatariusze listu zabezpieczającego „Prawo do rozważenia postępowania sądowego”Wobec braku zadowalającej odpowiedzi podkreślili to w swoim komunikacie prasowym.

READ  Prime Day 2024 – Garmin Vivoactive 5 „5-gwiazdkowy” połączony zegarek w cenie 196,99 EUR (-26%)