Map Space Coatings, firma specjalizująca się w projektowaniu, produkcji i aplikacji powłok do satelitów i wyrzutni, obiera nowe kierunki strategiczne. Został zaprezentowany 20 września w swojej siedzibie w Mazires w Areej.
W świetle głębokich przemian zachodzących w sektorze kosmicznym, SME Map Space Coatings z siedzibą w Mazire i dziedzictwo Paula Maesa, mieszkańca Ariegepostanowiła coś zmienić, pozycjonując się na rynku dzięki „bezprecedensowej i wyjątkowej” ofercie, wyjaśnia Pierre Valenti, nowy dyrektor generalny.
Specjalizująca się w powlekaniu satelitów i wyrzutni, ta bardzo specyficzna firma, która pełni tę funkcję dla producentów z różnych dziedzin działalności (kosmos, lotnictwo, elektronika, obrona), zawarła dwie wieloletnie umowy ramowe ze swoimi historycznymi partnerami, firmą Thales Alenia Space oraz Airbus Defence and Space. Dwie umowy wynikają z nowej strategii spółki.
Dywersyfikacja dostaw na rynki
Od prawie 40 lat firma Map Space Coatings projektuje farby odporne na ekstremalne warunki temperaturowe panujące w przestrzeni kosmicznej (ponad 200 stopni Celsjusza w stosunku do słońca, minus 200 stopni w cieniu Ziemi). Dziedzina wymagająca wysokiej technologii i ciągłych badań, którą opanowało zaledwie kilka firm na całym świecie.
Przeczytaj także:
Map Space Coatings wprowadza na rynek bardziej ekologiczne powłoki
Firma Map Space Coatings, która generuje 97% swojej sprzedaży w sektorze kosmicznym, zamierza wykorzystać swoją wiedzę i dziedzictwo, aby osiągnąć przewagę. Ponadto po mianowaniu 2 kwietnia nowego dyrektora Pierre’a Valentiego firma Map Space Coatings utworzyła także trzy działy operacyjne: dział handlowy, dział innowacji technicznych i dział operacyjny.
„Całe wyzwanie polega na wykorzystaniu siły technicznej i ponad 30-letniego dziedzictwa Map Space Coatings w celu utrzymania relacji biznesowych z naszymi klientami i partnerami historycznymi, przy jednoczesnym tworzeniu możliwości współpracy z nowymi graczami w branży kosmicznej ”, podkreśla Pierre Valenti, „W związku z tym chcielibyśmy wzmacniać i dywersyfikować naszą ofertę na nowe rynki kosmiczne i eksportowe.
One-stop shop, wyjątkowa oferta na rynku
Przemysł lakierniczy, wiedza o jego zastosowaniu i innowacja w jednym miejscu, to właśnie postanowiła podkreślić firma Map Space Coatings. „To, co czyni naszą firmę wyjątkową, to zdolność do wytwarzania surowców i stosowania ich przy użyciu najbardziej zaawansowanych dostępnych nam metod przemysłowych, przy jednoczesnym zapewnieniu naszym klientom umiejętności i doświadczenia naszego działu innowacji technicznych, aby wspierać ich w przyszłych dziedzinach. kluczowy wyróżnik, z którego może skorzystać tylko kilku naszych konkurentów.” Obecnie nawet poza Europą.
Dzięki aplikacjom firma jest dziś w stanie malować elementy „o wysokości od kilku centymetrów kwadratowych do 6 metrów” – wyjaśnia prezes firmy i wnuk Paula Maesa, Bertrand Darzac.
43% obrotu generowanego we Francji
Założona w 1986 roku firma Map Space Coatings zatrudnia obecnie około dwudziestu pracowników i 450 klientów z 40 krajów. Od początku swojej działalności ta wyjątkowa firma pomalowała ponad 100 000 przedmiotów i produkuje 10 ton farb rocznie. Obecnie Map Space Coatings oferuje 70 referencji produktów i generuje sprzedaż o wartości 8,50 miliona euro, z czego 43% odbywa się we Francji. W 2021 roku firma zainwestowała ponad 6,50 mln euro w budowę swojej fabryki o powierzchni 4600 metrów kwadratowych.
Przeczytaj także:
Od Pamiers po Mazères: wkrótce w jego murach pojawi się firma MAP Space Coatings
Dziedzictwo rodzinne, które potrafiło dostosować się do różnych okoliczności, w różnych epokach. „Firmę założył mój dziadek Paul Maes pod przewodnictwem Cnes” – mówi Bertrand Darzac, prezes MAP Holding „Mój dziadek, będący wówczas właścicielem Maestria Paints, zdecydował się przejąć to zadanie za pomocą projektu chemik z Françoise Girard, która rozpoczęła produkcję produktów dla Cnes. W tym czasie istniało kilka platform startowych i kilka satelitów, a następnie w latach 90. utworzono oddział lotniczy i kosmiczny Mapaero, który stał się firmą, a później został sprzedany firmie Akzo.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Słynny obraz centralnej czarnej dziury w Drodze Mlecznej, Sgr A*, będzie błędny!
Lekarze apelują o systematyczne badania przyszłych matek
SpaceX planuje zrobić znacznie lepiej ze Starship 6 i zapowiada się niesamowicie!