oferta
Ponieważ na pierwszym zdjęciu w tym artykule trzymam tę Dziewicę, porozmawiajmy o wadze. W rozmiarze M, bez pedałów i z manetką SRAM Red AXS, waży dokładnie 7,17 kg!
Po szczegółową i bardziej techniczną prezentację niż ta, którą tutaj przedstawię, zapraszam do artykułu opublikowanego w momencie premiery tego roweru.
Madonna, która została ulepszona w porównaniu do poprzedniej wersji. Choć najbardziej widoczny jest downlight, którego w tym systemie brakuje najwięcej, to wszystkie tubusy stały się cieńsze. Trek twierdzi, że dzięki zastosowaniu nowego włókna OCLV 900 udało mu się utrzymać tę samą sztywność w kluczowych obszarach ramy pomimo cieńszych rur.
Większość kształtów rur została zmieniona, biorąc pod uwagę w szczególności nowe przepisy UCI, które w tym momencie zapewniają większą swobodę. Wszystkie lampy zostały ulepszone, a nawet rura diagonalna, która wygląda mniej wyraziście niż w starej generacji, zyskała dużo pracy.
Prace nad aerodynamiką były możliwe również dzięki zastosowaniu nowego włókna węglowego OCLV 900, o 20% mocniejszego niż OCLV 800, a także nowemu procesowi produkcyjnemu z lepszą kompresją węgla i żywicy. Pozwala to na użycie większej liczby rur aerodynamicznych, ale ostatecznie także lżejszych rur.
W ten sposób dochodzimy do ramy reklamowanej o wadze 765 gramów i widelca złożonego z jednego elementu o wadze 370 gramów.
Jednym z obszarów ulepszeń w dziedzinie Aero jest przyjęcie nowych butelek i koszyków na butelki, zwanych butelkami RSL Aero. Dostarczany standardowo z serią SLR (opcjonalnie w Madone SL), redukuje turbulencje między nogami przy deklarowanym wzmocnieniu 3 watów.
Należy pamiętać, że te specjalne koszyki na bidon są na szczęście kompatybilne z tradycyjnymi okrągłymi butelkami. Jedyne, co udało mi się tu oczywiście przetestować, to z tradycyjnymi butelkami.
Trek nie ogranicza utraty aero, używając okrągłych butelek zamiast butelek RSL Aero, ale faktem jest, że wytrzymują one, nawet jeśli wynik jest z konieczności mniej estetyczny niż butelki RSL Aero.
System IsoFlow, który pojawił się w Madone siódmej generacji, został poprawiony, co nadaje temu rowerowi wyjątkowy styl i zapewnia lepszą filtrację.
Bardziej kompaktowy, niemniej jednak oferuje o 80% większy komfort w pionie w porównaniu do Madone 7 i nawet o 24% większą filtrację w pionie w porównaniu do Emondy, a jednocześnie jest bardziej aerodynamiczny niż Emonda.
Bardziej kompaktowy IsoFlow pozwolił Trekowi zaoszczędzić kilka cennych gramów, zachowując jednocześnie autentyczność Madone wśród produkowanych rowerów szosowych, a tym samym poprawiając komfort tego roweru.
Powyżej znajdziemy maszt podsiodłowy z dociągnięciem z tyłu. Dostępnych jest wiele rozmiarów masztów, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
Przy cenie zestawu ramek wynoszącej 5059 euro, która jest średnią dla obecnych zestawów ram wysokiej jakości, Madone SLR 9 AXS z pewnością nie jest tani i kosztuje 13 999 euro.
Tak, to wysoka cena, ale dla przypomnienia, model taki jak nowy Pinarello Dogma F jest droższy o około 2500 euro przy tej samej skrzyni biegów i podobnej masie.
Model z ekskluzywną skrzynią biegów, przeznaczony dla tych, których na to stać i którzy potrafią sobie pozwolić na przyjemności. Ale Trek oferuje nieco cięższą, ale bardziej przystępną wersję Madone SL.
Zawsze będą pojawiać się obelgi mówiące, że kolarstwo nie jest już popularnym sportem, ale ten rodzaj kolarstwa nie jest związany z uprawianiem kolarstwa i nadal wymaga udoskonalenia. Może się nam wydawać, że jest drogi, ale ocenę pozostawię każdemu, ponieważ nie jestem odpowiedzialny za pobierane ceny.
sprzęt
Mój model testowy został wyposażony w nową manetkę SRAM Red AXS, którą Wam tutaj przedstawiałem.
Najnowsza gama produktów elektronicznych, ale także najlżejsza. Wyposażony jest tutaj w mechanizm korbowy 48/35 i kasetę 10×33. Grupa osprzętu SRAM Red z całkowicie nowymi dźwigniami i znacznie zmienioną ergonomią zapewniającą większy komfort, a przede wszystkim niesamowitą łatwość hamowania. Często zdarza się, że jesteśmy w stanie zahamować jednym palcem, nawet trzymając ręce na masce.
Rower wyposażony jest w koła Bontrager Aeolus RSL 51 z oponami PIrelli P Zero Race TLR o przekroju 28 mm. Okazja dla przypomnienia, że Madone akceptuje mocowania o przekroju do 33 mm.
Madone SLR ma zupełnie nowy, lżejszy i wygodniejszy kokpit. Wieszak jest o 3 cm węższy u góry niż u dołu. Kokpit, który przyczynia się do integralności linek rowerowych.
Wierzch jest znacznie mniej wydatny niż widzieliśmy w poprzednich kierownicach tego samego typu i ma niemal okrągły kształt, który będzie idealny nawet dla rowerzystów o małych dłoniach. Jest to również zaleta, jeśli chcesz przymocować lampę za pomocą elastycznego mocowania, ponieważ zbyt luźne wieszaki czasami to uniemożliwiają.
Cholewka jest lekko pochylona w stronę tyłu, podczas gdy inne marki oferują odwrotnie. Zaokrąglenia na dźwigniach są lekko powiększone. Jest wyposażony w przeciwwsparcie.
Co do reszty, Madone SLR jest wyposażony w koszyki na bidon RSL Aero, które, jak pokazano powyżej, są kompatybilne ze wszystkimi okrągłymi butelkami.
Na drodze
Od samego początku widoczny był postęp, a przede wszystkim łatwość i dynamika motocykla w porównaniu do Madone 7. Prawdziwe uczucie łatwości.
I już od pierwszych wzniesień ta obserwacja się tylko potwierdza, mam wrażenie, że mam między nogami bardziej Emondę niż Madonnę, która przy braku siły okazuje się całkiem męska w użytkowaniu, gdy droga podjeżdża pod górę. W tym przypadku tak nie jest, niezależnie od nachylenia i prędkości, nigdy nie poczujesz się, jakbyś walczył z rowerem.
Bez braku sztywności i pomimo wysokich kół 51 mm, zawsze byłem w stanie wspinać się we własnym tempie, bez konieczności ciągłego restartowania, jak ma to miejsce w przypadku bardzo sztywnych rowerów, gdy wytworzona przez nas siła nie jest wystarczająca, aby utrzymać rower przy życiu.
Umieszczenie dłoni na górze kierownicy jest przyjemne, biorąc pod uwagę dość zwarty kształt, nawet jeśli nadal zastanawiam się, czy to tylne kątowanie jest naprawdę naturalne. Moim zdaniem wolałabym, żeby góra była lekko pochylona do przodu…co też zapobiegłoby dotykaniu wieszaka kolanami tancerki.
Tutaj również bardzo pomogły nam rozwiązania X-Range z grupy SRAM Red AXS. Obudowa 10×33 pozwala na długie przebywanie na dużym płaskowyżu, zwłaszcza gdy zjazdy nie są zbyt wysokie lub gdy zbocze jest bardziej strome, ale krótkie.
Manetka pracuje zauważalnie ciszej niż stara SRAM Red, zarówno podczas zmiany biegów, jak i podczas pedałowania. Będąc na zębatce 10-zębowej nie mamy już wrażenia walczącego łańcucha i obniżonych osiągów.
Ergonomia dźwigni, z ich bardziej kompaktowymi osłonami i zmodyfikowanym kształtem dźwigni, jest doskonała, ale przede wszystkim imponuje elastyczność podczas hamowania. Przez większość czasu hamujemy jednym palcem, ponieważ jest on elastyczny, a jednocześnie łatwy w obsłudze.
Mile widziane są dodatkowe przyciski na górze kuchenek, umożliwiające zaprogramowanie ich w taki sposób, w jaki chcesz zmieniać prędkość lub zmieniać strony timera.
Skieruj na koszyki na bidon… bez żadnego przejścia. Podczas oficjalnej prezentacji w Hiszpanii otrzymałem butelki RSL Aero, idealnie dopasowane do koszyków na bidony. Jeśli natomiast wyjęcie butelek nie stanowi problemu, odłożenie ich z powrotem na miejsce wymaga wprawy i przede wszystkim sprawdzenia uchwytu na butelkę, czy wszystko jest dopasowane.
Na szczęście podczas testów w okolicach Tuluzy zauważyłem, że okrągłe butelki doskonale współpracują z tymi uchwytami na butelki. Oczywiście musimy stracić 1 do 2 watów na wlocie powietrza, tak, jest trochę mniej piękny, ale trzyma się idealnie, nawet na utwardzonych drogach.
Wróćmy jednak do Madonny. Na ziemi nie można stwierdzić, czy ósma generacja jest tak szybka jak stary Madone, dlatego konieczne będą testy w tunelu aerodynamicznym. Ale rower zachowuje się dobrze, z przyjemnym uczuciem łatwości podczas przyspieszania i utrzymywania prędkości.
Koła nie są zbyt wrażliwe na boczne podmuchy wiatru, dzięki czemu jest to rower bardzo stabilny.
Kierownica dolna, szersza, zapewnia dobrą kontrolę, a klatka piersiowa jest nieco bardziej otwarta w trybie aerodynamicznym.
Schodząc w dół, odkrywamy subtelną i niezwykle przejrzystą stronę Madone 7. Zabawa nim to prawdziwa przyjemność. Zakręty pokonuje się łatwo i są co do milimetra, a tolerowane są pewne błędy toru. Nowy hamulec SRAM Red AXS udowadnia swoją wyższość nad innymi grupami hamulcowymi dostępnymi na rynku dzięki precyzyjnemu dozowaniu i niesamowitej mocy w porównaniu z niewielkim wysiłkiem wymaganym na dźwigniach. Wszystko to bez konieczności tarcia tarczy nawet na końcu technicznego zjazdu, który wymagałby znacznego hamowania, aby minąć nawroty.
z
Ta generacja Madone 8 jest niewątpliwie połączeniem tego, co najlepsze w Madone 7 i tego, co najlepsze w Emondzie 7.
Rower, który jest równie wydajny na płaskich nawierzchniach i przy dużych prędkościach, ale znacznie bardziej wybacza błędy i jest wygodniejszy. Postępy w dziedzinie włókna węglowego umożliwiają obecnie posiadanie lekkiego i aerodynamicznego roweru, który nie jest zbyt sztywny, gdy zabraknie Ci pary.
Dobra wiadomość dla wszystkich rowerzystów, których nie stać na posiadanie dwóch rowerów, jednego do jazdy na rowerze górskim, a drugiego do jazdy na rowerze górskim. Więc tak, cena jest ekskluzywna, ale istnieje postęp w stosunku do starej lustrzanki Madone SLR.
Nie mogę się doczekać, aby przetestować bardziej przystępną wersję Madone SL i przekonać się, jak to jest.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną