AWEX i Flanders Investment & Trade we współpracy z Digital Agency, Agoria, Technifutur, MecaTech Pole i Infopôle Cluster TIC organizują misję do Polski na temat Przemysłu 4.0 ze szczególnym uwzględnieniem efektywności energetycznej i usług świadczonych dla przemysłu w celu poprawy procesy. Inicjatywa ta jest częścią programów Digital Wallonia International i strategii cyfrowej Making the Future of Wallonia, Digital Wallonia.
Kontekst ekonomiczny
Po konflikcie na Ukrainie, który spowodował wzrost cen energii i pracy, a także opóźnienia w rozwoju energetyki odnawialnej i brak doskonalenia jej procesów, polski przemysł stoi dziś w obliczu utraty konkurencyjności. Dlatego musi inwestować, aby zwiększyć efektywność swoich działań, szczególnie w zakresie energii i pracy.
O ile niektóre duże firmy polskie czy zagraniczne poczyniły już postępy w swojej transformacji, o tyle wiele innych, w tym małych i średnich firm, nie podjęło jeszcze tej transformacji.
Co więcej, relacje kraju z Unią Europejską powinny ulec poprawie po powołaniu nowego polskiego rządu w grudniu 2023 r. Należy uwolnić przyznane Polsce środki europejskie, aby sektor przemysłowy mógł z nich skorzystać przy swojej modernizacji.
Cele misji
Misja, która odbędzie się w dniach 3-5 czerwca 2024 r., będzie okazją do poznania istniejących rozwiązań i możliwości w Polsce w zakresie Przemysłu 4.0 i pod kątem efektywności energetycznej. Firmy będą miały możliwość:
-
Zrozumienie stanu postępu w doskonaleniu procesów przemysłowych w Polsce oraz identyfikacja potrzeb, wyzwań i szans biznesowych dla walońskich firm.
-
Komunikować się z polskimi przemysłowcami, instytucjami i związkami zawodowymi na temat czynników napędzających i przeszkód w procesie modernizacji przemysłu.
-
Wymiana pomiędzy instytucjami polskimi i belgijskimi na temat działań, które należy wdrożyć, aby wesprzeć firmy w doskonaleniu ich działalności.
-
Nawiąż kontakty z potencjalnymi klientami/partnerami i określ najlepsze podejście do rynku.
-
Analiza polskiej konkurencji.
dla kogo?
Ta misja została zorganizowana przeze mnieNIESAMOWITE, Flandria Inwestycje i handel We współpracy zAgencja cyfrowa, Agoria, technivotor, the Centrum Technologii Miki ICentrum Informacyjne Grupy ICT Mówiąc do :
Będzie to dla uczestników okazja do zapoznania się z najnowszymi wiadomościami na temat 4.0 i Made Different w języku polskim, omówienia potrzeb i wyzwań tego procesu, zaprezentowania swojej wiedzy specjalistycznej i/lub wzmocnienia relacji z obecnymi klientami i dostawcami.
Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie internetowej AWEX.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce