Wiadomości z gry „Trudno wykonać tę robotę”, fani Baldur’s Gate 3 czekają na tę nowość bardziej niż na cokolwiek innego, ale…
Fani Baldur’s Gate 3 z niecierpliwością czekali na wsparcie w zakresie modów, ale zintegrowanie tej funkcji pozostaje technicznym wyzwaniem dla Larian Studios. Złożoność tego zadania powoduje opóźnienia w jego realizacji, pomimo dużego zapotrzebowania ze strony społeczności.
Larian chce przekazać pochodnię, ale…
Podczas panelu „An Evening with Baldur’s Gate 3” na gali BAFTA dyrektor generalny Larian Studios, Swen Finke, podzielił się ważnymi wiadomościami dotyczącymi GOTY 2023 i jego długoterminowego wsparcia. Podkreślił znaczenie możliwości samodzielnego modyfikowania przez graczy Baldur’s Gate 3, mówiąc, że nadejdzie czas, w którym tytuł będzie całkowicie należeć do nich.. Przyznał jednak, że zespół nie zakończył jeszcze opracowywania wsparcia dla modów: stanowi to duże wyzwanie techniczne. Po zakończeniu tego kroku Larian będzie stopniowo ograniczał swoje wsparcie, ograniczając je do naprawiania krytycznych błędów. Jednak zdaje sobie sprawę ze znaczenia wsparcia społecznego i chęci odwdzięczenia się!
Najważniejszą rzeczą, która wyszła na jaw, było to, że ta informacja zwrotna pozwoliła nam skorygować nasz kurs. Popełnialiśmy błędy, a zawodnicy mówili nam: „Uważaj, to nie w porządku, nie powinieneś tego robić”. Staramy się słuchać i dać z siebie wszystko, bo uważamy, że ma to sens. Myślę, że odegrało to kluczową rolę w sukcesie BG3.
Oglądaj Baldur’s Gate 3 na GOG-u
Wczesny dostęp przyszłością branży?
Integracja obsługi modów stanowi główne wyzwanie techniczne dla programistów Larian Studios. Swen Finke podkreślił trudność tego zadania, które wymaga licznych modyfikacji zapewniających kompatybilność i stabilność gry z treścią generowaną przez użytkowników. Osiągnięcie solidnego systemu modów wymaga szczególnej dbałości o szczegóły, aby uniknąć błędów i konfliktów między różnymi modami. Ponadto konieczne jest zaprojektowanie narzędzi dostępnych dla modderów przy jednoczesnym zapewnieniu, że te dodatki nie zmienią balansu oryginalnej gry. Ta złożoność w dużej mierze wyjaśnia, dlaczego obsługa modowania nie jest jeszcze dostępna, pomimo rosnących oczekiwań społeczności graczy. Powiedział: „Trudno jest sprawić, aby to uzupełnienie okazało się skuteczne”. W rzeczywistości proces ten jest żmudny i wymaga szczególnej dbałości o szczegóły.
Prezes omówił także znaczenie wczesnego dostępu w procesie tworzenia „Baldur’s Gate 3”. Ta faza umożliwiła zespołowi skorygowanie kursu i dostosowanie go w oparciu o opinie graczy. Ta metoda była kluczowa dla powodzenia gry, ponieważ pozwoliła twórcom zidentyfikować i poprawić błędy przed oficjalną premierą. Co więcej, ta „technologia” zostanie ponownie wykorzystana w fazie testowej moda, który w lipcu zostanie zaprezentowany 1000 graczom. Praktyka ta nie jest jednak pozbawiona ryzyka dla dyrektora generalnego. W rzeczywistości przyznaje, że ta faza może wydłużyć i skomplikować proces tworzenia, co może doprowadzić do znudzenia graczy.
Ta strona zawiera linki partnerskie do konkretnych produktów wybranych dla Ciebie przez JV. Każdy zakup dokonany poprzez kliknięcie jednego z tych linków nie będzie Cię kosztował więcej, ale sprzedawca internetowy zapłaci nam prowizję. Ceny wskazane w artykule są cenami oferowanymi przez witryny handlowe w momencie publikacji artykułu i ceny te mogą się różnić według uznania witryny handlowej bez konieczności informowania o tym spółki joint venture.
Czytaj więcej.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną