W czwartek 11 stycznia Agencja Regulacyjna Lotnictwa Cywilnego (FAA) ogłosiła wszczęcie oficjalnego śledztwa w sprawie możliwej awarii Boeinga, która prawdopodobnie miała wpływ na utknięcie drzwi samolotu 737 MAX 9 podczas lotu Alaska Airlines. Lot.
Badania muszą „Ustalcie, czy Boeing tego nie zapewnił [appareils] „Był zgodny z zamierzoną konstrukcją i mógł bezpiecznie działać”.Federalna Administracja Lotnicza (FAA) wydała komunikat prasowy. „Metody Boeinga muszą spełniać najwyższe standardy, do których są prawnie zobowiązani”.wskazał organ regulacyjny, który powiadomił producenta o rozpoczęciu dochodzenia.
„Ten incydent nigdy nie powinien się wydarzyć i nie może się nigdy powtórzyć”.Organ regulacyjny nalegał, zauważając, że samoloty 737 MAX 9, które zlecił inspekcji, muszą pozostać na ziemi do odwołania. Dochodzenie FAA będzie prowadzone równolegle z dochodzeniem NTSB, które toczy się od soboty.
Awarie zaobserwowane przez dwóch największych klientów 737 MAX 9
W piątek 5 stycznia otworzyły się drzwi do kabiny Boeinga 737 MAX 9 podczas lotu Alaska Airlines, który miał łączyć Portland (Oregon) z Ontario (Kalifornia), ale w wyniku wypadku odniesiono tylko kilka drobnych obrażeń, a samolot był niepełnosprawny. Udało mu się bezpiecznie wylądować na pierwotnym lotnisku.
Dyrektor generalny Boeinga Dave Calhoun zapowiedział w środę, że decyzję podejmie producent samolotu „Co się zepsuło w oryginalnym dziele i spowodowało tę porażkę?”. Podczas inspekcji prowadzonych już od soboty dwaj najwięksi klienci 737 MAX 9, United Airlines i Alaska Airlines, ujawnili odkrycie luźnego wyposażenia w niektórych swoich samolotach.
Boeing sugeruje swoim klientom podróżującym samolotem MAX 9 zamykanie niektórych drzwi na klucz, gdy liczba dostępnych wyjść awaryjnych jest już wystarczająca do liczby miejsc w samolocie.
Airbus ma za sobą rekordowy rok
Podczas gdy Boeing słabnie, Airbus jest zadowolony z roku 2023. Europejski producent samolotów ogłosił w czwartek, że zabezpieczył w zeszłym roku 2094 zamówienia netto, pobijając poprzedni rekord z 2013 r., wynoszący 1503 zamówień netto. Grupa wykorzystała sukces wąskokadłubowego samolotu A320 i samolotu dalekiego zasięgu A350.
Po epidemii, „Początkowo spodziewaliśmy się ożywienia w sektorze lotniczym w latach 2023–2025, ale w 2023 r. zaobserwowaliśmy, że wraz z rynkiem samolotów wąskokadłubowych rynek samolotów szerokokadłubowych powrócił znacznie wcześniej niż oczekiwano i silnie”.Christian Scherer, dyrektor generalny Airbus Commercial Aircraft, skomentował tę sytuację w komunikacie prasowym.
W związku z tym w 2023 r. zgromadziły się ogromne zamówienia na samoloty Airbus, czy to indyjski tani przewoźnik IndiGo, który podpisał największy w historii lotnictwa cywilnego wolumen (500 samolotów A320), czy Air India (250 samolotów, w tym 40 samolotów A350 ) lub Air India.Turecki. (230 samolotów, w tym 60 samolotów A350).
Portfel zamówień na 8598 urządzeń na dzień 31 grudnia gwarantuje wieloletnią produkcję. Producent samolotu znacznie wzmógł reakcję. Tym samym zamierza zwiększyć produkcję z 48 samolotów A320 miesięcznie w 2023 r. do 75 samolotów do 2026 r. W 2019 r., zanim pandemia sparaliżowała jej zakłady przemysłowe, wyprodukowała 60 samolotów. Planuje docelowo zwiększyć miesięczną produkcję A350 o pięć do dziewięciu samolotów. Na rok 2025.
„Bacon ninja. Adwokat podróży. Pisarz. Nieuleczalny ekspert w dziedzinie popkultury. Zły maniak zombie. Ekspert od kawy przez całe życie. Specjalista od alkoholu.”
More Stories
Po jego przerwaniu Izrael ponownie zezwolił na transmisję na żywo agencji informacyjnej Associated Press
Watykan uniewinnił kanadyjskiego kardynała Geralda Cypriena Lacroix z zarzutów o napaść na tle seksualnym
Na półkach supermarketu w Noumea „To są wyścigi o przetrwanie”.