Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dlaczego kody (prawie) zniknęły z gier wideo?

Dlaczego kody (prawie) zniknęły z gier wideo?

Niezbędne dla programistów w latach 90. i 2000. kody nie pachną już świętością.

Nie tak dawno temu były one wszędzie w magazynach gier wideo: niezależnie od tego, czy chodziło o przejście bardzo złożonego poziomu, czy o zabawę po ukończeniu gry, kody były naturalne.

Wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć odpowiednią kombinację przycisków na kontrolerze lub wprowadzić prawidłowe hasło na komputerze, aby stać się odpornym, odblokować tajny poziom lub zdobyć jak najwięcej broni. Ale to praktycznie starożytna historia, tylko kilka gier – począwszy od Simy – Przesyłaj dalej te kody.

Blog przeciw cenzurze

Historia kodów do oszukiwania zaczyna się w 1986 roku od słynnego kodu Konami. Zostały one stworzone przez Kazuhisę Hashimoto, który odpowiadał za port strzelanki Gradius na konsolę NES. Widząc, że jest to zbyt trudne, postanowił zawrzeć w grze kod zwiększający moce statku.

Słynny kod Konami – Dr

W rzeczywistości Hashimoto nie stworzył kodu Konami dla zabawy, ale aby szybciej przejść w grze i sprawdzić błędy. Tak też naprawdę wyglądały kody w latach 80-tych i 90-tych.

„Dodałem kody, które pomagają mi tworzyć gry” — powiedział Scott Miller, założyciel studia 3D Realms (Wolfenstein 3D, Duke Nukem itp.). Widać wyraźnie, że programiści umieścili kody głównie do debugowania gier, w czasach, gdy nie istniały łatki i aktualizacje.

Potem oczywiście te kody trafiły do ​​specjalistycznych magazynów, więc prawie niewiarygodne stało się nieumieszczenie żadnego z nich na kasecie lub płycie CD. W 1992 roku twórcy bardzo kontrowersyjnej gry Mortal Kombat wpadli na pomysł stworzenia kodu (ABACABB), który odblokowuje najbardziej brutalne sceny w grze.

nieskracalny

Rola pojawi się na początku 2000 roku wraz z nadejściem Internetu. Dlatego błędy gry można łatwiej debugować, oferując łatki do pobrania. Przede wszystkim wydawcy mają świetny pomysł na swoje finanse: pobieranie opłat za dodatkowe treści, takie jak ukryte przedmioty. Dlatego nie ma potrzeby dostarczania broni lub poziomów do odblokowania kodem, ponieważ wystarczy sprzedać dodatkową zawartość.

READ  Test Huawei Mate 50 Pro: sukces gorzkiego smaku

Innym powodem zaprogramowanego końca kodów jest rozwój gry online, ponieważ oszuści są obecnie epidemią.

Wreszcie, poziom trudności gier wideo zmienił się radykalnie: wydawcy często wolą bardziej rozbudowane historie, które są testowane jako zabawne doświadczenia, które można ukończyć tak, jak trzeba by ukończyć film. Od tego czasu gry dla jednego gracza stały się znacznie prostsze. Bardzo proste polecenie dla „God Mode”, które pozwala postaci stać się niewrażliwą.

Nadal istnieje kilka solidnych studiów związanych z kulturą kodów oszukiwania. Począwszy od giganta Rockstar, który wciąż oferuje je w swoich grach (GTAI Przeczytaj Martwe odkupienie…), wśród najlepiej sprzedających się produktów na świecie.

Tomasz Leroy Dziennikarz biznesowy BFM

Najlepsze artykuły