Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nieudane poszukiwania zaginionej łodzi podwodnej podczas eksploracji wraku, wątpliwości co do bezpieczeństwa urządzenia.

Nieudane poszukiwania zaginionej łodzi podwodnej podczas eksploracji wraku, wątpliwości co do bezpieczeństwa urządzenia.

We wtorek 20 czerwca amerykańska i kanadyjska straż przybrzeżna kontynuowała poszukiwania statku tytanI Mała turystyczna łódź podwodna zaginęła na Oceanie Atlantyckim u wybrzeży Ameryki Północnej, biorąc udział w ekspedycji do miejsca, w którym zatonęła Tytaniczny Na pokładzie było pięć osób: Amerykanin, Brytyjczyk, dwóch Pakistańczyków i francuski Aquanauta Paul-Henri Nargeolet, specjalista od wraków.

W tej chwili nie został przeszukany, aby go znaleźć „Brak wyników”US Coast Guard poinformowała wcześniej wieczorem, dodając, że nadal tam jest „około 40 godzin” tlenu w zaginionej łodzi podwodnej.

Francuski Instytut Badawczy Eksploatacji Morza (Ifremer) skierował swój statek AtlantaMinister spraw zagranicznych odpowiedzialny za morze poinformował we wtorek, że okręt jest wyposażony w robota podwodnego do dużych głębokości, w kierunku północnoatlantyckiego miejsca, w którym zaginął.Atlanta, na misji, powinien przybyć w ten obszar w środę około 20:00 (czasu nowofundlandzkiego), zanim operatorzy wysłani z Tulonu będą mogli zanurkować robota w kierunku wraku, który ma około czterech tysięcy metrów głębokości. Zaginiona łódź podwodna tytan, Zaczęła nurkować w niedzielę z pięcioosobową załogą i autonomią trwającą dziewięćdziesiąt sześć godzin.

Przeczytaj zdjęcie: Materiał jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów Aquanauta Paul-Henri Nargeolet, „Mister Titanic”

Rozpoczęła się misja poszukiwawczo-ratownicza

W niedzielę władze zostały ostrzeżone przez operatora statku, OceanGate Expeditions, prywatną firmę obsługującą łódź podwodną, ​​że zniknęła ona u wybrzeży Kanady podczas zorganizowanej wycieczki mającej na celu zbliżenie się do wraku. Tytaniczny. „załoga Książę Polarny [un bateau de l’entreprise] Kontakt z nimi został utracony na godzinę i czterdzieści pięć minut po nurkowaniu., szczegółowo, w poniedziałek wieczorem, rzecznik US Coast Guard. OceanGate Expeditions ogłosiło w poniedziałkowym oświadczeniu, że tak „Poznaj i zmobilizuj wszystkie opcje” bezpiecznie sprowadzić załogę.

Admirał John Mauger, szef amerykańskiej straży przybrzeżnej, wyjaśnił w poniedziałek podczas konferencji prasowej, że trzy amerykańskie i dwa kanadyjskie samoloty zostały zmobilizowane do odnalezienia łodzi podwodnej. We wtorek w programie „Good Morning America” ​​ABC News ogłoszono, że poszukiwania łodzi podwodnej, która do tej pory koncentrowała się na powierzchni oceanu, teraz trwają pod wodą.

READ  Frontex prowadzi dochodzenie w sprawie bułgarskiej policji oskarżonej o zamykanie uchodźców w klatkach

Kanadyjski P-3 również zrzucił boje w rejonie, w którym się znajdował Tytaniczny uszkodzony w celu nagrania jakichkolwiek dźwięków, które wytworzył tytanMa około 6,50 metra długości. Admirał Mauger dodał, że łodzie i samoloty poszukujące łodzi podwodnej przeszukały już 13 000 kilometrów kwadratowych. Obszar poszukiwań znajduje się ponad 1450 kilometrów od wybrzeży Massachusetts – i na głębokości prawie czterech kilometrów.

Łódź podwodna

Czas jest teraz kluczowy dla odnalezienia pasażerów łodzi podwodnej. ” To odległy obszar i trudno jest prowadzić badania na takim obszarze”.– dodał John Mauger. Frank Owen, były oficer okrętu podwodnego powiedział BBC Wyzwaniem dla pasażerów na pokładzie jest zachowanie spokoju i nie zużywanie zbyt dużej ilości tlenu.

Rzecznik Rady Bezpieczeństwa Narodowego w Białym Domu, John Kirby, potwierdził, że prezydent USA Joe Biden chce, aby Straż Przybrzeżna, organ sił zbrojnych, kontynuowała poszukiwania, a Marynarka Wojenna mogła zostać zmobilizowana w razie potrzeby.

Zamiast tego eksploruj za 250 000 USD

Wrak Titanica, w którym w 1912 roku zginęło 1500 z 2200 pasażerów po zderzeniu z górą lodową, leży 3810 metrów na dnie Oceanu Atlantyckiego, około 600 kilometrów od wybrzeży Nowej Fundlandii w Kanadzie. OceanGate Expeditions pobiera od klientów 250 000 USD (230 000 EUR) za miejsce na swojej łodzi podwodnej i osiem dni na obejrzenie słynnego wraku.

Światowy przewodnik zakupowy

Odkurzacze automatyczne

Najlepsze odkurzacze automatyczne

czyta

Ta wycieczka OceanGate była trzecią zorganizowaną wyprawą do miejsca zatonięcia statku po drugiej stronie Oceanu Atlantyckiego, aby udokumentować jego degradację i podwodne życie. Zgodnie z dokumentem sądowym, który firma złożyła w kwietniu w sądzie okręgowym Stanów Zjednoczonych w Wirginii, lot miał wystartować na początku maja z Saint John w Nowej Fundlandii i Labradorze, a zakończyć się pod koniec czerwca. Tytaniczny.

Firma używa A Książę PolarnyLodołamacz dawniej obsługiwany przez kanadyjską straż przybrzeżną do przewożenia dziesiątek ludzi i łodzi podwodnej na miejsce wraku. Według firmy łódź podwodna może pomieścić pięć osób, w tym pilota i trzech pasażerów taryfy „ekspert”.

Przeczytaj także: Materiał jest zarezerwowany dla naszych subskrybentów Wrak Titanica, miejsce badań naukowych, które stało się atrakcją turystyczną

Kto jest na pokładzie?

Wśród pasażerów jest bogaty brytyjski biznesmen, pilot i turysta kosmiczny Hamish Harding, lat 58, dyrektor generalny Action Aviation, który potwierdził we wtorek. KomunikacjaFirma zajmująca się sprzedażą prywatnych odrzutowców z siedzibą w Dubaju. Załoga łodzi podwodnej składa się z kilku legendarnych odkrywców, z których niektórzy wykonali ponad trzydzieści nurkowań na pokładzie łodzi podwodnej. Tytaniczny Od lat osiemdziesiątychksiążki Pan Hamish na swoim koncie na Instagramie Sobota zapowiadająca udział w wyprawie.

READ  Korea Północna wystrzeliła rakietę balistyczną

Dodał, że francuski specjalista ds TytanicznyJego ojciec, Aquanaut Paul-Henri Nargeolet, również brał udział w wyprawie, co potwierdziła jego rodzina w telewizji BFM. Pochodzący z Górnej Sabaudii, mający obecnie 77 lat badacz dna morskiego spędził wczesną część swojej kariery jako oficer marynarki wojennej. Dowódca grupy nurków sprzątających w Cherbourg (Manche, północno-zachodnia Francja), następnie został pilotem łodzi podwodnej w Undersea Intervention Group, będącej częścią francuskiej marynarki wojennej. Stamtąd przeniósł się do archeologii morskiej, wraz z wykopaliskami licznych wraków statków, w ramach Stowarzyszenia Grupy Badawczej Archeologii Morskiej. W 1986 roku został szefem okrętów podwodnych głębokiej interwencji w Ifremer. Od 2007 roku jest dyrektorem programu badawczego firmy RMS Titanic/Phoenix International, która jest właścicielem wraku. Były nurek odprawowy pracował przy dziesiątkach operacji odzyskiwania wraków, w tym AF447, zestrzelonego samolotu Air France Rio Paris z Brazylii w 2009 roku.

Według BBCCytując oświadczenie swojej rodziny, pakistański biznesmen Shahzada Daud48-latek jest wiceprezesem konglomeratu Engro i dyrektorem Instytutu SETI, a jego 19-letni syn Solomon jest również na pokładzie.

Wreszcie firma OceanGate Expeditions, organizator wyprawy i jej amerykański prezydent, Stockton Rush, potwierdziła, że ​​oni również są na pokładzie. „Zbadaj i zmobilizuj wszystkie opcje, aby bezpiecznie sprowadzić załogę z powrotem”.

Przeczytaj także: Sto siedem lat po zatonięciu Titanic nieubłaganie znika, ukazując nowe obrazy

Reklamacje i wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa

Gdy wysiłki te nabierają rozpędu, we wtorek amerykańskie media poinformowały o starej skardze z 2018 r., również widzianej przez AFP, pokazującej, że były dyrektor generalny OceanGate Expeditions, David Lockridge, został zwolniony po tym, jak wzbudził poważne wątpliwości co do bezpieczeństwa łodzi podwodnej.

Amerykański scenarzysta Mike Reese, producent słynnego serialu SimpsonowieWyjechał już trzy razy z OceanGate Expeditions, w tym raz w 2022 roku na pokładzie tej samej łodzi podwodnej, która zaginęła, powiedział w poniedziałek BBC. Dość zaskakujące doświadczenie, ponieważ „Zawsze tracimy kontakt i znajdujemy się na łasce żywiołów i tego typu rzeczy”..

Według niego wszyscy doskonale zdają sobie sprawę z ryzyka, jakie się z tym wiąże: „Musisz podpisać zrzeczenie się przed pójściem na górę, a śmierć jest wspomniana trzy razy na pierwszej stronie. To nie są wakacje autokarowe, może się nie udać.”.

Nie badając samego statku, Alistair Gregg, profesor inżynierii morskiej na University College London, przedstawił dwie możliwe teorie na podstawie zdjęć urządzenia opublikowanych przez prasę. Uważa, że ​​gdyby miał problem z elektrycznością lub komunikacją, mógłby zostać wyniesiony na powierzchnię „Czekając na znalezienie”. Innym scenariuszem jest naruszenie struktury.i nastąpił wyciek. Prognozy nie są więc dobre., on dodał. I „Bardzo niewiele statków może płynąć”. Do głębokości, o której myślał, że może utonąć.

READ  „Ryzyko regionalnego pożaru nigdy nie było tak duże”, mówi francuski minister spraw zagranicznych.

Niebo nowe Ze swojej strony wyjaśnia, że ​​w normalnych warunkach łódź podwodna co piętnaście minut wysyła sygnał, że jest bezpieczna. Ale brytyjski kanał zdaje sobie sprawę, że te sygnały ustały.

Reporter CBS David Pogue, który podróżował łodzią podwodną w zeszłym roku powiedział BBC że pasażerowie byli zamknięci w głównej kapsule, zaryglowani i nie mogli wydostać się o własnych siłach. Na Twitterze wspomniał, że maszyna Zeszłego lata zgubiłem się na kilka godzin, kiedy byłem na łodzi..

Le Monde z The Associated Press i AFP