Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Od legendarnych klubów po „wyjątkowe miejsca”

Paryski festiwal, który odbywa się od 10 do 17 maja, ujawnia swój program.

Le Figaro z AFP

opublikowany

Ta zawartość jest niedostępna.

Frédéric Charbot stara się przenieść na muzykę motto festiwalu: „Wyjątkowe miejsca, wyjątkowe koncerty” .Wikimedia Commons

Jak ożywić Festiwal Jazzowy w dzielnicy, która straciła swoje legendarne kluby? 22H wydanie Jazz w Saint-Germain-des-Prés Próby od 10 do 17 maja ożywić tę chwalebną przeszłość w nowy sposób. „Stworzyliśmy coś innego, zapraszając dzisiejszych muzyków, którzy czerpią z całego tego dziedzictwa, z historii jazzu, i robimy to w nowych miejscach” wyjaśnia Frédéric Charbot, współzałożyciel i dyrektor artystyczny festiwalu.

Wielki amfiteatr Maison de l’Océan i freski Louisa Tenaire’a i Alexandre’a Jean-Baptiste’a Bruna, słynnego żeglarza, audytorium Uniwersytetu w Jussieu, Théâtre de l’Océan, są dziś na Festiwalu. Tabou lub Club Saint-Germain miał być bebopem, kiedy amerykańscy muzycy znaleźli schronienie w Paryżu po drugiej wojnie światowej.

Ta zawartość jest niedostępna.

W tych nowych miejscach Frédéric Charbaut próbuje przenieść na muzykę motto festiwalu: „Wyjątkowe miejsca, wyjątkowe koncerty” . Laurent Cogny, kompozytor, aranżer, dyrygent, klawiszowiec, 17 maja przestrzega tych specyfikacji.

Dyrygent National Jazz Orchestra i Big Band Lumiere Auditorium z Joseo University, po raz pierwszy związany z festiwalem, zaprezentuje swój pierwszy koncert w dużej grupie od 2017 roku, pierwszy w nowym Ras Al Khaimah, gdzie właśnie wydał album. Zeitgeist. Kolejną atrakcją będzie podwójny koncert pianisty Yarona Herrmanna na głównym dziedzińcu Hôtel de la Monnaie 10 maja.

Przeczytaj także – Herbie Hancock, M, Juliette Armani, Jojo Penguin… The Beautiful Jazz Festival ujawnia swój program

13 maja w wielkim amfiteatrze Maison de l’Océan Paolo Fresu spotka się z Historią: trzydzieści pięć lat po śmierci Cheta BakeraSardyńczycy uczczą pamięć słynnego trębacza, wykonując kompozycje z jego płyt Cholerny czas. „Oferta w Paryżu jest tak szeroka, że ​​musimy się wyróżniać”. Komentarz Frédérica Charbauta, który w niektórych miejscach dostosowuje się również do ograniczeń wokalnych.

«W Saint-Sulpice (11 maja) odbędzie się kompozycja poświęcona kościołowi: użyjemy wielkich organów kościoła, związanych z organami i trąbką Hammonda Rhody Scott, z bardzo cichym dźwiękiem„Ten, który powinien również obsługiwać transakcję gospodarczą”.Posiadamy wagi od 350 do 800 miejsc. Potrzebujemy wystarczająco dużych pokoi, aby zrównoważyć nasz budżet».

READ  Recenzja Microsoft Surface Laptop Studio: Laptop w oryginalnym formacie dla profesjonalistów i twórców