Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Buzzfeed News, nowa ikona mediów, zostanie wyłączona

Buzzfeed News, nowa ikona mediów, zostanie wyłączona

NOWY JORK: Kierownictwo grupy ogłosiło w czwartek zamknięcie BuzzFeed News, serwisu informacyjnego Buzz Feed, w ramach planu oszczędnościowego, przypieczętowującego awarię jednego z bezpłatnych tokenów informacyjnych w Internecie.

„Redukujemy dzisiaj naszą siłę roboczą o około 15%… i rozpoczynamy proces zamykania BuzzFeed News”, napisał rozrywkowy serwis informacyjny BuzzFeed.com, współzałożyciel i dyrektor generalny BuzzFeed News. Jonah Peretti z BuzzFeed w notatce dla pracowników powiedział AFP, że są tego świadomi.

„Zwolnienia mają miejsce w prawie każdym dziale” – dodał i „stwierdziliśmy, że firma nie może dłużej finansować BuzzFeed News jako samodzielna organizacja”.

To 15% siły roboczej około 180 pracowników w BuzzFeed, który ma około 1200. Akcje BuzzFeed straciły około 20% w czwartek na nowojorskiej giełdzie po ogłoszeniu.

Według kierownictwa grupy, „szereg stanowisk” zostanie otwartych w ramach BuzzFeed.com i „HuffPost”, bezpośredniego konkurenta przejętego przez BuzzFeed w 2020 roku.

„W przyszłości będziemy mieć jedną markę informacyjną, HuffPost, która jest dochodowa i ma lojalnych odbiorców na żywo na stronie głównej” — dodał Jonah Peretti.

Nagroda Pulitzera

Uruchomiony w 2006 roku BuzzFeed jest uważany za punkt odniesienia dla nowej generacji bezpłatnych, przesiąkniętych popkulturą serwisów społecznościowych, których model ekonomiczny opierał się prawie wyłącznie na reklamach.

BuzzFeed News, publikacja wyłącznie informacyjna i śledcza, została uruchomiona w fazie drugiej i zatrudnia około sześćdziesięciu pracowników.

Ogłoszenie zamknięcia pojawia się w napiętym kontekście medialnym po latach wzrostu, w szczególności na tle spadających inwestycji reklamowych.

Równolegle z planami masowych zwolnień u gigantów nowych technologii zwolniono też miejsca pracy w CNN, NBC czy w redakcjach Vox Media Group, właściciela serwisów Vox, The Verge czy New York Magazine.

Według Chrisa Roacha, profesora dziennikarstwa i dziekana Szkoły Komunikacji Uniwersytetu Quinnipiac, „BuzzFeed stał się zbyt agresywny i stracił koncentrację”.

„Zdobył nagrodę Pulitzera. Ale przestał robić to, co sprawiło, że odniósł sukces”, powiedział AFP, czyniąc go „obowiązkową lekturą dla dwudziestokilkulatków”.

READ  Louis Tomlinson jest zmęczony tym, że fani zdzierają mu koszulkę

„Oto przestroga dla startupów medialnych: nie traćcie z oczu tego, co sprawia, że ​​odnosicie sukcesy” — dodał Chris Roach.

Jonah Peretti mówił o „niezliczonych wyzwaniach”, przed którymi stanęła jego firma, w tym o pandemii, ale także o „stagnacji technologicznej, trudnej gospodarce, krachu giełdowym, spowolnieniu rynku reklamy cyfrowej oraz ciągłych zmianach pod względem odbiorców i platform. „

Wskazał również, że istnieje rynek dla Spac, które są notowanymi instrumentami finansowymi do łączenia się ze spółkami, które chcą wejść na giełdę, „co traci impet i skutkuje mniejszym kapitałem”. BuzzFeed wszedł na giełdę w ten sposób pod koniec 2021 roku, ale zebrał znacznie mniej pieniędzy, niż oczekiwano.

Ale Jonah Peretti przyznał, że mógł lepiej „zarządzać” tymi zmianami i „nie spieszył się z zaakceptowaniem faktu, że duże platformy nie zapewnią dystrybucji ani wsparcia finansowego potrzebnego do utrzymania jakości wolnego dziennikarstwa opartego na sieciach społecznościowych”.